ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش زیان سونی به خاطر فروش خوب حسگرهای تصویری و PS4

بدنبال فروش بیش از انتظار حسگرهای تصویری و کنسول های بازی PS4 سونی، مدیران این شرکت ژاپنی پیش بینی کرده اند که میزان زیان خالص آن برای سال 2014 کمتر از رقم برآورد شده باشد. براساس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰

بدنبال فروش بیش از انتظار حسگرهای تصویری و کنسول های بازی PS4 سونی، مدیران این شرکت ژاپنی پیش بینی کرده اند که میزان زیان خالص آن برای سال 2014 کمتر از رقم برآورد شده باشد.

براساس نتایج اولیه ای که امروز پیرامون عملکرد مالی سونی به انتشار رسید، این غول فناوری و سرگرمی احتمالا زیان خالصی معادل با 170 میلیارد ین (1.4 میلیارد دلار) را برای سال 2014 میلادی به ثبت خواهد رساند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

لازم به ذکر است که رقم اعلام شده در حدود 26 درصد کمتر از زیان 230 میلیارد ینی است که این کمپانی در سال گذشته میلادی برای خود پیش بینی کرده بود.

همچنین انتظار می رفت که سود عملیاتی سه ماهه سوم این شرکت به رقم 178.3 میلیارد ین (1.51 میلیارد دلار) برسد و این در حالی است که درآمد آن در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر سال 2014 با افزایشی 6 درصدی به رقم 2.56 تریلیون ین رسید.

این نتایج نخستین نشانه های رسمی از سلامت مالی شرکت یاد شده پس از مورد حمله قرار گرفتن توسط هکرها است که آنها را مجبور نمود برای چندین هفته شبکه کامپیوتری خود را تعطیل کرده و نتایج عملکرد مالی سه ماهه شان را با کمی تأخیر منتشر نمایند.

از سوی دیگر چندی است که فشارها روی سونی موبایل که در زمینه ساخت اسمارت فون، تبلت و دیگر گجت های موبایل فعالیت می کند، افزایش یافته. سود اندک سونی در این واحد مدیران کمپانی یاد شده را بر آن داشته که تا ماه مارس 2016 (اسفند 1394) 1100 نفر دیگر از نیروهای خود را اخراج نمایند.

پیشتر نیز اعلام شده بود که 1000 فرصت شغلی از این واحد حذف خواهند شد که با احتساب 1100 جایگاه شغلی ذکر شده، مجموعا 2100 نفر از کارکنان واحد موبایل سونی ظرف یک سال آینده کار خود را از دست داده و شمار کارکنان آن با کاهشی 28 درصدی به رقم 5000 نفر تقلیل می یابد (البته باید یادآور شویم که دفتر سونی موبایل در ایران این خبر را تکذیب کرد).

گفتنی است که در سه ماهه آخر سال 2014، سونی مجموعا 12 میلیون اسمارت فون اکسپریا را به فروش رساند و سود عملیاتی واحد موبایل آن در حدود 80 میلیون دلار اعلام شد.

این در حالی است که میزان فروش گجت های موبایل این کمپانی در مدت مشابه سال قبل برابر با 8 میلیون و در طول سه ماهه تابستان نیز 9.9 میلیون عدد اعلام شده بود که این مسأله می تواند نشان دهنده رشد خوب سونی در واحد موبایل باشد.

کازو هیرای مدیر عامل کمپانی یاد شده نیز این تصمیم را نکته ای کلیدی در تلاش هایش برای حفظ این بخش بحران زده خواند.

پیش بینی ها همچنین حکایت از آن دارد که درآمد سه ماهه سوم سونی از بخش بازی و خدمات شبکه افزایشی 17 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده و رقمی برابر با 531.5 میلیارد ین باشد که این افزایش در وهله نخست به خاطر فروش خوب PS4 در تعطیلات سال جدید بوده است.

از کل مبلغ یاد شده 292.9 میلیارد ین آن (2.42 میلیارد دلار) به فروش حسگرهای تصویری این کمپانی مربوط می شود که افزایشی برابر با 38.6 درصد را تجربه کرده.

سونی در نظر داشت که نتایج مربوط به درآمدهای خود در سه ماهه آخر سال 2014 را امروز منتشر کند اما در اواخر ماه ژانویه امسال درخواستی را جهت تمدید مهلت ارائه اطلاعات مالی خود (از 27 بهمن 93 به 11 فروردین 94) تقدیم آژانس خدمات مالی ژاپن نمود.

این درخواست نشان می دهد که شرکت مذکور پس از «بروز یک اختلال جدی در سیستم های شبکه [سونی پیکچرز] از جمله تخریب سخت افزار شبکه و درز حجم بالایی از داده های این سیستم ها» همچنان مشغول کار روی اپلیکیشن های کامپیوتری بسیار مهمی بوده است.

گروهی که خود را #GOP می خوانند مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته و اظهار داشته اند که به اطلاعات داخلی سونی دست یافته اند.

این موارد نقض امنیت ظاهرا جدی تر و فراتر از چیزی است که در وهله نخست به نظر می آمد. در جریان حملات سایبری علیه سونی پیکچرز، هکرها اطلاعات شخصی 47000 هنرمند معروف و کارکنان فعلی و سابق سونی را منتشر نمودند.

این گروه همچنین فیلم های اکران نشده و ایمیل های رد و بدل شده میان مدیران سونی پیکچرز را نیز انتشار دادند. با این همه، علیرغم توجهی که به دنبال این حملات هکی به سونی معطوف شد، کمپانی مورد بحث انتظار ندارد که این موراد تأثیری بر درآمدهایش بگذارد.

برخی گزارشات نیز هزینه ای که در نتیجه این حملات بر سونی تحمیل شد را حتی تا 100 میلیون دلار تخمین زده اند اما مایکل لینتون مدیر عامل کمپانی مورد بحث در ماه گذشته میلادی اظهار داشت که این رقم «کمتر از میزانی است که حتی تصورش را نمایید». وی در ادامه گفت که بیمه کلیه خسارت های ناشی از این هک را متقبل خواهد شد.

سونی اعلام داشته که مبلغ 15 میلیون دلار را برای «بررسی علل این حملات و جبران خسارات ناشی از آن» تخصیص خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • خشایار
    خشایار | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    PS در مقابل XBOX به زانو در میاد. اینم به زانو دربیاد دیگه از سونی چیز خاصی نمی مونه.

    • شهریار
      شهریار | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

      عقده ای :D

  • ♥دِ دیجیاتو لاوِِر♥
    ♥دِ دیجیاتو لاوِِر♥ | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    به امید روزی که سونی به سوددهی برسه :D
    سونی با تعللی که ذر زمان جدا شدن از اریکسون کرد ، از بقیه عقب افتاد :(

  • Miroslav
    Miroslav | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    تکرار مکرراته اما:
    آنکس که بداند و بداند که بداند اسب خرد از گنبد گردون بجهاند
    آنکس که بداند و نداند که بداند بیدارش نمایید که بس خفته نماند
    آنکس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به منزل برساند
    آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
    این بحث کهنه توی یک سایت دیگه هم بود اون موقع هم گفتید سونی ورشکست شده و دووم نمیاره
    با این حال آینده پاسخگوست و من و شما شاهدش خواهیم بود حضرت والا
    لعنت بر شیطون!

  • تایسون
    تایسون | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    سونی با عوض کردن مدیر بخش موبایلش اوضاعش واقعا بهتر شده و حتی انتظار میره 2015 به سوددهی خوبی هم برسه
    چند وقت پیش دیجیاتو پر فروشترین برندهای موبایل بازار آمریکا را در سه ماهه آخر 2014 منتشر کرد که سونی در اون سوم یا چهارم شده بود اگه اشتباه نکنم. با اینکه اصلا سونی بصورت رسمی وارد بازار آمریکا نشده و فقط دو مدل گوشی تحت اپراتور اونجا میفروشه
    با نگاهی به اختیار گزارش مالی امروز و اون آمار بازار آمریکا نشون میده زد3 فروش خوبی داشته و من به آینده ی سونی موبایل با این مدیر جدیدش بشدت امیدوارم.
    مطمعنم زد4 یا خانواده ی نسل پنجم سری Z با تغییرات و سوپرایزهای فوق العاده ای معرفی بشن.
    Make.believe

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی