ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابرماشین 2.9 میلیون دلاری فراری در مسیر مسابقه [تماشا کنید]

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی یعنی حدودا دو ماه و نیم پیش، فِراری، خودرویی جدید به نام FXX K را رونمایی کرد که مدل به روز شده ای از ابر ماشین LaFerrari بود. این ماشین مسابقه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی یعنی حدودا دو ماه و نیم پیش، فِراری، خودرویی جدید به نام FXX K را رونمایی کرد که مدل به روز شده ای از ابر ماشین LaFerrari بود. این ماشین مسابقه ای 2.9 میلیون دلاری، 1036 اسب بخار قدرت دارد.

FXX K به قدری برای کمپانی سازنده اش ارزشمند است که حتی اجازه خروج از پارکینگ آن را هم ندارد و صرفا برای شرکت در مسابقات فرمول یک مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این ابر ماشین می توان به تایرهای برند Pirelli ، سیستم پیشرفته پایشی برای اندازه گیری میزان شتاب ماشین و دما و فشار لاستیک ها اشاره نمود.

علت نام گذاری این ماشین چیست؟

اما اسم عجیب و غریب این ماشین هم داستانی دارد. نخست اینکه در ساخت FXX K از ماشین 2005 Ferrari FXX الهام گرفته شده که در واقع نسخه به روز شده ای از خودروی محبوب انزو است.

حرف K نیز ابتدای واژه کِرس است که از سر واژه های عبارت Kinetic Energy Recovery System به معنای سیستم بازیابی انرژی جنبشی گرفته شده و کمپانی سازنده، آن را از مسابقات فرمول یک اقتباس کرده تا حس سرعت را به این ماشین ببخشد.

FXX K چه تفاوتی با LaFerrari دارد؟

طبق گفته کمپانی سازنده، در قسمت جلوی بدنه این ماشین از تعدادی قطعه جدید ایرودینامیکی بهره گرفته شده تا خودرو عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

در واقع هر چه این خودرو با سرعت بیشتری رانده شود، نیروی بیشتری را به قسمت زیرین وارد می کند و به اصطلاح به زمین می چسبد که این مسأله مدیریتش را برای راننده آسان تر خواهد کرد.

حالا، فراری برای آنکه به ما نشان دهد رانندگی با یک ابر ماشین 2.9 میلیون دلاری چه حسی دارد از سباستین وتل، راننده 27 ساله آلمانی که یکی از بهترین شرکت کنندگان مسابقات فرمول یک است دعوت کرده تا پشت فرمان FXX K بنشیند و در مسیر اختصاصی این کمپانی به نام Fiorano گشتی با این ماشین بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • امید
    امید | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

    یه چند تا نکته راجع به این خودرو ، این خودرو تکنولوژی کرس رو استفاده میکنه که تو فرمول 1 استفاده میشه که بدین صورت است وقتی خودرو ترمز میکنه از چرخشچرخ ها در هنگام ترمز و گرمایی که ایجاد میشه موتور الکتریکی این خودرو شرو به شارژ شدن میکنه تا وقتی که دوباره به زمان شتاب گیری رسید به کمک موتور اصلی خودرو بیاد مجموع قدرت این خودرو 1050 اسب هست که 860 اسب رو موتور بنزینی و 190 اسب رو موتور الکتریکی تولید میکنه ، موتور خودرو یه موتور 12 سیلندر خورجینی 6.3 لیتری بدون پرخوران و تنفس طبیعی می باشد ، شتاب 0-100 خودرو 2.6 اعلام شده ولی راننده ای مانند وتل 2.4 رو ثبت کرده ، سرعت خودرو هم 350 کیلومتر اعلام شده ولی هنوز انتهای سرعت رو نمیدونیم کسی زده باهاش یا نه ، در ضمن از خودروی مذکور 40 دستگاه تولید شده که کل آنها فروخته شده و این خودرو مانند بقیه نسلهای FXX تحت تملک فراری میمونه و هنگامیکه صاحب خودرو بخواد اونرو توی پیست هایی که فراری اعلام میکنه میتونه برونه.
    در واقع شما خودرو رو از فراری می خرید ولی فقط حق سوار شدن با اون رو توی پیست دارید و خودرو توی کمپانی فراری میمونه و تمامی سرویساشو برای شما انجام میدن و شما اجازه بردن این ماشین رو به منزل خودتون نخواهید داشت.
    کلا قیمت 2.5 میلیون پوند مفت بدین به فراری و ماشینم دست اونا باشه :))))))

  • nokisoft
    nokisoft | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

    عالیه خودم میخرمش
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    الکی مثلا من خیلی پول دارم

  • شهریار
    شهریار | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

    دیروز تو نمایشگاه سوارش شدم.
    فقط میتونم بگم فوق العادست.
    :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی