ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش تلفن هوشمند Aquaris E4.5 مبتنی بر Ubuntu از هفته ی آینده آغاز می گردد

سیستم عامل Ubuntu در نهایت صاحب خانه ای در مقر تلفن های هوشمند می شود. طبق آخرین اخبار، کمپانی اسپانیایی BQ تلفن همراهی به نام Aquaris E4.5 خواهد ساخت که از پلتفرم مذکور بهره می برد. این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

سیستم عامل Ubuntu در نهایت صاحب خانه ای در مقر تلفن های هوشمند می شود. طبق آخرین اخبار، کمپانی اسپانیایی BQ تلفن همراهی به نام Aquaris E4.5 خواهد ساخت که از پلتفرم مذکور بهره می برد. این سازنده ی کوچک که نامش نیز برای بسیاری آشنا نیست در اصل در زمینه تولید کتابخوان های الکترونیکی و همچنین تبلت  ها فعالیت دارد.

حال این شرکت اسپانیایی تصمیم گرفته تا بر روی تلفن مذکور که در اصل موبایلی اندرویدیست، نسخه ای از  سیستم عامل اوبونتو را پیاده سازی نماید. قیمت اسمارت فون یاد شده ۱۶۹ دلار خواهد بود و به زودی در سراسر اروپا به فروش خواهد رسید. دنبال کنندگان اکانت های توئیتر @ubuntu و @bqreaders اولین افرادی خواهند بود که از موجود شدن این محصول با خبر خواهند شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

قیمت عادلانه ای که این تلفن دارد از روی قناعت سازندگانش نبوده و به دلیل مشخصات سخت افزاری نسبتا پایین آن است. این موبایل از صفحه نمایشی qHD بهره می برد که رزولوشنی برابر با ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل را در نمایشگری ۴.۵ اینجی در برابر چشمان کاربر به نمایش می گذارد.

قلب تپنده ی این دستگاه نیز پردازنده ای ۴ هسته ای از مدیاتک با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز است؛ همچنین خبری از مودم LTE در تلفن مورد بحث نبوده و ۸ گیگابایت فضای داخلی برای استفاده ی کاربران در نظر گرفته شده است. دوستان اسپانیایی البته کاربران را محدود به استفاده از این مقدار فضا نکرده و یک اسلاید microSD برای افزایش فضای احتمالی توسط کاربر در نظر گرفته اند. تلفن هوشمند مورد بحث همچنین از دو سیم کارت پشتیبانی به عمل می آورد. BQ در زمینه دوربین اما دست و دل بازی بسیاری به خرج داده و در تبلیغاتش نیز بر این قابلیت تمرکز زیادی کرده است، آنها این تلفن هوشمند را به دوربینی ۵ مگاپیکسلی مجهز کرده اند که طبق ادعای سازندگان قادر است با دوربین بسیاری از تلفن های اندرویدی به رقابت بپردازد.

ubub2.0

اگرچه این تلفن همراه با پلتفرم Ubuntu آمده تا در سطوح اقتصادی و مقرون به صرفه خودی نشان دهد اما در همین سطح نیز رقبای اندرویدی و ویندوزی بسیار بهتری موجود هستند. از این رقبا می توان به Moto E از موتورولا و تلفن های ارزان لومیای مایکروسافت اشاره کرد.

ما نسخه ای شبیه سازی شده از iOS یا Android نخواهیم بود.

کمپانی Canonical که مسئولیت اوبونتو را بر عهده دارد و در خصوص این سیستم عامل تصمیم می گیرد، معتقد است این پلتفرم با استفاده از کانسپت Scopes پیشنهادات بسیار جالبی برای کاربران دارد. این الگو از سیستم قدیمی تعاملی اپلیکیشن ها دوری کرده و به جای آن از رابط کاربری استفاده ی بهینه تری به عمل می آورد. این الگو به نوعی طراحی گشته تا همه ی نیازهای کاربر را در صفحه ی اول این پلتفرم برآورده سازد. این شیوه از الگوبرداری ها قبلا نیز پیاده سازی شده بودند و البته هیچگاه هم نظر کاربران را جلب نکردند. کمپانی Canonical بلندپروازانه در خصوص اوبونتو فکر می کند اما به تاریخ که نگاه می کنیم می بینیم در گذشته نیز این شرکت به دنبال ساخت Ubuntu Edge بود؛ اسمارت فونی که هیچ گاه به مرحله ی تولید نرسید.

در آغاز راه، Aquaris E4.5 Ubuntu Edition قادر خواهد بود تا از اپلیکیشن های فیسبوک، توئیتر، آمازون، تایم اوت، یلپ و Cut the Rope پشتیبانی به عمل آورد. از سوی دیگر سرویس هایی نظیر اسپاتیفای و SoundCloud و Grooveshark با API های تحت وب این سیستم عامل در حال ادغامند. همچنین Canonical بر این باور است که تلفن های اوبونتو از HTML5 به بهترین نحوه پشتیبانی خواهند کرد؛ آنها می گویند ما نسخه ای شبیه سازی شده از iOS یا Android نخواهیم بود و در صورت انتخاب این پلتفرم، با فضایی کاملا متفاوت و کاربردی رو به رو خواهید شد. همانگونه که گفتیم و در ویدئو نیز تماشا کردید، بیشتر تعاملات با این پلتفرم از طریق لبه ی نمایشگر آن و منوی کناری اش قادر به انجام است. در هر صورت، مدیران این کمپانی قول های بزرگی به کاربران داده اند و بعید هم نیست کاربرانی که طرفدار این سیستم عامل بوده و از آن بر روی کامپیوتر های شخصی خود استفاده می کردند بخواهند آن را بر روی تلفنی هوشمند نیز امتحان کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • big bird
    big bird | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

    ایول بالاخره اوبونتو رو یه چیزی به جز نکسوس

  • ♥دِ دیجیاتو لاوِِر♥
    ♥دِ دیجیاتو لاوِِر♥ | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

    طراحیش مخصوصا حاشیه هاش خیلی توی ذوق میزنه :|
    ولی اوبونتو روی موبایل باید جالب باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی