ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی IrangateTV؛ سرویس پخش اینترنتی فیلم و انیمیشن و کانال های صدا و سیما با کیفیت Full HD

با فراگیر شدن اینترنت پر سرعت در کشور، کم کم سرویس های پخش آنلاین ویدئو، موزیک و کانال های تلویزیونی پا به عرصه ظهور نهادند. در بین این سرویس ها، صدا و سیما به عنوان مهم ترین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

با فراگیر شدن اینترنت پر سرعت در کشور، کم کم سرویس های پخش آنلاین ویدئو، موزیک و کانال های تلویزیونی پا به عرصه ظهور نهادند. در بین این سرویس ها، صدا و سیما به عنوان مهم ترین و پر مخاطب ترین رسانه کشور، بیشترین تعداد اپلیکیشن های پخش آنلاین را به خود اختصاص داده.

اگر کلمه پخش زنده را در اینترنت جستجو کنید، تعداد قابل توجهی از اپلیکیشن های مختلف را به منظور مشاهده آنلاین کانال های صدا و سیما خواهید یافت.

با این وجود بخش اعظم این اپلیکیشن ها از مشکلاتی همچون قطعی تصویر و Buffering های مکرر رنج می برند. IrangateTV یک سرویس IPTV مالتی پلتفرم (قابل نصب برای تمامی دستگاه های موبایل، تبلت و کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل های اندروید ، ios ، ویندوز و ویندوزفون) است برای نمایش فیلم و انیمیشن و  پخش زنده کانال های صدا و سیما در دستگاه شما که عملکرد متفاوتی را نسبت به سایر رقبا از خود به نمایش گذاشته است.

برای آشنایی با ایران گیت تی وی، در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید. 

IrangateTV امکان مشاهده آنلاین شبکه های یک تا پنج، شبکه خبر، اصفهان، پویا، قرآن، شما، ورزش، تماشا، نمایش، مستند و آی‌فیلم را برای شما فراهم می کند. البته در کنار کانال های صدا و سیما، آرشیو خوبی از فیلم و انیمیشن های خارجی با دوبله فارسی که قبلا پخش شده اند را هم در آن مشاهده می کنید.

irangateTV

نکته بعدی اینکه از همان ابتدا به تمام فیلم ها و کانال ها دسترسی ندارید و پیش از هر کار، باید از وبسایت ایران‌گیت تی وی نسبت به خرید اشتراک ماهیانه اقدام کنید. اشتراک های یک، سه، شش و دوازده ماهه به ترتیب با قیمت های 4500، 9000، 22000 و 41000 تومان در سایت IrangateTV به فروش می رسند که بسته به میزان استفاده می بایست مناسب ترین آنها را برای خود برگزینید.

اما سوال اینجاست که آیا ایران‌گیت تی وی ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد؟ به سادگی می توانید به پاسخ این سوال برسید. تعدادی از کانال ها از همان ابتدا باز هستند و در واقع برای تست کاربران در نظر گرفته شده اند، از این رو با امتحان آنها می توانید تصمیم درستی را اتخاذ کنید.

برای نگارش این مطلب، نسخه اندروید ایران‌گیت تی وی را تست کردیم. با یک اینترنت 512kbps توانستیم بدون مواجهه با هیچ گونه بارگذاری هنگام پخش، اجرای روانی از کلیه کانال های صدا و سیما را روی گجت خود شاهد باشیم.

Digiato 4

البته پیش از نمایش هر کانال، بسته به سرعت اینترنت ممکن است با یک Buffering حدودا بیست ثانیه ای مواجه شوید اما بسیار کم پیش می آید که پس از شروع پخش مجددا با آن مواجه شوید. علت این پخش پیوسته، تنظیم خودکار کیفیت پخش متناسب با سرعت اینترنت شماست. بنابراین برای مشاهده محتوای HD نیازمند سرعت های بالاتری هستید.

هنگام پخش یک کانال، امکاناتی مثل تنظیم روشنایی تصویر و حجم صدا، آیکن هایی برای تعویض کانال و ورود به حالت نمایش افقی در نظر گرفته شده. ضمنا در گوشه های تصویر می توان میزان باتری، زمان و سرعت ارسال و دریافت فایل در اینترنت را مشاهده نمود که از مزایای ایران‌گیت تی وی محسوب می شوند.

از جمله دیگر امکانات اپلیکیشن ایران‌گیت تی وی می توان به دسترسی به بخش کوتاهی از برنامه های هفته گذشته برای هر کانال (در حد کلیپ های بیست دقیقه ای)، قابلیت تصویر در تصویر دو شبکه به طور همزمان و پیش نمایش ماتریسی شبکه ها اشاره کرد.

البته پس از پیگیری های بیشتر، مشخص شد که محدودیت پخش بیست دقیقه ای یک مشکل فنی از سمت صدا و سیما است و به احتمال زیاد در آینده برطرف خواهد شد. در صورت رفع این مشکل شما می توانید به آرشیو کامل یک هفته گذشته دسترسی داشته باشید.

Digiato 5

با وجود مزایای فراوان، ایران‌گیت تی وی خالی از عیب و ایراد نیست. مشکلی که در پخش زنده با آن مواجه شدیم، تأخیر حدودا 25 ثانیه ای تصویر ارائه شده در این اپلیکیشن نسبت به تصویر تلویزیون بود. این تفاوت پخش با تلویزیون مطمئنا برای بسیاری از افراد خوشایند نیست و بهتر است برای کاهش آن در نسخه های بعدی چاره ای اندیشیده شود.

ایران‌گیت تی وی یک نسخه تحت ویندوز هم دارد که هم از لحاظ رابط کاربری و هم عملکرد بهتر از نسخه های موبایلی آن ظاهر می شود. با این وجود برای باز کردن کانال های آن می بایست از طریق تماس با بخش پشتیبانی، کد خریداری شده تان را بازیابی کنید. نیمه پر لیوان البته پشتیبانی خوب IrangateTV است. این مجموعه مدعی است که پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد و به تیکت های ارسالی از سمت کاربران، تا حداکثر ۳۶ ساعت پاسخ می دهد.

Digiato 3

مورد دیگر اینکه ایران‌گیت تی وی حجم قابل توجهی از اینترنت شما را مصرف می کند، بنابراین اگر اینترنت نامحدود ندارید باید شدیدا مراقب مصرف اینترنت خود در این اپلیکیشن باشید.

هرچند مسئولین IrangateTV برای این موضوع نیز راه حلی را در نظر گرفته اند. به گفته مدیران این شرکت، کاربران اپلیکیشن در صورت استفاده از چند ISP خاص، با کاهش ترافیک اینترنت مواجه نمی شوند. از جمله این ISP ها می توان به پرنیان نت اصفهان اشاره کرد. IrangateTV همچنین مشغول مذاکره با شاتل نیز هست تا بتواند خدمات خود را با شرایطی ویژه برای کاربران این ISP ارائه دهد.

با در نظر گرفتن این کاستی ها، می توان به ایران‌گیت تی وی از لحاظ عملکرد نمره قبولی داد. یکی از بهترین نکات در مورد این سرویس پخش آنلاین، در دسترس بودنش برای پلتفرم های iOS، اندروید، ویندوز و ویندوزفون است که همین مورد آن را نسبت به سایر سرویس های رقیب متمایز نموده است.

همچنین در پایان بد نیست اشاره کنیم که IrangateTV علاوه بر کانال های صدا و سیما، بخشی را نیز برای پخش فیلم و انیمیشن اختصاص داده است. محتوای موجود در این بخش، با کیفیت Full HD به نمایش در می آیند و به گفته مسئولین مجموعه قرار است در هر ماه ۱۰۰ عنوان جدید نیز به آن اضافه شود.

اگر تا به حال از سرویس های پخش آنلاین تلویزیون در موبایل هایتان استفاده نکرده اید، ایران‌گیت تی وی می تواند گزینه مناسبی برای شروع این کار محسوب گردد.

اگر تمایل دارید تا در مورد این سرویس اطلاعات بیشتری را کسب نمایید می توانید به سایت آن مراجعه کنید.

Irangate TV

Irangate TV

سازنده: شرکت رسانه اصفهان نت(ایران گیت) قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید، ویندوزفون و ویندوز حجم: 11.8 / 5.5 / 2 / 3.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • حديث
    حديث | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    سلام من اصلا صدا ندارم با اين نرم افزار لطفا راهنمايي كنيد. با تشكر

  • سعید
    سعید | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    مصرف اینترنتی این برنامه چ طوره؟؟بدون دانلود؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی