ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل معتقد است می تواند مشکل باتری گجت های پوشیدنی را حل کند

کمپانی هایی نظیر سامسونگ، گوگل و البته اپل بر این باورند که کاربران تمایل بسیاری به بستن ابزاری بر مچ دستشان دارند که قادر است به اینترنت نیز متصل گردد. اما هنوز چند دلیل وجود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

کمپانی هایی نظیر سامسونگ، گوگل و البته اپل بر این باورند که کاربران تمایل بسیاری به بستن ابزاری بر مچ دستشان دارند که قادر است به اینترنت نیز متصل گردد. اما هنوز چند دلیل وجود دارد که مردم تا کنون آن شور و اشتیاق لازم برای خرید این گونه محصولات را از خود نشان نداده اند.

ساعت های هوشمند در وهله ی اول بسیار گرانند؛ اکثرشان ظاهر مناسبی ندارند و از همه مهمتر، هر روز نیاز به شارژ شدن دارند. از سوی دیگر این محصولات به خودی خود معمولا بی فایده اند و برای استفاده از قابلیت های هوشمندشان، مجبورید تا اسمارت فون خود را نیز به همراه داشته باشید که این موضوع نیز هوشمند بودن این گجت ها را به شدت زیر سوال می برد.

تمام مواردی که ذکر شدند، از مشکلات و معیاب بزرگی هستند که سازندگان باید هر چه زود تر به حل آنها بپردازند. مدیر ارشد بخش مالی اینتل،‌ Stacy Smith،‌ در خصوص حل همین مشکلات در روز پنجشنبه با Business Insider به گفتگو نشسته است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Smith می گوید برای حل بزرگترین مشکل ساعت های هوشمند که در اصل همان باتری آنهاست، نیازمندیم تا یک عنصر اصلی را در این محصولات ارتقا ببخشیم. وی در این خصوص می گوید: «اصلی ترین تکنولوژی که در صورت ارتقا یافتن، به عمر باتری نیز کمک می کند GPS است.»

این مسئول همچنین اشاره می کند که فناوری GPS بسیار بیشتر از صفحه نمایش های رنگی و با کیفیت انرژی باتری ها را می بلعد. اما زمانی که برای استفاده از تجربه کاربری بهتر و نیاز بسیاری از اپلیکیشن ها به دریافت محل دقیق شما، به GPS محتاجیم، راه حل چیست؟

intel curie

اینتل معتقد است که فناوری Curie (سیستمی که بر روی چیپست قرار می گیرد) در نهایت این مشکلات را برای گجت های پوشیدنی به پایان خواهد رساند. Curie یک جز بسیار کوچک (سایز یک دکمه ی پیراهن) است که در دل خود سنسور هایی نظیر گام شمار دارد. اگر چه GPS هنوز جایی در Curie نیافته اما اسمیت معتقد است که این کار، یعنی قرار دادن جی پی اس در این تکنولوژی، قابل انجام است.

محصولات پوشیدنی که گوگل، موتورولا و اپل ارائه داده اند و یا خواهند داد همگی با یک انتقاد بسیار منطقی رو به رو هستند: عمر باتری نهایت یک روزه برای یک ساعت کافی نیست.

فرض کنید می خواهید با گوگل گلس فیلم برداری کنید، این عمل، به سرعت هر چه تمام تر باتری گلس را به پایان خواهد رساند؛‌ یا در خصوص Moto 360، منتقدان و کاربران پس از استفاده از این ساعت هوشمند که از بهترین های فعلی بازار نیز محسوب می گردد از عمر باتری کم این دستگاه به شدت گله نمودند. این در حالیست که این دیوایس در دل خود چیپ GPS هم ندارد. (اگرچه اخیرا موتورولا با آپدیت هایی که ارائه نموده توانسته عمر باتری را به شکلی اندک بیافزاید.)

ساعت اپل هنوز به دست کاربران و تحلیلگران نرسیده است، اما فعلا گزارش ها حاکی از این هستند که این ساعت نیز احتمالا یک روز پر فشار کاری را هم تحمل نخواهد کرد.

اسمیت می گوید مشکل باتری به هیچ عنوان از سوی کاربران قابل قبول نیست و دلیل عدم استقبال آنها از این دسته محصولات جدید نیز همین است. «اگر این گجت ها قادر نشوند تا دست کم و حداقل یک روز کامل را به کاربر خود سرویس دهند، نباید انتظار داشته باشیم که مشتریان برای خرید آنها در صف بایستند.»

آیا شما حاضرید ساعت هوشمند یا گجتی همراه داشته باشید که صرفا یک روز قادر به بهره گیری از آن باشید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • خشایار
    خشایار | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

    خانه از پایبست ویران است :D
    این آشغالی که اپل اسمشو گذاشته ساعت هوشمند مشکلش از سیستم عامل شروع میشه تا میرسه باتری و الباقی سخت افزار هاش !!!!
    با عمر 2 و نیم ساعتی باتری این ساعت روزی 10 بار باید بزنیش به شارژ :D

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

    اینتل گفت ، اینتل اذعان کرد ، اینتل یادآور شد اینتل پخش کرد ، دِ آخه لامصب عمل کم عمل

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

    من اصلا با ساعتی که 1 روز یه بار یا 2 روز یه بار بزنم به شارژ. به عقیده من باتری یه ساعت هوشمند حداقل باید تا 2 هفته عمر کنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی