ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند Yan Sofia با امکان بوت دو گانه بین ویندوز فون و اندروید

امکان اجرای همزمان یا بوت چندگانه سیستم عامل ها بر روی موبایل قابلیتی است که شاید برخی از کاربران انتظار می کشند بتوانند آن را روزی به صورت امری رایج در تلفن های هوشمند تجربه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

امکان اجرای همزمان یا بوت چندگانه سیستم عامل ها بر روی موبایل قابلیتی است که شاید برخی از کاربران انتظار می کشند بتوانند آن را روزی به صورت امری رایج در تلفن های هوشمند تجربه نمایند.

قبلاً گفته شد یکی از موبایل های آلکاتل قرار است از سه سیستم عامل ویندوز فون، اندروید و فایرفاکس بر روی خود پشتیبانی به عمل آورد و این موضوع تداعی گشت که شاید با موبایلی با امکان بوت سه گانه مواجه باشیم، ولی بعد مشخص شد که این محصول قرار است با سخت افزاری تقریباً یکسان و به صورت جداگانه تحت هر یک از این پلتفرم ها ارائه گردد.

حال در چین اخباری در شبکه های اجتماعی به بیرون درز پیدا کرده اند که حکایت از اسمارت فونی با عنوان Yan Sofia دارند و گفته می شود این تلفن هوشمند امکان بوت دوگانه مابین دو سیستم عامل که احتمالاً ویندوز فون و اندروید خواهند بود را دارا است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Yan Sofia نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن تمام HD دارد و از یک چیپ ارزان قیمت اینتل با عنوان SoFIA (که نامش مشابه نام خود موبایل مورد بحث نیز هست) بهره می گیرد. چیپست های SoFIA که مخفف عبارت "Smart or Featurephone with Intel Architecture" هستند از جانب اینتل به منظور رقابت با محصولات مدیاتک و کوالکام معرفی شده اند.

این چیپ ها بر اساس تکنولوژی ۲۸ نانومتری پیاده سازی گشته و دارای مدلی دو هسته ای با همراهی مودم 3G و همچنین نمونه ای چهار هسته ای که در آن مودم 4G LTE گنجانده شده هستند. مشخص نیست در موبایل مورد بحث کدامیک از این موارد به کار رفته، ضمن اینکه نباید فراموش کرد بازار هدف چیپ های مذکور صرفاً محصولات اقتصادی و ارازان قیمت است.

از سایر مشخصه های موبایل چینی Yan Sofia می توان به دو گیگابایت حافظه ی رم، ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که کمپانی تولید کننده هنوز به صورت رسمی وجود چنین تلفن هوشمندی را رد و یا تائید نکرده، همچنین موبایل های ویندوز فونی به صورت معمول از پردازنده های اینتل استفاده به عمل نمی آورند که البته احتمال می رود امکان تغییر این رویه در ویندوز ۱۰ برای تلفن های هوشمند فراهم شده باشد و Yan Sofia نیز ممکن است با همین نسخه از پلتفرم مایکروسافت وارد بازار گردد.

با همه ی این تفاسیر در صورتیکه اطلاعات مرتبط به موبایل چینی پیش تر اشاره شده صحت داشته باشد، می توان از آن به عنوان گزینه ای مناسب برای افرادی یاد کرد که هنوز در مورد انتخاب سیستم عامل تلفن هوشمند خود در بین دو گزینه ی اندروید و ویندوز فون مردد هستند.

Wen-Yan-Sofia-is-allegedly-a-Dual-Boot-phone-that-runs-both-Android-and-Windows-10 (2)

Wen-Yan-Sofia-is-allegedly-a-Dual-Boot-phone-that-runs-both-Android-and-Windows-10 (4) Wen-Yan-Sofia-is-allegedly-a-Dual-Boot-phone-that-runs-both-Android-and-Windows-10

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • آریا
    آریا | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

    این احتمالن فقط ویندوزیه. چون دگمه های خازنی ویندوزی داره

  • Ashil
    Ashil | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

    این که شایعست .نه مایکروسافت نه گوگل موافقت کردن.تازه گوگل که مخالف سر سخت بوت دوگانست

  • mohsen winphone
    mohsen winphone | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

    تو عکس ها که اثری از اندرويد نمی بینم... تازه کلیدهای خازنی سخت افزاری اند و هوشمندانه تر بود اگر این کلیدها رو نرم افزاری در نظر می گرفت... بعید میدونم یک درصد هم به حقیقت نزدیک باشه... صرفا به کانسپت زیباست و آرزوی به چینی برای ساخت موبایل با بوت چند گانه سیستم عامل....
    خیلی دوست دارم یه روزی یه همچین موبایلى اجازه ساخت پیدا کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی