ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا کاهش ظرفیت باتری گلکسی S6 سامسونگ دردسرساز خواهد شد؟

برای اینکه بدانیم پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی تلفن هوشمند گلکسی S6 دقیقاً چه رازهایی را در درون خودش جای داده و شامل چه نوآوری های شده لازم است منتظر مراسم این شرکت در کنگره جهانی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

برای اینکه بدانیم پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی تلفن هوشمند گلکسی S6 دقیقاً چه رازهایی را در درون خودش جای داده و شامل چه نوآوری های شده لازم است منتظر مراسم این شرکت در کنگره جهانی موبایل که روز دهم اسفند ماه برگزار می شود بمانیم.

البته تا کنون رندرها، قاب های محافظ و شایعات بسیاری در رابطه به آن به بیرون درز یافته اند و گمانه زنی های متعددی نیز صورت پذیرفته ولی به واقع در مورد هیچ یک از این موارد قطعیتی وجود ندارد. روز گذشته هم یک منبع آنلاین در کشور کره جزئیاتی را در رابطه با باتری گلکسی S6 منتشر کرد که این جزئیات صحبت های بسیاری پدید آورده اند.

اما این صحبت ها پیرامون چیست؟ در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سایت پیش تر اشاره شده به نقل از منابعی که آنها را موثق می داند ذکر نموده که گلکسی S6 از باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد که از قابلیت های شارژ سریع (Fast Charging) و بی سیم نیز پشتیبانی به عمل می آورد.

BGR نیز ماه گذشته به نقل از منبعی دیگر گفته بود که موبایل مورد بحث باتری ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعتی خواهد داشت که می تواند ۴ ساعت استفاده ی مداوم را برای کاربرانش به ارمغان آورده و ظرف ۱۰ دقیقه مجدداً شارژ شود.

گزارش دیگری نیز وجود دارد که می افزاید باتری S6 قابل تعویض نخواهد بود و از شارژ وایرلس نیز پشتیبانی می کند و در اصل همین مسئله سبب گشته که سامسونگ در طراحی محصول به سراغ فلز و شیشه برود. حتی به همین علت در پشت تلفن هوشمند یاد شده پانلی شیشه ای قرار گرفته، زیرا فلز در قابلیت شارژ بی سیم اختلال پدید می آورد.

از همه ی اینها که بگذریم چنانچه اطلاعات منتشر شده در رابطه با ظرفیت باتری S6 صحت داشته باشد، حجم کنونی اعلام شده تقریباً ۲۰۰ میلی آمپر کمتر از باتری موجود در مدل پیشین است. BGR باور دارد این امر ناشی از باریک تر شدن بدنه محصول نهاییست و البته اضافه شدن یک نمایشگر 2K به آن می تواند کاربران را نگران کند که منبع تغذیه ابداً توان کافی را برای پرچمدار تازه سامسونگ فراهم نخواهد نمود.

اما در سوی دیگر ماجرا نکته ای وجود دارد که توجهی به آن نشده، پردازنده ی به کار رفته در S6 به مراتب بهینه تر (در مصرف باتری) و توانمند تر (در پردازش) از مدل موجود در S5 خواهد بود یا حداقل شرکت تولید کننده چنین ادعایی دارد و همین موضوع خود به تنهایی می تواند کمبودهای باتری را پوشش دهد.

ضمن اینکه سامسونگ اشارتی داشته که سعی دارد از تکنولوژی های مرتبط به مصرف بهینه باتری که در اندروید آب نبات چوبی پیاده سازی شده اند نیز به بهترین شکل ممکن بهره ببرد و در کنار آنها قابلیت های نرم افزاری خودش در رابطه با صرفه جویی در مصرف انرژی را نیز عرضه خواهد نمود تا هوداران پرچمدار تازه اش کمبودی احساس نکنند.

باید منتظر ماند و دید کدامیک از این فرضیه ها درست هستند و آیا سامسونگ می تواند کماکان با گلکسی S۶ محبوبیت خودش را حفظ نماید؟ نظر شما در این رابطه چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • احمد
    احمد | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

    باتریش خیلی ضعیفهههههههه
    خیلیئییئییییئییئییییییییی

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    امیدوارم یه گوشی همه چیز تموم باشه و هیچ جاش لگ نزنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی