ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نسخه بتای تحت وب iWork را در دسترس کاربران مک و ویندوز گذاشت

اپل روز گذشته دسترسی به مجموعه نرم افزاری iWork را از طریق نسخه تخت وب، برای PC و Mac رایگان اعلام نمود. از این پس کاربران می توانند با هر نوع مرورگری و هر سخت افزاری، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

اپل روز گذشته دسترسی به مجموعه نرم افزاری iWork را از طریق نسخه تخت وب، برای PC و Mac رایگان اعلام نمود. از این پس کاربران می توانند با هر نوع مرورگری و هر سخت افزاری، به نسخه تحت وب این نرم افزار متصل شده و از امکانات iWork به شکل رایگان بهره گیرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برای استفاده از مجموعه نرم افزاری iWork صرفا نیاز به داشتن یک Apple ID داشته و سپس به صفحه ی beta.icloud.com مراجعه کنید. برای ساختن اکانت اپل هم نیازی نیست تا از محصولات شرکت مورد بحث برای اتصال به اینترنت استفاده نمایید.

مجموعه نرم افزاری یاد شده از چند اپلیکیشن جداگانه تشکیل شده که برای انجام امور اداری مورد بهره برداری قرار می گیرند. از این نرم افزار ها می توان به واژه پرداز، صفحات گسترده و نرم افزاری جهت انجام ارائه ها اشاره نمود.

نسخه ی تحت وب به کاربران اجازه می دهد تا به شکل گروهی بر روی یک پروژه کار کار کنند. لازم به ذکر است که همین امکانات را در میان اپ های گوگل و مایکروسافت نیز می توان یافت.

اپل این توضیح را در خصوص ورژن ابری iWork ارائه داده است:

صرفا از طریق مرورگرتان بر روی PC یا مک به اپل متصل شده و نرم افزار مورد نظر خود را اجرا نمایید. تمام اسنادی که می سازید در iCloud و به شکل ابری ذخیره سازی خواهند شدو هر گونه تغییر به شکل اتوماتیک در iWork  شما بر روی iOS و Mac قابل ملاحظه است. اسناد شما برای همیشه در iCloud.com قابل دسترس خواهند بود و از همین رو، در هر مکانی قادر به استفاده از آنها هستید.

در دسترس قرار گرفتن مجموعه ی iWork آخرین تلاش اپل برای رقابت با نرم افزار Office و اپلیکیشن های گوگل است. این مجموعه در سال ۲۰۰۵ برای مک معرفی شد تا کاربران این سیستم عامل به Office نیاز پیدا نکنند. البته در آن زمان نیز آفیس برای مک در دسترس بود اما مایکروسافت بارها کاربران مک را تحقیر کرده و به آنها توجه زیادی نشان نمی داد. کاربران مک مجبور بودند تا ماه ها برای دریافت آپدیت های مربوط به آفیس در انتظار بنشینند.

کل مجموعه توسط اپل به قیمت ۷۹ دلار به فروش می رسید و بعدها هر بخش از این نرم افزار را می شد با قیمت ۲۰ دلار تهیه کرد، در سال های اخیر هم که قیمت هر بخش برای iOS برابر با ۱۰ دلار تعیین شده بود.

در سال ۲۰۱۳، پس از گذشت مدتی از بی محلی های خود سازنده به این مجموعه نرم افزاری، اپل به یک باره آن را دستخوش تغییرات و به روز رسانی اساسی نمود و به هر کسی که یک دستگاه جدید از این شرکت خریداری می کرد و یا پلتفرم مک خود را ارتقا می داد، نسخه ای رایگان هدیه می کرد.

در آن زمان یک نسخه ی ابری نیز ارائه شد اما کاربران مجبور بودند تا با Apple ID خود به آن متصل شوند، ID هایی که صرفا از طریق گجت های ساخت اهالی کوپرتینو می شد آنها را ایجاد نمود. از سوی دیگر، شرکت مورد بحث به رایگان نمودن مجموعه ی خود اکتفا نکرده و کاربران در نسخه ی تحت وب جدید، قادر به گشودن و ویرایش فایل های نرم افزار آفیس نیز هستند. اخیرا گزارش شده بود که گوگل با اپلیکیشن های خود در تلاش است تا کاربران آفیس را به سوی خود جذب نماید؛ حالا به نظر می رسد اپل نیز وارد این میدان شده و قصد آغاز رقابی تازه با مایکروسافت و گوگل دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • مهدی
    مهدی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

    اینکه نوشتید به دستگاههای اپل نیاز نیست درباره درست کردن اپل آیدی درسته ولی وقتی میخوام برم توی اپل کلاد میگه ابتدا می بایست در یک دستگاه اپل اکانت آی کلاد رو درست کرده باشی تا بگذارم بری توی سایتش. پس اینجوری باز هم وابستگی به اپل حفظ شده و برای کسی مانند من که هیچ اپلی نداره استفاده اش غیرممکن میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی