ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا اپل، آیفون 16 گیگابایتی را قربانی می کند؟

پیشتر اعلام شد که اپل قصد دارد، محدوده حجم اپلیکیشن ها را از 2 به 4 گیگابایت برساند که با انتشار این خبر، تمایل توسعه دهندگان (به خصوص توسعه دهندگان بازی) به افزودن مالتی مدیا، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۵

پیشتر اعلام شد که اپل قصد دارد، محدوده حجم اپلیکیشن ها را از 2 به 4 گیگابایت برساند که با انتشار این خبر، تمایل توسعه دهندگان (به خصوص توسعه دهندگان بازی) به افزودن مالتی مدیا، ویدئو، گرافیک و محتوی بیشتر در محصولاتشان بیشتر شد.

اما از قدیم گفته اند با هر دستی که بدهید با همان دست پس می گیرید. اگر کاربری تنها اندکی آینده نگر باشد از خرید مدل پایه آیفون و آی پد که تنها 16 گیگابایت ظرفیت ذخیره سازی دارند، خودداری کرده و با پرداخت اندکی مبلغ بیشتر، ترجیح می دهد که حداقل یک مدل 64 گیگابایتی را داشته باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر توسعه دهندگان آی فون تلاش دارند تا فضای مورد نیاز برای نصب iOS را پایین بیاورند، با این همه، برای این منظور، هنوز هم به بیش از یک چهارم ظرفیت حافظه یک آیفون 16 گیگابایتی نیاز است.

از طرفی انتظار می رود که در سال آینده، حجم اپلیکیشن های کلیدی و بازی های ساخته شده برای iOS افزایش پیدا کند که با در نظر داشتن این مسأله و نوع محتوی ویدئویی در آیتونز استور، ضبط ویدئو با کیفیت اچ دی، کلیپ های اسلو موشن با نرخ فریم بالا، تصویربرداری HDR و بسیاری موارد دیگر، به نظر می آید که مدل های 16 گیگابایتی آی فون باید به دوران ما قبل تاریخ باز گردند.

اپل نیز از این مسأله آگاه است و تلاش دارد که به آرامی دستگاه های 16 گیگابایتی مبتنی بر iOS خود را از صحنه روزگار محو نماید. اما نکته ای که در این اقدام کمپانی مذکور به چشم می خورد آن است که هرچقدر اپل فشار بیشتری را متوجه کاربران مدل 16 گیگابایتی آیفون نماید، سود بیشتری را به جیب خواهد زد.

این شرکت با پایین نگه داشتن قیمت آیفون 16 گیگابایتی، می تواند محصولی با قیمت نسبتا رقابتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد (649 دلار بدون قرارداد و 199 دلار با قرارداد) و حتی در تبلیغاتش، این محصول را به نام مدل پایه معرفی نماید، اما در حقیقت، هر فردی مجبور است که در حین خرید، مدل 64 گیگابایتی را به خاطر محدودیت نوع 16 گیگابایتی در نظر بگیرد.

اما خریداران مدل 64 گیگابایتی آیفون مجبورند 100 دلار بیشتر بپردازند و این در حالی است که ارتقاء حافظه دستگاه های اندرویدی به هیچ وجه تا این اندازه گران تمام نمی شود.

همانطور که پیشتر در خبرها آمده بود، گزارش عملکرد مالی اپل در سه ماهه اخیر ارقامی نجومی را نشان می داد؛ بر این اساس، از یک سو، متوسط قیمت تلفن های هوشمند این کمپانی افزایش یافته و از سوی دیگر شاهد بالا رفتن سود و درآمد آن در بازه زمانی یاد شده بودیم.

اگر در این گزارش مشخص می شد که هر یک از مدل های 16، 64 و 128 گیگابایتی آیفون چه میزان فروش داشته اند، بی تردید، می توانستیم بگوییم که فروش مدل میانی (یعنی همان 64 گیگابایتی) به مراتب بالاتر از نوع 32 گیگابایتی (مدل میانی آیفون در سال های قبل) بوده است.

اما پرسشی که در اینجا مطرحی می شود آن است که در سال های آتی و با عرضه مدل های جدید آیفون (احتمالا iPhone 6S و iPhone 6S Plus) آیا امکان دارد که نوع 16 گیگابایتی حذف شده و در عوض شاهد عرضه یک مدل 32 گیگابایتی به عنوان اسمارت فون پایه اپل باشیم؟

apple_iphone5c_piano

از نظر کاربران، تیم کوک باید آیفون 32 گیابایتی را به عنوان مدل پایه این اسمارت فون در نظر بگیرد و نام آیفون 16 گیگابایتی را از لیست محصولاتش حذف نماید.

با این همه، از یاد نبریم که آیفون 5C نیز نخستین بار با 16 گیگابایت حافظه در پایان سال 2013 و مدل 8 گیگابایتی آن هم در سال 2014 ارائه گردید و کمی بعد، تولید مدل 16 گیگابایتی آن متوقف شد، اما علیرغم این کمبود، آیفون 5C همچنان در اقصی نقاط دنیا فروخته می شود.

با این همه، بسیاری عقیده دارند که اپل همچنان مدل 16 گیگابایتی آیفون را حفظ خواهد کرد تا کاربرانش را به دردسر بیاندازد، چراکه بدون این مسأله، کسی برای خرید نوع 64 گیگابایتی تمایلی ندارد.

بله، اپل به تدریج در حال حذف نمودن آیفون 16 گیگابایتی است، اما این کار را به صورتی علنی انجام نخواهد داد و در عوض، با بهبود نرم افزاری و سخت افزاری آیفون و در نهایت قربانی کردن این مدل برای جلب توجه کاربران به نوع 64 گیگاباتی تصمیمش را اجرایی می کند.

آیفون 16 گیگابایتی هنوز هم در بازار موجود است اما مشکلاتی که به خاطر محدودیت فضای ذخیره سازی بر کاربران آن وارد می شود، آنها را به خرید مدل 64 گیگاباتی مجاب می کند و باید بگوییم که متأسفانه، اهمیت این مسأله برای اپل، بیشتر از ارائه یک مدل 32 گیگابایتی است که عرضه اش خشنودی بسیاری از کاربران را به دنبال دارد.

0x600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • نصاب
    نصاب | ۸ آذر ۱۳۹۴

    من تو انتقال تصویر تفاوتش رو حس کردم واقعا اپل بهتره
    سامسونگ با 10 بار اجرا با همون تنضیمات باز کرد
    ولی با همون تنضیمات اپل بار اول باز کرد

  • mahdi
    mahdi | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    با سلام الان میخوام ایفونو تو چن تا کلمه در مقابل دیگر سیستمابه نظر همون سیستم ای او اس کل گوگلو اچ تی سیو سامسونگو می ارزه مقایسه کنم؟

  • رضا
    رضا | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان من آیفون 6 16 گیگ گرفتم الان وقتی ب کامپیوتر وصل میکنم یه قسمتی از حافظش به صورت Other پر شده درصورتی که تو گوشی چیزی نیست کسی میتونه راهنماییم کنه چی کار باید بکنم 7 گیگ از حافظم الکی پر شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی