ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به خاطر نقض پتنتی که به سال 1997 باز می گردد به دادگاه کشیده شد

مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)، اپل و تأمین کنندگانش را به خاطر نقض پتنتی که گفته می شود به سال 1997 باز می گردد تحت پیگرد قانونی قرار داده است. این مؤسسه مدعی شده که در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)، اپل و تأمین کنندگانش را به خاطر نقض پتنتی که گفته می شود به سال 1997 باز می گردد تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

این مؤسسه مدعی شده که در کامپیوترها و دستگاه های موبایل شرکت مورد بحث از نوعی قرص سیلیکونی (یک برش نازک از یک نیمه‌رسانا مانند بلورهای سیلسیم است که در ساخت تراشه‌های الکترونیکی و دیگر ریزابزارها کاربرد دارد) بهره گرفته شده که با استفاده از نوعی تکنیک برش لیزری تولید گردیده اند و این روش نیز 15 سال قبل توسط دو مرد به ثبت رسید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مؤسسه مذکور شکایت خود را در دادگاه فدرال بوستون مطرح کرده و ادعا می کند که شرکت میکرون تکنولوژی زمانی که از این تکنیک برای تولید چیپ های نیمه رسانای دی رم برای محصولاتی چون آی فون و آی پد بهره می گرفت، از این حقیقت آگاه بود.

این پتنت همانگونه که در ابتدا گفته شد، شامل روشی برای برش پیوند میان دو مدار متصل به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است صاحبین امتیاز پتنت یاد شده پرونده مربوط به آن را در سال 1997 میلادی تسلیم اداره ثبت امتیازها و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا نمودند.

با این همه، MIT حقوق مربوط به امتیاز یاد شده را متعلق به خود دانسته و در پرونده قضایی اش خواهان دریافت خسارات ناشی از کاربرد چیپ هایی گشته که با استفاده از تکنیک یاد شده تولید گردیده اند.

در موردی مشابه، در سال 2013 میلادی، دانشگاه بوستون نیز اپل را به خاطر نقض پتنتی که در سال 1997 میلادی به ثبت رسیده بود، مورد پیگرد قانونی قرار داد.

آن پتنت به یک قطعه الکترونیکی بسیار کوچک مربوط می شد و دانشگاه بوستون نیز یک شرکت حقوقی در تگزاس را به خدمت گرفت تا در ازای دریافت مبلغی، اپل و دیگر شرکت های حوزه فناوری را به خاطر نقض امتیاز مذکور تحت پیگرد قرار دهد.

شرکت حقوقی یاد شده نیز به دنبال دریافت حکم ممنوعیت فروش آی فون 5 بود و یکی از تحلیلگران حوزه فناوری پیش بینی کرده بود که دانشگاه بوستون می تواند با دریافت 75 میلیون دلار از پیگیری پرونده خود صرف نظر نماید و با یک سازش دو طرفه آن را مختومه کند.

patent-apple

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    نقض پتنت رو هم لامصب سامسونگ از اپل کپی کرده

  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    نقض کرد درست. ولی خب پولشو داد 75 میلیون دلار پول کمی نیست حتی اگه شرکتی به بزرگی اپل باشه! حالا اونم یه نقض پتنت نه ده تا! اپل رو به خاطر یه کار غلط زیر ذره بین قرار میدن. مثل یه آدم خوب که برای اولین بار توی عمرش کار بد انجام داده و زیر ذره بین مردم قرار میگیره که فلان اینکارو کرد. پس مشکل آنچنان بزرگی نیست.

    • Erfanm
      Erfanm | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

      آدم خوب؟؟
      اولین بار؟؟؟؟؟
      منطق شما تو حلقم
      گوشه گرد میشه محکوم و کپی
      اونوقت ساخت ریزتراشه ها و کپی پتنت های مخابراتی سامسونگ و دخالت در گوشی کاربران برای حذف موزیک های دانلود شده از خارج itunes و افتضاح فساد در کتاب های الکترونیکی و افشاگری های ادوارد اسنودن درباره شنود گسترده از گوشی های اپل وچندین مورد دیگه که الان در خاطر من نیست میشه ویژگی های یه شرکت خوب؟؟؟؟؟؟

  • مهران
    مهران | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    چرا تازه الان داره شکایت می‌کنه؟!
    بیشتر به‌نظر باج‌گیری بوده هدف!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی