ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار تصاویر تازه از سقوط هواپیمای TransAsia تایوان

تصاویر جدیدی از سقوط هواپیمای خطوط هوایی TransAsi به شماره پرواز GE235 روی رودخانه ای در نزدیکی تایپه پایتخت این کشور در فضای مجازی منتشر شده که گفته می شود توسط برخی از رانندگان ضبط شده است. در این فیلم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۵

تصاویر جدیدی از سقوط هواپیمای خطوط هوایی TransAsi به شماره پرواز GE235 روی رودخانه ای در نزدیکی تایپه پایتخت این کشور در فضای مجازی منتشر شده که گفته می شود توسط برخی از رانندگان ضبط شده است.

در این فیلم که صحت آن نیز تأیید نشده هواپیمای توربو ATR-72 با نزدیک شدن به سطح رودخانه در این شهر به سمت چپ منحرف شده و سقوط می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بنابر گزارش Apple Daily این هواپیما دارای 58 سرنشین بوده که پنج نفر از آنها خدمه پروازی و مابقی مسافرانش بوده اند. اما فرانکی فنگ سخنگوی TransAsia نتوانست شمار افرادی که در این پرواز بوده اند را تأیید کند.

به نطر می رسد که این فیلم متعلق به هواپیمای سانحه دیده ای باشد که عکس های آن توسط Missxoxo168 توییت شد.
به نطر می رسد که این فیلم متعلق به هواپیمای سانحه دیده ای باشد که عکس های آن توسط Missxoxo168 توییت شد.

شورای ایمنی هوایی تایوان نیز تأیید کرده که حوالی ساعت 10 و 45 دقیقه صبح به وقت محلی هواپیمایی از آسمان تایپه سقوط کرده است.

این مقام آگاه، اعلام داشت که در جریان این سانحه دو نفر از سرنشینان هواپیما جان خود را از دست داده اند اما گزارشات دریافتی از رسانه های محلی نشان می دهد که تعداد قربانیان بیشتر از این میزان است.

از سویی رسانه های دولتی تایوان نیز اعلام داشته اند که بدنبال سقوط این هواپیما هشت نفر از سرنشینان آن جان خود را از دست داده اند و خبرگزاری رسمی چین، شین هوا، هم  آمار کشته شدگان را 9 نفر اعلام کرد.

گفته می شود که 27 نفر از مسافران این پرواز نیز به خاطر وخامت اوضاع به بیمارستان انتقال داده شده اند.

فوری: مرگ 9 نفر از مسافران هواپیمای TranAsia پس از سقوط در رودخانه تأیید شد.
فوری: مرگ 9 نفر از مسافران هواپیمای TranAsia پس از سقوط در رودخانه تأیید شد.
27 نفر از مسافران به خاطر شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند
27 نفر از مسافران به خاطر شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند

تصاویر تأیید نشده از این هواپیما که نشان می دهد بال آن با یکی از خودروهای در حال حرکت در کنار مسیر اضطراری برخورد می کند توسط یکی از کاربران توئیتر با نام کاربری Missxoxo 168 در این سایت اجتماعی بارگزاری شده است.

در عکس های منتشر شده توسط کانال ماهواره ای TVBS تایوان یک تاکسی به شدت خسارت دیده در این مسیر به نمایش در آمده که احتمال می رود به خاطر برخورد با بال هواپیمای یاد شده دچار این مشکل شده.

Untitledplane

سه ساعت پس از آنکه مقامات هوایی تایوان خبر وقوع این سانحه را اعلام کردند، تصاویر زنده ای از این هواپیمای سانحه دیده در کانال های تلویزیونی تایوان پخش شد که گروه های نجات را در حالی که تلاش دارند مصدومان و حادثه دیدگان را از داخل هواپیما خارج نمایند، نشان می دهند.

عکس هایی که توسط تیم کولپان روزنامه نگار حاضر در محل گرفته شده نشان می دهد که بخش اعظمی از بدنه این هواپیما در آب فرو رفته و گروه های نجات تلاش می کنند از طریق قایق ها بادی به بدنه آن نزدیک شوند.

مقامات دولتی شهر تایپه نیز نوعی مرکز مدیریت بحران را برای بررسی مشکلات به وجود آمده در جریان این سانحه تشکیل داده اند.

ده ها نفر از افراد تیم نجات در نزدیکی محل سانحه مشغول انجام عملیات هستند و مشخص نیست که آیا فردی در داخل هواپیما هست یا خیر و اینکه تعداد افراد محبوس چقدر است
ده ها نفر از افراد تیم نجات در نزدیکی محل سانحه مشغول انجام عملیات هستند و مشخص نیست که آیا فردی در داخل هواپیما هست یا خیر و اینکه تعداد افراد محبوس چقدر است

باید یادآور شویم که این دومین هواپیمای توربو ATR-72 است که ظرف 6 ماه اخیر در تایوان دچار سانحه می شود. در تیر ماه گذشته نیز پرواز شماره 222 TranAsia در منطقه مرزی تایوان به نام پنگو دچار سانحه شد و 48 نفر از مسافرانش جان خود را از دست دادند.

در دهه های 1990 و 2000 میلادی، تایوان شاهد سوانح هوایی مرگباری بود و حالا این 2 مورد سقوط ضربه بسیار سختی را بر پیکره صنعت هوایی آن کشور وارد کرده و به نوعی تلاش ها در جهت پاکسازی سوابق بد پروازی خطوط هوایی این کشور را باطل نمود.

پیش از سانحه تیر ماه، آخرین سقوط مرگبار هوایی در این کشور در اردیبهشت سال 1381 رخ داد و در جریان آن پرواز 747 چاینا 1381 ایرلاین که از تایپه عازم هنگ کنگ بود دچار سقوط شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    یا ابلفظل

  • pedram
    pedram | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    من یه سوال دارم، قضیه این ماشینا که روی داشبوردشون دوربین دارن و در حال ضبط هستن چیه؟ خیلی برام سواله، ویدئوهای این مدلی هم کم نیستن.

    • مصطفی
      مصطفی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

      در مورد سوالی که پرسیدن چطوری ماشین دوربین داره عرض کنم خیلی از خودرو ها دستگاه دی وی آر خودرویی دارن که دوربین تصویر رو ضبط میکنه . که توی این سانحه اون ماشین اون دستگاه رو داشته . خود من هم روی ماشینم نصب کردم و استفاده میکنم .

  • Alireza.599
    Alireza.599 | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    حالا خوبه تو آب رودخانه افتاده در غیر این صورت منفجر میشد هیچکس ازش زنده بیرون نمیرفت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی