ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [12 بهمن-19 بهمن]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

هیدئو کوجیما: Metal Gear Rising 2 در دست ساخت قرار ندارد

mgrrguide6102

البته که کوجیما یک بازی ساز نابغه است اما اصلا و ابدا دروغگوی خوبی نیست. در گفتگویی که جف کیلی با کوجیما و کن ایچیرو ایمایزومی، تهیه کننده شرکت کونامی داشته، این دو فرد ساخته شدن Metal Gear Rising 2 را انکار کرده اند. گویا قرار نیست ادامه ای بر این عنوان ساخته شود، حداقل فعلا.

استودیو پلاتینیوم گیمز در حال حاضر مشغول ساخت عناوین مختلفی است که یکی از آن ها Scalebound نام دارد و انحصارا برای اکس باکس وان ساخته می شود اما آیا MGR2 در همین استودیو ساخته می شود یا درون استودیوهای کونامی؟ تیزری که هفته پیش در مورد آن صحبت کردیم ارتباط مستقیمی با کونامی نداشت، بلکه توسط سونی ساخته و منتشر شده بود.

اینطور که به نظر می رسد، کونامی فعلا تمایلی به صحبت در این باره ندارد و می خواهد سکوتی پیرامون این عنوان ایجاد شود.

5 بازی دیگر به سرویس PlayStation Now افزوده شد

0407.unchart main.jpg-610x0

کاربران سرویس PlayStation Now، حالا به عناوین جدیدی دسترسی دارند که طی سال های گذشته برای کنسول پلی استیشن 3 عرضه شده بود. این عناوین عبارتند از:

  • Uncharted 2: Among Thieves
  • God of War II HD
  • Red Faction: Armageddon
  • Galaga Legions DX
  • Arcana Heart 3

سرویس PlayStation Now در ماه ژانویه رسما عرضه شد. کاربران می توانند اشتراک های یک ماهه و سه ماهه داشته باشند که اشتراک سه ماهه، تقریبا 15 دلار در ماه هزینه در بر خواهد داشت.

به طور کلی، با استفاده از این سرویس، می توانید بازی های قدیمی منتشر شده روی کنسول های پلی استیشن را روی دستگاه های جدیدتر، موبایل و تبلت های اکسپریا و حتی تلویزیون های سونی بازی کنید، آن هم بدون داشتن سخت افزار قدیمی. تنها چیزی که نیاز دارید یک اینترنت بسیار قدرتمند است.

سونی استودیو بازی سازی خود را فروخت

EverquestNext610

شرکت سونی همچنان با بحران های مالی خاص خود دست و پنجه نرم می کند و همین اتفاق سبب شده تا شاهد فروخته شدن یکی دیگر از استودیوهای داخلی این کمپانی باشیم. Sony Online Entertainment که به توسعه بازی های مطرح در ژانر MMO شهرت دارد، حالا دیگر نام جدیدی اختیار کرده: Daybreak Game Company.

Daybreak Game بخشی از Columbus Nova محسوب می شود و قرار است حوزه فعالیت خود را گسترده تر از قبل کند. انتظار می رود که به زودی شاهد عرضه عناوینی چون PlanetSide 2 روی کنسول اکس باکس وان هم باشیم.

با لپ تاپ جدید ریزر آشنا شوید، یک هیولای به تمام عیار

NewRBQHD-610

کمپانی Razer سری لپ تاپ های Blade خود را با دو مدل جدید آپدیت کرد. اما گویا این محصول نه از لحاظ قیمت، نه طراحی و نه سخت افزار، تفاوت عمده ای با مدل های قدیمی ندارد:

قیمت لپ تاپ مذکور مانند مدل پیشین خود، از ۲.۱۹۹ دلار شروع خواهد شد؛ گویا قیمت تنها چیزی نیست که به نسخه ی سال قبل شباهت دارد. زمانی که به محصول سال گذشته که در مارس معرفی گشت می نگریم، در ظاهر تفاوت چندانی را مشاهده نمی کنیم. لپ تاپ مورد بحث همچنان از پردازنده ای قدرتمند به همراه شاسی و بدنه ای آلمینیومی بهره می گیرد. نمایشگر به کار رفته نیز ضمن پشتیبانی از مولتی تاچ، رزولوشنی برابر با ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل داشته که با محصول قبلی تفاوتی ندارد.

با این حال، سری Blade، لپ تاپ های فوق العاده قدرتمند برای گیمرها هستند که وزن شان هم تقریبا 2 کیلوگرم است. مدل ساده تری از این لپ تاپ توسعه یافته که نمایشگر آن رزولوشن فول اچ دی (1920x1080) دارد و به جای 16 گیگابایت، 8 گیگابایت رم در آن گنجانده شده و تنها 200 دلار ارزان تر مدل قبلی است.

کاور شماره جدید مجله گیم اینفورمر مشخص شد: Rise of the Tomb Raider

cover-reveal-610a

مجله گیم اینفورمر هر ماه یک بازی جدید را روی جلد مجله خود می برد و اطلاعات بسیاری از آن منتشر می کند. این بار نوبت به Rise of the Tomb Raider، عنوان جدید استودیو Crystal Dynamics رسیده، عنوانی که قرار است در تعطیلات زمستانی سال 2015 به صورت انحصاری برای اکس باکس وان و اکس باکس 360 منتشر شود و سپس در سال 2016 برای پی سی و پلتفرم پلی استیشن هم عرضه گردد.

گویا این بار لارا کرافت به سیبری رفته و ماجراجویی جدیدش را در محیطی کاملا سرد پی می گیرد. دشمنان جدید لارا، همانطور که در تصویر می بینید خطرناک تر از گذشته شده اند و این ماجراجوی نترس، برای بقایش باید بجنگد و سعی کند زنده بماند.

ساکاگوچی جایزه یک عمر دستاورد GDC را امسال دریافت خواهد کرد

sakaguchi600

خالق عناوین بی نظیری چون فاینال فانتزی، Lost Odessey و Blue Dragons در مراسم اهدای جوایز کنفرانس بازی سازان جایزه یک عمر دستاورد را دریافت خواهد کرد. هیرونوبو ساکاگوچی را می توان یکی از برجسته ترین افراد تاثیر گذار در تاریخ بازی های ویدیویی، مخصوصا ژانرهای شرقی دانست.

مگان اسکاویو از مسئولین برگذار کننده مراسم در مورد فعالیت های ساکاگوچی می گوید:

در طول دوران کاری درخشنده و پر رونق اش، ساکاگوچی سان، برخی از موفق ترین فرنچایزهای تمام ادوار را ساخت و کمک کرد تا پایه های ژانر نقش آفرینی در ژاپن و سراسر جهان محکم شود.

مراسم اهدای جوایز GDC امسال در تاریخ 4 مارس برگذار خواهد شد.

مروری بر گزارش مالی Take-Two و میزان فروش GTA V

taketwo610

درآمدزایی Take Two از فصل اخیر تقریبا 531.1 میلیون دلار بوده که در قیاس با 1.86 میلیارد سال گذشته، مقدار زیادی کاهش داشته. اما میزان سود سقوط عجیبی داشته و از 578.4 میلیون دلار به 40.1 میلیون دلار رسیده است.

سال مالی این شرکت تا پایان مارس 2015 ادامه خواهد داشت و انتظار می رود Evolve، نسخه پی سی Grand Theft Auto V و Borderlands: The Handsome Collection اندکی اوضاع را بهتر کنند. مهم ترین عناوین 3 ماهه گذشته Take Two، نسخه کنسول های نسل هشتیم GTA V، عنوان ورزشی NBA 2k15 و Civilization: Beyond Earth بوده اند.

Battleborn بار دیگر برای عرضه در سال 2016 تائید شد

Battleborn091714-610

Battleborn عنوان جدید و متفاوت استودیو فوق العاده خلاق Gearbox همچنان هم در دست تولید است و Take Two آن را فراموش نکرده است. در گزارش مالی این شرکت آمده که طی بازه زمانی آپریل 2015 تا مارس 2016، تقریبا 14 ماه، این عنوان بالاخره عرضه خواهد شد اما فعلا نمی توان نظری قطعی در مورد آن صادر کرد.

مدت ها بود که از این عنوان هیچ خبری نمی شنیدیم اما حالا می توان با توجه به شایعات پیرامون ساخته شدن Borderlands 3 توسط Gearbox اندکی بیشتر به عرضه Battleborn طی یک سال آینده شک کرد. دو سال گذشته، خیال Take Two از بابت سوددهی GTA V راحت بود و حالا در سال پیش رو هیچ چیز جز چند عنوان ورزشی ناب و یک Borderlands نمی تواند خیال سرمایه گذاران را راحت کند.

سری Civilization موفق به فروش 29 میلیون نسخه ای در سراسر جهان شده است

CivBE_Screenshot_Daoming_Supremacy

2K Games سال 2014 را با قدرت پشت سر گذاشته که بیشتر آن را مدیون دو عنوان Grand Theft Auto V و Civilization: Beyond Earth بوده است.

اگرچه دقیقا نمی دانیم که Beyond Earth چند میلیون واحد فروش داشته اما 2K Games اخیرا و در گزارش مالی خود، میزان نسخه های عرضه شده از سری Civilization به 29 میلیون رسیده است.

پروژه بعدی Sid Meier قرار است بهار امسال با نام Starships برای پی سی و آیپد عرضه شود که شباهت بسیاری هم به Beyond Earth و سری Civilization دارد و حتی قرار است ارتباطی میان دو بازی شکل بگیرد.

طی 3 ماه گذشته، سونی 6.4 میلیون پلی استیشن 4 به بازار فرستاده است

PS4Livestream610

سونی اصلا و ابدا اوضاع خوبی را پشت سر نمی گذارد اما بخش پلی استیشن با قدرت تمام به فعالیت خود ادامه می دهد و یک تنه بخش اعظمی از ضرردهی ژاپنی ها را جبران می کند. در ماه اکتبر، سونی میزان ضرردهی خود را 1.96 میلیارد دلار پیش بینی کرده بود اما به لطف پلی استیشن و باقی موارد، این مقدار به 1.45 میلیارد کاهش یافته است.

سونی از اول اکتبر تا انتهای دسامبر 2014، به میزان 6.4 میلیون کنسول پلی استیشن 4 به بازار فرستاده که میزان کلی شیپ را به عدد 19.9 میلیون رسانده. در همین بازه زمانی، 1.1 میلیون پلی استیشن 3 هم به بازار عرضه شده و با 1.4 میلیون پلی استیشن ویتا و پلی استیشن تی وی عرضه شده، مجموع این رقم به 8.9 میلیون واحد می رسد.

فروش نرم افزار هم افزایش یافته و با افزایش تقریبا 200 میلیونی، امسال به 1 میلیارد و 270 میلیون دلار رسیده است. در طول تعطیلات زمستانی امسال، میزان خرید از پلی استیشن نتوورک تقریبا دوبرابر شده و به 851.98 میلیون دلار رسیده.

Dragon Age: Inquisition و Shadow of Mordor در صدر لیست DICE Awards

18DiceAwards610

در جریان مراسم DICE Awards، بازی جدید استودیو Bioware موفق به دریافت جایزه بهترین بازی سال شد. علاوه بر پرافتخارترین جایزه، Dragon Age: Inquisition بهترین بازی نقش آفرینی سال هم انتخاب شد. اما جالب اینجاست که Middle-earth: Shadow of Mordor موفق به دریافت 8 جایزه متنوع گشته که لیست آن را در زیر می بی نید.

در این مراسم از Ralph Baer نیز یاد شد و جایزه پیشتازان به رسم یادبود به فرزند وی اهدا شد. حاضرین در مراسم پس از سخنرانی پیرامون وی، یک صدا از پدر کنسول های بازی تشکر کردند.

  • دستاورد در بخش انیمیشن: Middle-earth: Shadow of Mordor
  • دستاورد در بخش کارگردانی هنری: Monument Valley
  • دستاورد در بخش طراحی کاراکتر: Talion از Middle-earth: Shadow of Mordor
  • دستاورد در بخش موسیقی: Destiny
  • دستاورد در بخش صدا: Destiny
  • دستاورد در بخش داستان: Middle-earth: Shadow of Mordor
  • دستاورد در بخش فنی: Middle-earth: Shadow of Mordor
  • بهترین بازی اکشن سال: Destiny
  • بهترین بازی ماجراجویی سال: Middle-earth: Shadow of Mordor
  • بهترین بازی مبارزه ای سال: LittleBigPlanet 3
  • بهترین بازی مبارزه ای سال: Super Smash Bros. Wii U
  • بهترین بازی ریسینگ سال: Mario Kart 8
  • بهترین بازی MMO/نقش آفرینی سال: Dragon Age: Inquisition
  • بهترین بازی ورزشی سال: FIFA 15
  • بهترین بازی استراتژی/شبیه ساز سال: Hearthstone: Heroes of Warcraft
  • جایزه مخصوص: Transistor
  • بهترین بازی کنسول های دستی: Super Smash Bros. 3DS
  • بهترین بازی موبایل سال: Hearthstone: Heroes of Warcraft
  • گیم پلی آنلاین: Destiny
  • دستاورد در بخش نوآوری: Middle-earth: Shadow of Mordor
  • دستاورد در بخش طراحی بازی: Middle-earth: Shadow of Mordor
  • دستاورد در بخش کارگردانی: Middle-earth: Shadow of Mordor
  • بهترین بازی سال: Dragon Age: Inquisition

آپدیت ماه فوریه اکس باکس وان عرضه شد

XboxOneFebUpd-610

آپدیت جدید اکس باکس وان تغییرات مهمی را به ارمغان آورده که یکی از آن ها، کاهش زمان اتصال کنترلر به کنسول است. در زیر می توانید لیست کامل تغییرات را مشاهده کنید:

  • بهبود کنترلر: پیش از این ۴ الی ۵ ثانیه طول می کشید تا کنترلر به کنسول وصل شود اما حالا این زمان به دو ثانیه کاهش یافته. آپدیت کنترلر باید به صورت دستی از درون تنظیمات انجام شود (آموزش آن در ویدیوی زیر آمده).
  • هاب بازی ها: هر بازی پروفایل مخصوص به خود را خواهد داشت و کاربر با مراجعه به هاب بازی مورد نظر می تواند فعالیت خود و دوستان اش را در این بازی زیر نظر بگیرد.
  • آپدیت پارتی چت: به طور کلی عملکرد این بخش بهبود یافته و امکانات جدیدی به آن اضافه شده تا اتصال با ثبات میان کاربران برقرار شود.
  • اضافه شدن تصاویر پس زمینه و شفاف شدن کاشی ها: تصاویر پس زمینه در آپدیت قبلی اضافه شدند و حالا علاوه بر اینکه ظاهرشان نسبت به گذشته بهبود یافته، به تعدادشان هم افزوده شده است.
  • آپدیت های بخش مربوط به تلویزیون: بخش تلویزیونی اکس باکس وان حالا در کشورهای بیشتری در دسترس است که با مراجعه به لینک منبع می توانید لیست این کشورها را مشاهده کنید.

بسته الحاقی اول Call of Duty Advanced Warfare به زودی برای پی سی و پلی استیشن عرضه می شود

CODCLOWN_610

در حالی که کاربران اکس باکس در حال حاضر مشغول Exo Zombie Mode هستند، آن هایی که CoD: Advanced Warfare را روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 3 و پی سی خریده اند باید اندکی دیگر صبر کنند.

اکتیویژن تاریخ عرضه این بسته الحاقی برای پلتفرم های نام برده را 26 فوریه اعلام کرده. Havoc شامل چهار مپ جدید جیز خواهد بود.

تاریخ عرضه Assassin's Creed Rogue برای پی سی اعلام شد

acroguetrailer0905-610

کاربران پلتفرم پی سی می توانند Assassin's Creed Rogue را در تاریخ 10 مارس (19 اسفند) بازی کنند. این عنوان در نوامبر سال گذشته و همزمان با Unity، فقط برای کنسول های نسل هفتمی منتشر شد و فعلا خبری از عرضه آن برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان نیست.

République برای پی سی هم عرضه می شود

rep1

Camouflaj، استودیویی که توسط رایان پیتون، تهیه کننده MGS IV تاسیس شد در حال توسعه بازی متفاوتی با نام République است. این عنوان که پیشتر صرفا برای پلتفرم های موبایل توسعه داده می شد حالا قرار است برای پی سی و مک هم عرضه شود. تا به حال 3 قسمت از این عنوان منتشر شده.

تا پیش از انتهای ماه پیش رو (فوریه)، باید شاهد عرضه République روی شبکه استیم باشیم.

خلاصه ای از گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد و آمار خیره کننده آن

activisionblizzard610

اکتیویژن 4 عدد بزرگ ارائه داده که مرور آن برای هر کسی می تواند جالب باشد:

  1. میزان فروش سری Call of Duty از مرز 11 میلیارد دلار گذشت.
  2. Destiny حالا 16 میلیون بازیکن دارد که روزانه 3 ساعت به انجام بازی می پردازند. این عنوان 850 میلیون دلار سود برای اکتیویژن به ارمغان آورده.
  3. سری Skylanders هم حالا ارزشی معادل 3 میلیارد دلار دارد.
  4. اکتیویژن سال 2015 را با مجموع سود 4.81 میلیارد دلار به پایان رساند.

سیستم های پیشنهادی هفته

  • سیستم مورد نیاز برای اجرای Mortal Kombat X

ZD-aYJU3SlMj.878x0.Z-Z96KYq

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • OS: 64-bit: Vista, Win 7, Win 8
  • Processor: Intel Core i5-750, 2.67 GHz | AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz
  • Memory: 3 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 460 | AMD Radeon HD 5850
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband Internet connection
  • Hard Drive: 25 GB available space

سیستم پیشنهادی:

  • OS: 64-bit: Win 7, Win 8
  • Processor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 660 | AMD Radeon HD 7950
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband Internet connection
  • Hard Drive: 40 GB available space
  • سیستم مورد نیاز برای اجرای Battlefield: Hardline

battlefield_hardline

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • OS: Windows Vitsa SP2 64-bit (with KB971512 Update)
  • CPU: Athlon II/Phenom II 2.8 GHz, Intel Core i3/i5 2.4GHz
  • Memory: 4 GB RAM
  • GPU: ATI Radeon HD 5770 (1 GB), NVIDIA GeForce GTX 260 (896 MB)
  • HDD: 60 GB
  • Direct X 11

سیستم پیشنهادی:

  • OS: Windows 8 64-bit (with KB971512 Update)
  • CPU: INTEL QUAD-CORE CPU, AMD SIX-CORE CPU
  • Memory: 8 GB RAM
  • GPU: AMD Radeon R9 290, NVIDIA GeForce GTX 760
  • GPU memory: 3 GB
  • HDD: 60 GB
  • DirectX 11

بازی های مهمی که این هفته عرضه می شوند

Evolve-Goliath-Title

لیست بازی های مهم این هفته که برای تمامی پلتفرم ها عرضه می شوند عبارت است از:

  • Evolve - پی سی، پلی استیشن 4، اکس باکس وان - 10 فوریه - 21 بهمن
  • The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D - نینتندو 3 دی اس - 13 فوریه - 24 بهمن
  • Ace Combat Assault Horizon Legacy+ - نینتندو 3 دی اس - 13 فوریه - 24 بهمن
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی