ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Dell از چهار محصول جدید رونمایی کرد

Dell امروز از چند محصول جدید پرده برداشت که یکی از آن ها کروم بوک، دیگری لپ تاپ ویندوزی و آخری تبلتی با قابلیت اجرای اندروید یا ویندوز 8 است. همه محصولات معرفی شده یک مورد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

Dell امروز از چند محصول جدید پرده برداشت که یکی از آن ها کروم بوک، دیگری لپ تاپ ویندوزی و آخری تبلتی با قابلیت اجرای اندروید یا ویندوز 8 است. همه محصولات معرفی شده یک مورد را با یکدیگر به اشتراک دارند: همه شان برای مصارف آموزشی در مدارس ساخته شده اند.

در ادامه مطلب به تفضیل در مورد هر کدام سخن خواهیم گفت.

با دیجیاتو همراه باشید.

با کروم بوک 11 شروع می کنیم که جای مدل پیشین (مدلی که سال گذشته عرضه شد) را می گیرد. طراحی این کروم بوک پیشرفت قابل توجهی نسبت به گذشته پیدا کرده و لولای آن تا 180 درجه چرخش را تحمل می کند.

کیبورد و ترک پد هم تا حد امکان مستحکم و غیر قابل نفوذ طراحی شده اند. مدل 11.6 اینچی رزولوشنی برابر با 1366 در 768 پیکسلی دارد و نمایشگر آن در هر دو حالت عادی و لمسی توسط گوریلا گلس پوشیده شده.

در داخل دستگاه، یک پردازنده Intel Celeron هفته و باتری آن تا 10 ساعت می تواند دستگاه را روشن نگه دارد. برخلاف ظاهر مستحکم دستگاه، انتظار چیز خاصی در این قسمت نمی رود.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

آنچه این دستگاه ها را جالب می کند، نوار روشنایی است که در تصویر بالا آن را به رنگ قرمز می بینید. برای مثال، دانش آموز می تواند با قرار دادن نور قرمز روی دستگاه به معلم خود بفهماند که سوالی برایش پیش آمده. یا در بین بحث های کلاسی، با استفاده از نورهای مختلف، گروه ها را به چند بخش تقسیم کرد.

این قسمت قابل برنامه ریزی است و هر استفاده ای که مورد انتظار گروه های درسی باشد را می توان روی آن ها اجرا کرد.

تبلت 10 اینچی Venue 10 اندروید آبنبات چوبی را روی خود اجرا می کند و البته Venue 10 Pro هم وجود دارد که ویندوز 10 روی آن نصب شده. هر دو مدل بدنه پلاستیکی دارند و در دو رنگ آبی و مشکی در دسترس هستند. کیبورد این تبلت ها شباهتی بسیاری به سری یوگا از لنوو دارد.

رزولوشن نمایشگر تا تمام HD هم بالا می رود و قلم مخصوصی برای آن در نظر گرفته شده است. البته برای موارد اضافه لازم است مبالغ بیشتری هم بپردازید.

هر دو مدل با microSD Reader، جایگاه سیم کارت (برای LTE)، پورت میکرو USB و چراغ نمایش آنلاین بودن دستگاه (برای اینکه معلم ها متوجه آنلاین بودن دانش آموز شوند) عرضه می شود. پردازنده چهار هسته ای و از سری Atom اینتل خواهد بود و مجموعا دستگاه 10 ساعت روشن خواهد ماند. تنها تفاوت میان آن ها این است که ورژن اندرویدی NFC دارد و از ویژگی Bump گوگل پشتیبانی به عمل می آورد.

کروم بوک در حال حاضر با قیمت 249 دلار به فروش می رسد. همچنین، ورژن ویندوز 7 یا 8 این دستگاه با نام Latitude 3160 هم در ماه مارس عرضه می شود که همان مدل طراحی را با اندکی تفاوت خواهد داشت. البته با اندکی افزایش قیمت، با نرخ 299 دلار عرضه خواهد شد.

در مورد تبلت، این قیمت در هر صورت 299 دلار خواهد بود. اگر یک کیبورد هم درون بسته بندی می خواهید باید 349 بپردازید و البته تا ماه مارس هم صبر کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • صالح جمالی
    صالح جمالی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    کسی که بتونه از وسایل چینی به خاطر ظرافت زیادی که دارن، خوب مواظبت کنه، وسایل خوبی هستن.
    در یک جمله: *وسایل چینی به درد آدمهای شلخته نمیخوره*

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی