ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکرین شات های لو رفته از قابلیت های ویندوز ۱۰ در تلفن های هوشمند ویندوزی

مایکروسافت پس از رونمایی از ویندوز ۱۰، نسخه ای تحت عنوان تکنیکال پریویو از این نسخه را برای کامپیوترها ارائه کرد. بدین ترتیب امکان بررسی قابلیت های این نسخه وجود داشت. اما نسخه مشابهی برای ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

مایکروسافت پس از رونمایی از ویندوز ۱۰، نسخه ای تحت عنوان تکنیکال پریویو از این نسخه را برای کامپیوترها ارائه کرد. بدین ترتیب امکان بررسی قابلیت های این نسخه وجود داشت. اما نسخه مشابهی برای بررسی امکانات این ویندوز در تلفن های هوشمند عرضه نشده و تا آن زمان باید منتظر عرضه خبرهای رسمی و غیر رسمی یا تصاویر لو رفته از آن باشیم تا قابلیت های جانبی نسخه مخصوص موبایل را در آنها کشف کنیم.

در همین راستا، سایت چینی ITHome چند اسکرین شات از نمای نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ در تلفن هوشمند را منتشر کرده است. در ادامه با ما باشید تا جزئیات بیشتری در این رابطه ببینید و بخوانید.

در این تصاویر، اولین و آشکار ترین امکان جانبی در این تصاویر، اضافه شدن اپلیکیشنی برای ضبط صدا است. در ویندوز فون ۸ امکان ضبط صدا در قالب اپلیکیشن وان نوت وجود داشت اما صداهای ضبط شده به شدت فشرده می شدند. اما در ویندوز ۱۰ ظاهرا اپلیکیشنی جداگانه برای ضبط صدا در نظر گرفته شده است. که امکان ارسال صداهای ضبط شده توسط ایمیل یا ذخیره سازی آنها در OneDrive نیز از طریق آن امکان پذیر است. البته ظاهرا امکان ضبط صدا به هنگام برقراری تماس در آن گنجانده نشده اما قابلیت ضبط صدا به نظر جذاب می آید.

wprecordingapp.0

مایکروسافت تغییرات ظاهری شگرفی در ویندوز ۱۰ موبایل نداده است. به نظر می رسد تنها در برخی منوها ظاهری شبیه نسخه تبلت و دسکتاپ دیده می شود. در تصاویر زیر، قابلیت جابجایی کیبرد در صفحه دیده می شود. به نظر می رسد این قابلیت برای افرادی در نظر گرفته شده که قصد استفاده از یک دست برای تایپ با تلفن هوشمندشان را دارند. در این صورت این امکان بسیار کاربردی به نظر می رسد. چرا که طبق شایعات اکثر تلفن های ویندوزی لومیا در آینده دارای صفحه نمایش های بزرگی هستند.

wpkeyboard.0

همانطور که مشاهده می شود، کلید ضبط کیبرد صوتی نیز در ویندوز ۱۰ به بالای کیبرد نقل مکان کرده است.

در کنار این قابلیت ها، امکانات تازه در مرکز اعلانات نیز در این تصاویر تازه به چشم می آیند. یکی از این تصاویر نیز ویندوز ۱۰ را پس از نصب به روز رسانی تازه نشان می دهد. همچنین در آن نقل قولی از Russell Wilson دیده می شود که گفته: «هر شکست مقدمه بازگشتی بزرگ است.» این شاید نمایانگر این باشد که مایکروسافت را به بازگشت قدرتمندانه اش امیدوار نشان می دهد.

مایکروسافت قصد دارد در ماه جاری میلادی نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ را برای تلفن های هوشمند شرکتش نیز عرضه کند. البته این نسخه در ابتدای عرضه با تمامی تلفن های مبتنی بر ویندوز سازگار نیست.

windows10phones.0

توسعه دهندگان مشغول سازگار کردن ابزارهایی با ۵۱۲ مگابایت رم با این نسخه هستند با این حال هنوز مشخص نیست تمامی ابزارهایی که هم اینک ویندوز ۸٫۱ را اجرا می کنند قابلیت نصب این نسخه پیش نمایش از ویندوز ۱۰ را داشته باشند.

البته مایکروسافت قول داده که تمامی تلفن های لومیا که به ویندوز فون ۸ مجهزند طی هفته های آینده امکان ارتقاء به ویندوز ۱۰ را داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Ali_Abdian
    Ali_Abdian | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

    مایکروسافت رو عشقه ♥

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی