ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

در سال جاری شاهد تلفن های هوشمند پرچمدار بسیاری با حافظه های DDR4 خواهیم بود

در تلفن های هوشمند اندرویدی مقدار حافظه ی رم تاثیر قابل توجهی بر عملکرد و روان بودن این محصولات دارد، هر چه میزان بیشتری از این حافظه را در اختیار داشته باشید دفعات کمتری شاهد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

در تلفن های هوشمند اندرویدی مقدار حافظه ی رم تاثیر قابل توجهی بر عملکرد و روان بودن این محصولات دارد، هر چه میزان بیشتری از این حافظه را در اختیار داشته باشید دفعات کمتری شاهد این موضوع خواهید بود که سیستم عامل برای تامین نیازهای خودش و دسترسی به رم بیشتر، برخی اپ ها را به صورت کامل و بدون کسب اجازه از شما ببندد.

البته در عملکرد روان یک موبایل اندرویدی فاکتورهای دیگری مانند پردازنده نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند و در همین راستا پوسته ای که از جانب کمپانی تولید کننده بر روی پلتفرم موبایل گوگل پیاده سازی شده و میزان کارایی آن را نیز نباید فراموش کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اکنون مدتی است که به کارگیری حافظه های رم از نوع DDR3 بدل به یک استاندارد در تلفن های هوشمند شده و اگر شما یکی از موبایل های به روز بازار را در اختیار داشته باشید به احتمال زیاد محصولی را استفاده می کنید که از همین نوع حافظه بهره می گیرد.

در این میان LG اولین کمپانی به حساب می آید که با معرفی تلفن هوشمند G Flex 2 در نمایشگاه CES امسال از رویه پیش تر اشاره شده خارج گشته و به سراغ استفاده از حافظه های DDR4 در تلفن های هوشمند اندرویدی خود رفته است.

اکنون رئیس بخش تولیدات نیمه رسانای سامسونگ می گوید چیپ های ۸ گیگابیتی LPDDR4 تولیدی این بخش که بر مبنای تکنولوژی ۲۰ نانومتری پیاده سازی شده اند و در چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ موجود در تلفن هوشمند G Flex 2 ال جی استفاده گشته اند توان عملیاتی و تبادل داده ای دو برابر نسبت به نسل قبلی خود دارند و البته در مصرف انرژی نیز بسیار صرفه جو تر هستند که همه ی این موارد در مجموع سبب افزایش کارایی چشمگیر محصول تازه وارد ال جی خواهند شد.

سامسونگ اخیراً و در گزارشی دیگر اعلام داشته که پرچمدارانش در سال ۲۰۱۵ به حافظه های رم DDR4 مجهز شده اند و احتمال می رود چنانچه این شرکت در ابتدای ماه مارس و در جریان کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۵ در بارسلون گلکسی S6 را معرفی نماید، این موبایل پرچمدار نیز از چنین حافظه هایی استفاده کرده باشد.

همین گزارش تاکید می نماید که در ادامه ی سال جاری شاهد عرضه ی پرچمدارن مختلفی با این نوع حافظه ها خواهیم بود که ضمن مصرف بهینه باتری سرعت و توان عملیاتی به مراتب بیشتر و بهتری را فراهم خواهند آورد و همین تغییر حافظه سبب خواهد شد کاربران موبایل هایی با پرفرمنس به مراتب بالاتر را تجربه نمایند که ابداً با قبل قابل قیاس نیستند.

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید آیا واقعاً حافظه های DDR4 تا این حد که گفته می شود می توانند بر کارایی اسمارت فون ها اثر بگذارند و یا خیر. نظر شما در این رابطه چیست و از پرچمداران سال ۲۰۱۵ چه انتظاری دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • روان پریش
    روان پریش | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

    دیجیاتو لطفن یه آمار دقیقتری از G Flex 2 بدید.
    والا من مدتیه منتظر موندم ببینم کی میاد و قیمتش از چندتومن شروع میشه.
    اگه بخواد خیلی طول بکشه تا برم سمت آیفون.

  • mm98
    mm98 | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

    حاجی مقایسه کاملا افتضاحی بود.
    بالاخره باید به اپل ربطش میدادی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی