ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

پیشنهاد کالج های آمریکا به دانش آموزان: از موبایل استفاده نکنید تا غذای رایگان دریافت کنید

تا به حال حساب کرده اید که در روز چند دقیقه را صرف کار با موبایل خود می کنید؟ به نظرتان این موضوع راندمان شما را در زندگی تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

تا به حال حساب کرده اید که در روز چند دقیقه را صرف کار با موبایل خود می کنید؟ به نظرتان این موضوع راندمان شما را در زندگی تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود به کندی پیشرفت کنید؟

ظاهرا این موضوع آنقدر بر روی عملکرد دانش آموزان آمریکایی تاثیر گذار بوده، که مجموعه های آموزشی را وادار کرده تا برای آن تدبیری بیندیشند. تعدادی از کالج های آمریکا در طرحی جدید، قصد دارند با رشوه دادن به دانش آموزان کاری کنند تا آن ها بی خیال استفاده بی رویه از موبایل هایشان شوند.

سیستم طراحی شده در واقع به دانش آموزان این امکان را می دهد تا در صورت عدم استفاده از موبایل، مزایایی همچون غذای رایگان را دریافت نمایند.

این پروژه به کمک اپلیکیشنی به نام Pocket Points فعالیت می کند. برنامه مذکور به ازای دقایقی که کاربر موبایل خود را آنلاک نکند، امتیازاتی را به او اختصاص می دهد. در حال حاضر به ازای هر ۲۰ دقیقه، یک امتیاز به دانش آموزان تعلق می گیرد.

جالب اینکه فرآیند امتیاز دهی در صورت کار گروهی سرعت می یابد. برای مثال اگر تمام دانش آموزان یک کلاس برای مدتی مشخص، موبایل خود را آنلاک نکنند می توانند تعداد امتیاز بسیار بیشتری را به دست آورند.

دانش آموزان سپس می توانند از امتیازات کسب شده برای خرید از فروشگاه های موجود در کالج، دریافت غذا و یا استفاده از کتابخانه دانشکده استفاده نمایند.

مدارس ایران هنوز هم اجازه استفاده از موبایل را به دانش آموزان نمی دهند. با توجه به اینکه تلفن های هوشمند امروزی کاربرد مفید بسیاری نیز دارند، به نظر شما رویکرد سیستم آموزشی ایران درست است و یا راهکاری که آمریکایی ها در پیش گرفته اند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Parsa_P
    Parsa_P | ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

    نمیدونم چرا بعضیا میگند بهتر که ممنوعه چون جنبشو نداریم
    اخه برا همه چیز که همینو میگید
    خب باید ازاد بشه تا کم کم عادی بشه
    نمیشه که ممنوع کنند بعدم بگند جنبشو نداریم باز نکنن
    خب باید باز بشه شاید اولش نتیجه ی خوبی نداشته باشه ولی کم کم درست میشه ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی