ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و مایکروسافت پایان مناقشه حق امتیاز اندروید را اعلام کردند

در مرداد ماه گذشته بود که مایکروسافت برای مجاب نمودن سامسونگ به پرداخت حق امتیاز اندروید این شرکت را به دادگاه کشاند. کمپانی یاد شده بابت هر دستگاه اندرویدی خود مبلغی را به عنوان حق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

در مرداد ماه گذشته بود که مایکروسافت برای مجاب نمودن سامسونگ به پرداخت حق امتیاز اندروید این شرکت را به دادگاه کشاند.

کمپانی یاد شده بابت هر دستگاه اندرویدی خود مبلغی را به عنوان حق امتیاز به مایکروسافت می پرداخت و بر اساس پرونده دیگری که در دادگاه های ایالات متحده آمریکا گشوده شده بود، در سال 2013 میلادی، ردموندی ها توانسته بودند یک میلیارد دلار را از محل امتیاز پتنت هایشان به جیب بزنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

باید بگوییم که سامسونگ در اصل دو قرارداد را در سال 2011 میلادی و پیش از سلطه اش بر بازار محصولات اندرویدی با مایکروسافت به امضا رساند (یک توافق دو جانبه اعطای مجوز و دیگری موافقت نامه همکاری).

از آن زمان به بعد سامسونگ همواره به دنبال راهی برای شانه خالی کردن از پرداخت این حق امتیاز بود و به همین دلیل، خرید تجارت موبایل نوکیا از سوی ردموندی ها توجیه خوبی برای آن به شمار می رفت تا تلاشش را برای غیر معتبر نمودن توافقات یاد شده انجام دهد.

روشن نیست که دو طرف این دعوی چه توافقی را با یکدیگر به انجام رسانده اند با این همه، هر دوی آنها امروز اعلام کردند که مشاجره خود بر سر حق امتیار اندروید را تمام می کنند.

در یکی از اظهارات مشترک تیم های حقوقی این دو شرکت آمده است که «سامسونگ و مایکروسافت مفتخرند اعلام نمایند که دعوی حقوقی بر سر این پرونده را در دادگاه ایالات متحده آمریکا و اتاق بازرگانی بین المللی خاتمه می دهند.»

هر دوی این شرکت ها مفاد توافق به عمل آمده را محرمانه نگه داشته اند و این بدان معناست که احتمالا هیچگاه نمی فهمیم سامسونگ چه مبلغی را بابت حق امتیاز به مایکروسافت پرداخت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • saeed-nz
    saeed-nz | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    طرف خدا تومن به مایکروسافت میده بابت حق امتیاز چون خودش نمیتونه حرفی واسه گفتن داشته باشه بعد میاد فروش حافظه و پردازنده رو هم حساب میکنه رو بخش موبایلش تازه میگه ما اینقدر سود داشتیم تو بخش موبایل، شما بیا اول پولایی که به اپل دادی و پولایی که مایکرو میدی و پولایی که به سونی بابت لنز دوربینت میدی کم کن بعد بگو اینقد. سود داشتیم
    کپی کار بودن همینه دیگه،فرق یه شرکتی که زحمت میکشه برا تحقیق تو زمینه تکنولوژی با بقیه همینه

  • علی
    علی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    سوکت جک هندزفری ۹۲۵ خراب شده بود.گوشیم همش رو هدست بود.مجبورشدم قطعش کنم.الان صدای هندزفری ندارم .قطعشو از کجا میتونم گیر بیارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی