ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از لوله های میکروسکوپی طلا برای تشخیص و تخریب سلول های سرطانی

ترجیح پزشکان این است که به محض تشخیص سرطان، کار درمان آن را آغاز نمایند و به نظر می آید که نانو تکنولوژی چنین امکانی را برای آنها فراهم کرده باشد. پژوهشگران دانشگاه لیدز، نانو ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

ترجیح پزشکان این است که به محض تشخیص سرطان، کار درمان آن را آغاز نمایند و به نظر می آید که نانو تکنولوژی چنین امکانی را برای آنها فراهم کرده باشد.

پژوهشگران دانشگاه لیدز، نانو تیوب یا لوله های باریکی از طلا را برای تصویربرداری از سلول های سرطانی و تخریب آنها مورد آزمایش قرار داده اند که نتایج آن نیز با موفقیت همراه بوده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این لوله ها فرکانس های نزدیک به نور مادون قرمز را جذب می کنند و به این خاطر، هم امکان تولید گرما را دارند و هم می توانند باعث شفافیت پوست انسان شوند، از این رو، تنها کافی است که آنها را با سطوح مختلفی از روشنایی با استفاده از لیزر به سمت موضع مورد نظر بتابانید.

برای مشخص شدن تومورهای سرطانی، می توان نانو تیوب های یاد شده را با سطوح نسبتا پایینی از روشنایی روی بخش مورد نظر تاباند و این در حالی است که درجات بالاتری از روشنایی، می تواند این لوله های کوچک را به قدری گرم کند که سلول های سرطانی را از بین ببرد.

همانطور که در ابتدا گفته شد، این ذرات ساخته شده از طلا شکلی شبیه به لوله دارند و به همین خاطر امکان قرار دادن دارو در داخل آنها نیز فراهم است.

باید یادآور شویم که پژوهشگران، این روش را تنها روی موش ها آزمایش کرده اند و به همین دلیل تا زمانی که تکنیک یاد شده به صورت فراگیر و جهانی درآید، زمان زیادی باقی است.

با این همه، به خاطر موفقیتی که این روش داشته است می توان گفت، انتظار کشیدن برای ارائه آن کاملا ارزشش را دارد.

استفاده تکنیک یاد شده، علاوه بر آنکه می تواند باعث صرفه جویی در زمان شود، کمترین اثر را روی بدن بیمار دارد و حتی پس از انجام آن، خبری از عوارض جانبی روش های معمولی چون شیمی درمانی در فرد نخواهد بود.

اگر همه چیز درست پیش رود، تنها با چندین مرحله تزریق و تاباندن پرتوهای لیزری، می توان با سرطان مقابله نموده یا دست کم برخی از شرایط تهدید کننده حیات در مبتلایان به این تومورها را از میان برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

    شیمی درمانی هرچند میتونه آخرین راه برای درمان سرطان باشه اما خب عوارض خودش رو داره و ناگفته نماند چقدر میتونه به فرد صدمه بزنه ، با توجخ به مقاله و کم ضرر بودنش انصافا ارزش صبر کردن رو براش داره امیدوارم این روش بتونه راحتترین راه و همچنین بی خطرترین راه رو برای درمان سرطان به وجود بیاره

  • Mohamad Ir@nI
    Mohamad Ir@nI | ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

    این بیماری گریبان گیر همه شده.
    از استیو جابز بگیر تا مرتضی پاشایی مرحوم و پسر عموی پدرم.

  • iBabak
    iBabak | ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

    امیدوارم هرچه زودتر وبا درد وعوارض کمتر به درمان این بیماری برسیم

مطالب پیشنهادی