ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات در حاشیه رونمایی «یوز»: برای موتورهای جستجو داخلی 200 میلیارد تومان هزینه می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه رونمایی از موتور جستجوی بومی «یوز» اظهار کرد: حمایت های زیادی از شرکت های ارائه کننده جستجوگرهای داخلی صورت می گیرد که امسال 90 میلیارد تومان هزینه ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه رونمایی از موتور جستجوی بومی «یوز» اظهار کرد: حمایت های زیادی از شرکت های ارائه کننده جستجوگرهای داخلی صورت می گیرد که امسال 90 میلیارد تومان هزینه کردیم و سال آینده نیز در این زمینه 120 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم نمود.

محمود واعظی گفت: شرکت‌ هایی که در حال حاضر موتورهای جستجو را طراحی کرده‌اند به طور کامل خصوصی هستند و در این میان دولت فقط از آنها حمایت می‌کند تا کار خود را به سرانجام برسانند. پس از رسیدن این شرکت‌ها به سوددهی، دولت دیگر کاری با آنها نخواهد داشت، اما تا پیش از رسیدن به این نقطه، فعالیت های مذکور بدون حمایت‌ های دولت محکوم به شکست خواهند بود، چرا که هزینه‌ های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

وی در مورد حریم خصوصی توضیح داد:  این که مردم فکر می کنند اگر از یک موتور جستجوی جهانی مانند گوگل استفاده نمایند، اطلاعات آنها محفوظ می ماند، اما هنگام استفاده از جستجوگر بومی اطلاعاتشان مورد رصد قرار می‌گیرد، برداشت کاملا اشتباهی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دولت حامی حریم خصوصی مردم است. از سوی دیگر شرکت‌ های داخلی به مراتب بیش از شرکت‌ های خارجی امانتدار مردم و اطلاعات آنها خواهند بود. اکنون در جستجوگرهای جهانی مشخص نیست اطلاعات کاربران به چه سازمان‌ هایی فروخته می‌شود و بر همین اساس، ما همیشه از مردم خواسته ایم در شبکه‌ های اجتماعی خارجی مشخصات خصوصی کمتری را وارد نمایند.

واعظی در پاسخ به این سوال که «آیا با توجه به ایرانی‌ بودن موتورهای جستجو بومی مانند «یوز»، ممکن است برخی واژه‌ها امکان سرچ نداشته باشند و دسترسی صفحات مختلف به آنها فیلتر‌ شده باشد؟» بیان کرد: تا کنون فیلترینگی بر صفحات موجود در دیتاسنتر این جستجوگرها صورت نگرفته است.

وی درباره برنامه های وزارتخانه برای شناساندن این موتورهای جستجو به مردم اظهار کرد: فکر می کنم لازم است خود شرکت ها و رسانه ها در این زمینه کار تبلیغاتی لازم را انجام دهند.

محمود واعظی

محمود واعظی

ایران قصد رقابت با گوگل را نداشته و ما نمی خواهیم دسترسی به این سرویس اینترنتی را محدود کنیم. هدفمان این است که خدماتی را راه اندازی نماییم تا نیازهای مردم را برآورده کرده و کاربران داخلی از سرویس های بومی با کیفیت بهره ببرند.

به گفته وی ارائه خدمات به کشورهای منطقه و همسایه چون افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان از جمله اهداف راه اندازی جستجوگر بومی «یوز» است.

وزیر ارتباطات در ادامه به شبکه های اجتماعی داخلی اشاره و تاکید کرد: طی ماه‌ های گذشته دو اپلیکیشن اجتماعی موبایلی با نام‌های بیسفون و ساینا راه‌اندازی شده‌ اند، اما از میان این دو شبکه، یکی به بیش از 700 هزار نفر کاربر دست یافته و دیگری تنها 100 هزار نفر استفاده کننده دارد. لذا این که هر شبکه تا چه اندازه مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد، موضوعی است که به شرکت‌ های ارائه‌ کننده آن مربوط شده و ما تنها از پروژه‌های خوبی که در داخل کشور طراحی می‌ گردد، حمایت می‌کنیم.

محمود واعظی درباره اختلالات به وجود آمده برای اپلیکیشن لاین در روزهای اخیر گفت: معمولا در شبکه های اجتماعی مشکلات پیش می آید اما بنده به هیچ عنوان از این که قرار باشد چنین شبکه ای فیلتر شود اطلاع ندارم و اطمینان دارم هیچ تصمیمی در وزارت ارتباطات برای فیلترینگ این نرم افزار گرفته نشده است.

جستجوگر ایرانی «یوز» در شرکت داده پردازان «شید اندیش» و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طراحی و بهره برداری شده است.

موتور جستجوی یوز
موتور جستجوی یوز

بر اساس اطلاعات موجود در رابطه با استفاده مردم جهان از موتورهای جستجو بومی کشورشان، هم اکنون ۷۶ درصد کاربران چینی از «بایدو»، ۷۰ درصد کاربران کره ای از «ناور»، ۶۰ درصد کاربران روسی از «یاندکس» و ۵۲ درصد کاربران چکی از «سزنام» استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • میثم
    میثم | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    موتور جستجوگر hd خیلی خوب سرچ می کنه . با قابلیت جستجو فیلم و عکس و وب و کتاب و اندروید
    sitehd.ir

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی