ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعتراض فروشندگان اصفهانی به قرعه کشی سامسونگ؛ دروغی بزرگ یا سیستمی بیمار؟

شب گذشته عابرین خیابان فردوسی در اصفهان، شاهد صحنه ای عجیب در موبایل فروشی های منطقه بودند. فروشگاه هایی که همواره با ویترین های جذاب خود تلاش می کردند تا تلفن های هوشمندشان را به فروش رسانند، ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۲۹

شب گذشته عابرین خیابان فردوسی در اصفهان، شاهد صحنه ای عجیب در موبایل فروشی های منطقه بودند. فروشگاه هایی که همواره با ویترین های جذاب خود تلاش می کردند تا تلفن های هوشمندشان را به فروش رسانند، این بار بنری نامتعارف را برافروخته بودند.

Samsung is a big lier

اما ماجرا از چه قرار است؟ چرا فروشندگان اصفهانی سامسونگ را «یک دروغگوی بزرگ» می دانند؟ در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به جزییات بیشتری از این ماجرا بپردازیم.

image-ae3434b4627fb93e9c30c33b6c6c44b8978d0acfe1254c54d590602de03c04f3-V

اختلافات فروشندگان اصفهانی و سامسونگ از مراسمی شروع می شود که طی آن قرار بوده تا جوایزی به مغازه داران اهدا شود. گویا سامسونگ از مدتی پیش به فروشندگان خود اعلام می کند که با فروش هرچه بیشتر موبایل های این شرکت، می توانند کارت قرعه کشی دریافت کنند و سپس شانس خود را جهت دریافت جایزه بیازمایند.

به این وعده عمل می شود و در مراسم مذکور قرعه کشی در میان فروشندگان صورت می پذیرد. اما نحوه انتخاب برندگان به مذاق برخی از فروشندگان برتر شهر خوش نمی آید و همین موضوع باعث می شود در انتهای مراسم بحث هایی به وجود بیاید که در نهایت نصب بنر «سامسونگ دروغگو» را با خود به همراه داشته باشد.

برای پیگیری این موضوع، با رضا عباس پور، از فروشگاه اصفهان سل تماس گرفتیم. وی دلیل نارضایتی خود از سامسونگ را شرایط ناعادلانه قرعه کشی می داند.

اصفهان سل یکی از فروشگاه های برتر اصفهان از لحاظ تعداد فروش است و به گفته مسئولینش در هر روز به طور میانگین ۱۸ موبایل سامسونگ را به فروش می رساند. عباس پور با تأکید بر روی این موضوع، گلایه خود را اینچنین مطرح می کند: «چرا سبد قرعه کشی ما به عنوان یکی از برترین فروشندگان سامسونگ باید با دیگر مغازه دارانی که در روز تنها ۱ دستگاه را به فروش می رسانند، یکی باشد؟»

عباسپور در ادامه حرف های خود اشاره می کند که چنین برخوردی پیش از این نیز از سمت سامسونگ صورت پذیرفته است. گویا شرکت کره ای، در ماه های گذشته وعده اهدای مگان و ۲۰۶ را به فروشندگان خود داده بوده که در آن مقاطع نیز شرایط قرعه کشی به گونه ای مشابه پیش رفته است.

مهدی دهقانی از فروشگاه مجید هم حرف هایی مشابه با عباسپور را بیان می کند. وی در پاسخ به این موضوع که شما به ازای فروش بیشتر، تعداد بیشتری کارت قرعه کشی نیز دریافت کرده اید، چنین می گوید:«ما به علت فروش بسیار زیادی که داریم در زمره فروشگاه های Level A طبقه بندی می شویم. اما تعداد فروشگاه های ضعیف و Level C آنقدر زیاد است که کارت های قرعه کشی ما در میان آن ها گم می شود.»

اما طی تماسی که با دفتر سامسونگ در ایران برقرار کردیم، سعی کردیم سمت دیگر این ماجرا را نیز جویا شویم. جوابیه رسمی سامسونگ به این موضوع، به شرح زیر است:

مراسم اهدای جوایز جشنواره پاییزه موبایل سامسونگ در روز دوشنبه 20 بهمن ماه با حضور تمامی نمایندگان سامسونگ و مقامات رسمی مربوطه شهراصفهان برگزار گردید. این مراسم کاملا مطابق برنامه ها و تعهدات اعلام شده قبلی انجام پذیرفت.

سامسونگ همواره اجرای برنامه های مستمر و عادلانه حمایت از نمایندگان خود را در دستور کار داشته و این روند را ادامه خواهد داد، چراکه احترام به حقوق تمامی ذینفعان و شرکای تجاری از مهم ترین اصول سامسونگ است.


به علت رقابت شدید تجارت موبایل در بازار ایران، فروشندگان روز به روز سود کمتری را از فروش تلفن های هوشمند به دست می آورند و در عوض سعی می کنند تا از راه های دیگری مانند فروش لوازم جانبی و یا نصب اپلیکیشن، به کسب درآمد بپردازند. با در نظر گرفتن این موضوع و اتفاقات روی داده در اصفهان، می توان نتیجه گیری کرد که قرعه کشی شرکت ها نیز از حالت یک بخت آزمایی صرف خارج شده و تبدیل به راهی جدید برای کسب درآمد شده است.

اعتراض اصفهان ممکن است حرکتی هماهنگ با مدیریت شرکت های رقیب باشد و یا نتیجه اطلاع رسانی ضعیف سامسونگ در رابطه با قرعه کشی هایش. اما واقعیت این است که این اتفاق نشان دهنده یک رویداد بیمار در توزیع خرده فروشی موبایل در ایران به شمار می رود.

شما در رابطه با این ماجرا چه نظری دارید؟ فکر می کنید که سیستم قرعه کشی سامسونگ عادلانه بوده و یا فروشندگان برتر باید به صورتی جداگانه انتخاب می شدند؟ قبل از اینکه به این سؤال پاسخ دهید، بد نیست اشاره کنیم که به گفته دفتر سامسونگ پیش از برگزاری مراسم، جهت تشکر از فروشندگان برتر، به هر یک از آنها یک دستگاه Galaxy S5 داده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (84 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • متین
    متین | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

    برندی که خوب باشه به مغازه دار باج نمیده
    سامسونگ و الجی بازار موبایلو خراب کردن با این باجی که میدن
    تا حالا دیدین اپل تبلیغ کنه؟
    چون فروش داره

    اینا مونده بیان التماس کنن به مغازه دارا واسه فروش

  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    فروشنده ها از بس پول به جیب زدن از یه قرعه کشی هم نمیگذرن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی