ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرانسل 4G را به بندر عباس برد

ایرانسل امروز طی مراسمی، راه اندازی شبکه 4G در شهر بندرعباس را به صورت رسمی اعلام کرد. پیش از این، نسل سوم این اپراتور به غیر از این شهر در کیش، قشم، بندر کنگ، گچین ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۵

ایرانسل امروز طی مراسمی، راه اندازی شبکه 4G در شهر بندرعباس را به صورت رسمی اعلام کرد. پیش از این، نسل سوم این اپراتور به غیر از این شهر در کیش، قشم، بندر کنگ، گچین و درگهان به بهره‌برداری رسیده بود.

این چهاردهمین شهر کشور است که توسط ایرانسل تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه با فناوری LTE قرار می گیرد. خدمات 4G این شرکت مخابراتی از روز 30 آبان ماه سال جاری در مشهد آغاز شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، در این مراسم گفت:  هرمزگان ششمین استان ایران از نظر درآمد محسوب می شود و سهم جمعیتی آن 2.1 درصد و سهم آن از تولید ناخالص ملی (GDP) نیز 2.13 درصد است.

وی در تشریح شاخص‌ های ICT این استان براساس اعلام مرکز آمار ایران نیز افزود: هرمزگان 1.2 میلیون مشترک تلفن همراه، 550 هزار مشترک تلفن ثابت و 400 هزار کاربر اینترنت پهن‌باند ثایت دارد و ضریب نفوذ اینترنت آن 47 درصد است و رتبه 21 کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته دزفولی، این استان  از نظر شاخص های ICT تا به امروز وضعیت چندان مطلوبی در مقایسه با سایر استان‌ها نداشته اما به عقیده ما توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه‌ ساز اصلی بهره‌ مندی از پتانسیل‌ های فراوان این استان می تواند باشد و توسعه پهن‌ باند همراه، شاه کلید تحول در شاخص‌ های ICT به شمار می‌رود.

خدمات ایرانسل در استان هرمزگان

وی درباره وضعیت خدمات ایرانسل در استان هرمزگان گفت: 33 شهر، 339 روستا، 900 کیلومتر از جاده‌ ها و راه‌ های اصلی و فرعی و ده جزیره از استان هرمزگان تحت پوشش خدمات ایرانسل است.

دزفولی تعداد مشترکان ایرانسل در استان یاده شده را 950 هزار نفر اعلام کرد و گفت: پوشش جمعیتی شبکه ایرانسل در هرمزگان 99 درصد است که این کار به وسیله 317 آنتن BTS انجام می شود.

او ادامه داد: درحال حاضر مراکز اختصاصی خدمات ایرانسل در سه شهر بندرعباس، کیش و قشم دایر بوده و به زودی در شهرهای میناب، حاجی آباد و بندر لنگه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مزایای بهره‌گیری از نسل چهارم اینترنت تلفن همراه

مدیرعامل ایرانسل گفت: LTE، نسل چهارم فناوری شبکه‌ های موبایل است و از مهمترین مزایای آن می‌توان به پهنای باند بیشتر، امکان انتقال فایل‌های حجیم‌ و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه و برقراری ارتباطات در لحظه (Real Time)، بهبود عملکرد شبکه و برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع اشاره کرد.

او همچنین به مزایای دیگر استفاده از4G به روایت صاحبان کسب و کار در آمریکا اشاره کرده و ادامه داد: بهره‌گیری از این نسل از اینترنت تلفن همراه منجر به اثراتی شده است که می توان به افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ ها، توسعه کسب و کارهای جدید، افزایش رضایت شغلی کارکنان و افزایش رضایت مشتریان اشاره کرد.

 

132 درصد رشد در میزان مصرف نسل‌های جدید همراه

مدیرعامل ایرانسل در ادامه سخنان خود گفت: سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت نسل سوم  ایرانسل درحال حاضر به طور متوسط ۱۰ برابر شبکه نسل 2.75 (EDGE)  است و سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت 4G آن نیز درحال حاضر به طور متوسط هشت برابر شبکه 3G و ۷۶ برابر 2G است.

دزفولی گفت: مصرف ماهیانه دیتا در پایان آذر ماه به بیش از چهار هزار ترابایت رسیده است و این میزان مصرف در قیاس با قبل از بهره‌برداری در شهرهای تحت پوشش اینترنت پهن باند بیش از 132 درصد رشد یافته است.

 

شهرهای تحت پوشش نسل‌ های سوم و چهارم ایرانسل

به گفته مدیرعامل ایرانسل، 120 شهر در کل کشور تحت پوشش 3G هستند که آبادان، آستارا، اراک، اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اصفهان، اندیشه، اهواز، ایلام، بابل، بجنورد، بندر انزلی، بندرعباس، بوکان، بوشهر، بهارستان، بیرجند، تبریز، تهران، درگهان، دستگرد، دوگنبدان، دولت آباد، جلفا، خرم آباد، خوی، رشت، ری، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سمنان، سنندج، سهند، شاهین شهر، شهرکرد، شیبان،  شیراز، طرقبه، طوس، فسا، قائم شهر، قروه، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، لاهیجان، لنگرود، مرودشت، مشهد، میامی، میاندوآب، همدان، یاسوج، یزد، امیرکلا، محمودآباد، نور، آستانه اشرفیه، رودبار قصران ، درود ، شهربابک، میانه، ایزد شهر، تنکابن، رویان، رامسر، کیش، شهر جدید صدرا و ... از جمله آنها هستند و  80 درصد از مشتریان دیتا در این مناطق تحت پوشش قرار گرفته‌ اند.

وی، شهرهای تحت پوشش نسل چهارم را نیز ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس، اهواز، آبادان، دزفول، همدان، شیراز و بندرعباس عنوان کرد و گفت: تمام مراکز استان تا انتهای سال جاری تحت پوشش 4G قرار خواهند گفت و میزان پوشش شهرها تا پایان سال جاری 70 درصد رشد خواهد کرد.

 

امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی با فناوری 4G

دزفولی با اشاره به تاثیر اینترنت پهن‌ باند بر فرهنگ نیز گفت: با استفاده از این خدمت امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به اقصی نقاط دنیا با افزایش دسترسی و سهولت نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری برای تولید و توزیع محتوای فرهنگی و مذهبی، الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی توسط علما، متخصصی و آحاد مردم فراهم و ارتقای فرهنگی جامعه از طریق افزایش میزان نشر و توزیع و همچنین سهولت دسترسی مقرون به صرفه به کتاب، انواع فیلم و محتوا های ویدئویی در حوزه‌های علمی، مذهبی، فرهنگی، سبک زندگی، انواع نواها و آواهای ملی، محلی، مذهبی و آثار هنری ممکن می‌ شود.

وی افزود: همچنین با بسط امکان توزیع گسترده پیامدهای ناشی از فرهنگ نامطلوب، توسعه آموزش در راستای رفع بد آموزی‌ های فرهنگی و قانون‌ گریزی در بستر انتقال پهن باند با استفاده از عکس، متن و ویدیو از توسعه فرهنگ نامطلوب جلوگیری می‌ شود و با فراهم آوردن دسترسی به اینترنت پهن باند برای تمامی اقشار جامعه فارغ از موقعیت جغرافیایی و زمان در حوزه‌های آموزش، بهداشت و درمان و امنیت پایدار، زمینه‌ های توسعه عدالت اجتماعی محقق می‌شود.

دزفولی همچنین در ادامه گفت: این تکنولوژی می‌تواند بستری مناسب در جهت تحقق دولت الکترونیک و همراه در راستای تحقق مفهوم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی «شهروند الکترونیک» نیز باشد.

 

مقرون به صرفه‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات

به گفته دزفولی، فراگیرترین و مقرون به صرفه‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به وسیله شبکه اینترنت پهن باند ایرانسل فراهم می‌شود.

وی درباره‌‌ی رشد در میزان درآمد بخش‌های مختلف اکو سیستم پهن‌باند همراه گفت: درحال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد برنامه کاربردی در سال در سطح دنیا دانلود می‌شود و اقتصاد برنامه‌ های کاربردی بیش از ۱۰ میلیارد یورو در سال تنها در اروپا درآمد ایجاد می‌کند و در سال ۲۰۱۳، نزدیک به ۱.۸ میلیون شغل تنها در بخش تولید محتوا و برنامه‌های کاربردی در جهان ایجاد شده است.

دزفولی افزود: افزایش نزدیک به ۱۸۱ درصدی درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی به عنوان فعالان عرصه‌ی فرهنگ تا سال ۲۰۲۰ و افزایش ۲۲ درصدی سهم درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی از کل درآمد ایجاد شده در اکوسیستم پهن باند همراه تا سال ۲۰۲۰ از دیگر ویژگی‌های آن است.

مدیر عامل ایرانسل همچنین به اهداف کمی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و ادامه داد: از مهمترین اهداف کمی شبکه ملی اطلاعات دسترسی کاربران ایرانی به پهنای باند 20 مگابیت بر ثانیه و انجام 80  درصد پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی است. همچنین شبکه ملی اطلاعات بر آن است که به ارایه الکترونیکی صد درصد خدمات دولت به دولت، نیز واقعیت ببخشد و اتصال 60 درصد از خانوارها و کلیه کسب و کارها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت تا پایان برنامه پنجم نیز فراهم شده باشد.

دزفولی به یکی دیگر از اهداف شبکه‌ی ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت سعی برآن است که رتبه دوم منطقه‌ای سرانه پهنای باند و سایر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان برنامه پنجم نیز متعلق به ایران باشد و صنعت  ICT در تولید ناخالص داخلی تا آخر برنامه پنجم سهمی دو درصدی داشته باشد.

وی باتوجه به اینکه  افزایش 10 درصدی در ضریب نفوذ فناوری اطلاعات باعث افزایش تولید ناخالص ملی  به میزان 4/1 درصد در کشورهای پیشرفته و 2/1 درصد در کشورهای توسعه یافته می‌شود، به دیگر هدف کمی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: سعی بر آن است که  با افزایش باند پهن جهِش در رشد تولید ناخالص ملی کشور تا پایان برنامه پنجم به وقوع بپیوندد.

 

پوشش تمام مراکز استان‌ ها به 4G تا پایان سال جاری

دزفولی با اشاره به اینکه تاکنون 120 شهر در کل کشور تحت پوشش اینترنت پهن باند نسل سوم ایرانسل هستند از پوشش تمامی مراکز استان‌ها به تکنولوژی نسل چهارم اینترنت همراه خبر داد و گفت: تاکنون این تکنولوژی به شهرهای ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس، اهواز، آبادان، دزفول، همدان، شیراز و بندرعباس رسیده است.

 

ارایه انواع مودم‌های باندپهن همراه در بندرعباس

برای تسهیل بهره‌گیری از این تکنولوژی در استان هرمزگان همزمان با راه‌اندازی رسمی عرضه این خدمات در بندرعباس و به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم‌های باندپهن همراه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G به بازارهای استان خوزستان نیز عرضه شد.

باتوجه به اینکه درحال حاضر تعداد محدودی از دستگاه های تلفن همراه، قابلیت پشتیبانی از خدمات LTE دارند، این مودم‌ها با هزینه بسیار کمتر امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های نسل چهارم ایرانسل را برای کاربران فراهم می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • arrmin sedaghat
    arrmin sedaghat | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    آره الان کل مردم دنیا تو کف فرهنگ ایرانی اسلامی ما هستند!

  • محمدرضا حسینی
    محمدرضا حسینی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    آقا این گچین که میگه اینترنتش از 3 کیلو بایت سرعتش بالاتر نمیره اونم نسل دو
    نسل سه کجا بود فقط بلدن ادعا کنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی