ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها موفق به سرقت یک میلیارد دلار از بانک ها در نقاط مختلف جهان شده اند

کمپانی روسی کسپرسکی که نامی بسیار آشنا در زمینه ی امنیت سایبری محسوب می شود اعلام داشته گروهی بین المللی از مجرمان سایبری ظرف مدت دو سال گذشته موفق شده اند از ۱۰۰ بانک در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

کمپانی روسی کسپرسکی که نامی بسیار آشنا در زمینه ی امنیت سایبری محسوب می شود اعلام داشته گروهی بین المللی از مجرمان سایبری ظرف مدت دو سال گذشته موفق شده اند از ۱۰۰ بانک در سراسر دنیا مبلغ یک میلیارد دلار را به سرقت ببرند.

در ادامه با دیحیاتو همراه باشید.

این گروه که با عنوان Carbanak شناخته می شوند به جای بهره گیری از عدم آگاهی های معمول مشتریان و سو استفاده از آنها، روش غیر معمول سرقت مستقیم از بانک را در پیش گرفته اند. این افراد با ارسال ایمیل هایی مهندسی شده به کارمندان هر بانک آنها را فریب داده و وادارشان می کردند تا بد افزارهایی را بر روی کامپیوتر خود اجرا نمایند و پس از آن می توانستند به شبکه داخلی بانک و سیستم نظارت ویدئویی آن دسترسی پیدا کنند.

کسپرسکی می افزاید که سیستم نظارت ویدئویی به منظور یادگیری پروسه های کاری در بانک مورد بهره برداری قرار می گرفته و سپس گروه مورد بحث با فراگیری این موارد می توانستند تراکنش ها و فعالیت ها خود را مشابه کارمندان به سرانجام رسانده و آنها را کاملاً قانونی جلوه دهند.

همچنین اعضای Carbanak در برخی موارد وقتی یکی از آنها در کنار خودرپردازی مشخص حضور داشته اقدام به غیر فعال کردن لایه های امنیتی آن کرده و امکان دریافت وجوه نقد با ارقام بالا را میسر می ساختند.

Sanjay Virmani، رئیس بخش جرائم دیجیتالی اینتر پل یا همان پلیس بین الملل در بیانیه ای اظهار داشته "این حملات یکبار دیگر بیانگر این موضوع هستند که مجرمین از هر حفره امنیتی در هر سیستمی ممکن است بهره برداری نمایند. هیچ بخشی در نهادهای مختلف نمی تواند خودش را به صورت کامل در مقابل حملات سایبری ایمن بداند و سازمان ها باید به صورت مداوم شیوه های امنیتی خود را بهبود بخشند."

کسپرسکی اعلام کرده است با اینترپل و یوروپل در حال همکاری بوده تا بتوانند هویت و محل اختفای اعضای این گروه که عمدتاً اهل کشورهای اروپایی، روسیه، اوکراین و چین بوده اند را شناسایی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • disna
    disna | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    این خبر با اهداف رسانه ای و تبلیغاتی توسط کسپرسکی منتشر شده .

    این ویروس اولین بار توسط شرکت امنیتی fox-it دربارش گزارشی منتشر شد.
    کسپرسکی اسم ویروس رو عوض کرد و روش کمپین خبری راه انداخت و برای اینکه بازتاب خبر بیشتر بشه به دروغ ادعا کرده 1 میلیارد دلار سرقت شده..

    شرکت fox-it هم جوابیه داده.
    تو گوگل سرچ بزنید : کسپرسکی fox-it

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی