ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی در اسفند ماه اولین عینک واقعیت افزوده خود را در اختیار توسعه دهندگان می گذارد

در روزهای گذشته خبرهایی در خصوص SmartEyeGlass Attach منتشر نمودیم، محصولی که جهت رقابت مستقیم با گوگل گلس از سوی سونی معرفی شد. اما این بار نوبت به ابزار های مربوط به واقعیت افزوده شده و سونی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰

در روزهای گذشته خبرهایی در خصوص SmartEyeGlass Attach منتشر نمودیم، محصولی که جهت رقابت مستقیم با گوگل گلس از سوی سونی معرفی شد. اما این بار نوبت به ابزار های مربوط به واقعیت افزوده شده و سونی تمایل دارد شانس خود را در این حوزه نیز امتحان نماید.

نام محصول جدید سونی SmartEyeGlass SED-E1 بوده و در تاریخ اول مارس صرفا برای توسعه دهندگان با قیمتی برابر با ۸۴۰ دلار عرضه خواهد شد. همانگونه که در تصویر می بینید، عینک مورد بحث از طراحی نه چندان مناسب بهره گرفته و به نظر می رسد محصول نهایی، ظاهری متفاوت و باز طراحی شده داشته باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حالی که انتظار هولولنز مایکروسافت و گوگل گلس با طراحی تازه را می کشیم،‌ گویا سونی در این خصوص اندکی جلو تر از رقبا، از تکنولوژی هولوگرافیک waveguide در لنز های ۳ میلی متری خود استفاده نموده است. این فناوری به کاربر اجازه می دهد تا تمام اطلاعات را به شکل مستقیم در برابر چشمان خود نظاره کند، در انتهای مطلب ویدئوی قرار داده شده، به شما کمک می کند تا درک بهتری از نحوه کارکرد و امکانات محصول مذکور پیدا نمایید.

عینک جدید سونی بیشتر به سوی گوگل گلس متمایل است تا هولولنز؛ متن و نمودار ها به شکل تک رنگ (سبز) و در نرخ ۱۵ فریم بر ثانیه در برابر دیدگان کاربر قرار خواهند گرفت. همچنین از یک دوربین ۳ مگاپیکسلی در عینک یاد شده استفاده گشته که اجازه تصویر و فیلم برداری را می دهد. توسعه دهندگان نیز خواهند توانست از وجود این دوربین و عکس های ثبت شده ی آن در اپلیکیشن های خود بهره گیرند.

SED-E1 توسط بلوتوث به تلفن های هوشمند مبتنی بر پلتفرم اندروید متصل گشته و از طریق وسیله ی مشکی و گردی که در تصویر می بینید، قابل کنترل است. در این بخش دایره مانند اجزایی شامل باتری، اسپیکر، میکروفون، NFC و همچنین کنترل کننده های لمسی قرار گرفته اند.

همانگونه که گفته شد، این محصول هنوز نهایی نبوده و برای توسعه دهندگان عرضه می شود و عمر باتری آن در حالت فیلم برداری تا ۸۰ دقیقه و در حالت استفاده بدون فیلم برداری به ۱۵۰ دقیقه خواهد رسید.

سونی مدعی شده که به واسطه ی اپلیکیشن ها، کاربران قادر خواهند شد تا به فیسبوک و توئیتر خود نیز دست پیدا نمایند. شرکت مورد بحث همچنین کیت توسعه ی نرم افزاری (SDK) اولیه را برای توسعه دهندگان عرضه نموده تا ساخت اپلیکیشن ها برای این محصول نیز آغاز شود.

باید منتظر بود و دید توسعه دهندگان چه اپلیکیشن هایی برای عینک هوشمند سونی تولید خواهند کرد؛ تا آن زمان نیز سونی وقت دارد تا دستی به سر و گوش طراحی آن کشیده و آن را به محصولی مشتری پسند تر بدل سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • آریا
    آریا | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    در مقابل گوگل کلس ابتدایی به نظر میرسه.
    آخه عینک بهش سیم وصل باشه؟!!

  • nokisoft
    nokisoft | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    فعلا عینکا به غیر از بازی و سرگرمی کارایی دیگه ای ندارن
    نمیشه که تو خیابون با اینا کار کرد هم قیافشون عجیبه هم ادم دلش نمیاد این همه پولو ببره بیرون ممکنه بیفته یا ازمون بزنن

  • شهریار
    شهریار | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    بنظر من اون سیم اصلا جالب نیست . تک رنگی بودن در صورت رفع نیاز ها بد نیست . اما 15 فریم خیلی بده
    احتمالا اینا مخصوص توسعه دهنده ها باشه ولی کلیپ بنظر رسمی میومد یجورایی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی