ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رستاخیز سری Z وایو، با رونمایی از دو لپ تاپ هیبریدی جدید

در فوریه سال گذشته میلادی بود که سونی، برند وایو را به یک شرکت ژاپنی فروخت و حالا پس از یک استراحت طولانی و تجدید قوا، این واحد، تحت سرپرستی مدیریت جدیدش، حاصل تلاش یک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

در فوریه سال گذشته میلادی بود که سونی، برند وایو را به یک شرکت ژاپنی فروخت و حالا پس از یک استراحت طولانی و تجدید قوا، این واحد، تحت سرپرستی مدیریت جدیدش، حاصل تلاش یک ساله خود را رونمایی می کند.

کمپانی مورد بحث که در زمینه تولید کامپیوتر فعالیت دارد، چند ساعت پیش، دو محصول جدید به نام های VAIO Z و VAIO Z Canvas را در توکیو رونمایی کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مدل دوم در واقع نسخه نهایی تبلت اولیه ای است که سال گذشته میلادی معرفی گردید و در ادامه به ذکر جزئیات و مشخصات مربوط به آن خواهیم پرداخت، اما نخست بگذارید نگاهی داشته باشیم به VAIO Z.

این لپ تاپ، نمایشگری 13.3 اینچی دارد و از امروز پیش سفارش آن در ژاپن آغاز خواهد شد. محصول یاد شده مجهز به یک SSD پر سرعت نسل دومی است و از نسل پنجم چیپست های Core i7 (نامش نیز مشخص نشده) بهره می برد که همگی در یک بدنه آلومینیومی-کربنی قرار گرفته اند.

vaio-z-canvas-1.0

جدای از قطعات داخلی در نظر گرفته شده برای VAIO Z، آنطور که کمپانی سازنده مدعی شده، جزئیات ریز اما مهم این محصول اهمیت بیشتری دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

سه سال از زمان رونمایی پرچمدار سری Z می گذرد و از آن موقع تا به امروز، وایو تلاش کرده این خانواده را کاملا به روز نگه دارد. شرکت مذکور در همین راستا وضعیتی به نام «Multiflip» را برای آنها در نظر گرفته که به موجب آن کاربران می توانند دستگاه را از حالت تبلت به لپ تاپ یا بالعکس تغییر وضعیت دهند. به علاوه، به لطف لولایی که روی بدنه این دستگاه در نظر گرفته شده می توان نمایشگر را به سمت بالا (در قسمت فوقانی نمایشگر) یا بیرون چرخاند.

vaio-zzz.0.0

در طول مراسم معرفی این دو محصول که مدت زمان زیادی نیز به طول انجامید، مدیران وایو تأکید داشتند که حرف Z اختصارا به جای عبارت Zero نوشته شده و نماد شروعی تازه ای برای این کمپانی است.

همانطور که گفته شد، بدنه این محصول از آلومینویم و کربن ساخته شده و به همین دلیل تنها 1.34 کیلوگرم وزن دارد و ضخامتش هم از 16.8 میلیمتر تجاوز نمی کند (با این همه، لپ تاپ لنوو با نام LaVie HZ550 که در نمایشگاه CES رونمایی شد از آن سبک تر است، هرچند که تا این اندازه قابلیت تغییر شکل ندارد).

وایو وعده داده که لپ تاپ هیبریدی جدیدش تا 15.5 ساعت به شارژ نیازی نداشته باشد که در صورت صحت داشتن این امر، می توان گفت که بادوام ترین باتری در میان لپ تاپ های ارائه شده تا به امروز برای آن در نظر گرفته شده.

کمپانی سازنده همچنین مدعی شده که کیبورد این لپ تاپ کمترین میزان صدا را تولید خواهد کرد که برای اثبات این مسأله نیز باید منتظر ماند تا امکان کار کردن با آن از نزدیک برای ما فراهم شود.

اما بازگشت پرچمدار وایو، ارزان هم تمام نشده و آنطور که در خبرها آمده، قیمت این مدل در حدود 190 هزار ین ژاپن یعنی 1600 دلار آمریکاست.

در جریان کنفرانس خبری طولانی وایو، مدیران آن تأکید کردند که منظور از حرف Z عبارت Zero است که شروعی تازه را برای وایورقم خواهد زد.

حال به مدل VAIO Z Canvas می رسیم که (تا اردیبهشت ماه وارد بازار خواهد شد) و مانند نمونه قبلی، قابلیت تغییر شکل ندارد اما کیبورد آن از نمایشگر 12.1 اینچی اش که رزلوشنی برابر با 2560 در 1704 پیکسل دارد، جدا می شود.

این محصول کمتر به الترابوک ها شباهت دارد و بیشتر برای هنرمندان و افراد خلاق ساخته شده چراکه نوعی استایلوس دیجیتایزر (که مشخصات و جزئیات آن نامعلوم است) برایش در نظر گرفته شده که برای مشخص شدن قابلیت هایش باید دست کم تا سه ماه دیگر منتظر ماند.

vaio-z-2.0

خبر خوش اینکه، وایو وعده داده که احتمالا می تواند یک حافظه یک ترابایتی را در داخل بدنه این محصول تعبیه کند.

vaio2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Alireza
    Alireza | ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

    فکر کنم امسال تو بخش الترابوک های شاهد یک رقابت جالب باشیم ، به خصوص با امدن مکبوک ایر جدید 12 اینجی.

  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

    خواستنیه :X مخصوصا Canvas







    البته باز هم باید گفت، سر جدتون مقالات رو بازخوانی کنید ;)

    "نماد شروعی تازه ای برای این کمپانی است."

  • sackboy
    sackboy | ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

    خوبه. ولی دیگه طراحیش از طراحی سونی فاصله گرفته. حیف شد. دیگه خبری از اون اصالت نیست!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی