ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فقدان حسگرهای مناسب، اپل را از ساخت ساعت های هوشمند با تأکید بر حوزه سلامت منصرف کرد

روشن است که اپل دوست داشت ساعت های هوشمند خود را با تمرکز زیاد روی امکانات مرتبط با سلامت بسازد اما در میانه های فرایند ساخت آنها، مجبور شد که جهت گیری خود را تغییر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

روشن است که اپل دوست داشت ساعت های هوشمند خود را با تمرکز زیاد روی امکانات مرتبط با سلامت بسازد اما در میانه های فرایند ساخت آنها، مجبور شد که جهت گیری خود را تغییر دهد.

براساس مقاله ای که در وال استریت ژورنال منتشر گشت، این شرکت ایده ساخت دستگاهی را در سر داشت که قابلیت اندازه گیری ضربان قلب، فشار خون و میزان استرس را داشته باشد.

اما متأسفانه حسگرهای بررسی شده برای این منظور نتوانستند بهتر از انواع به کار گرفته شده در محصولات رقیب عمل نمایند که این مسأله هم به هیچ وجه جای تعجب ندارد چراکه در گذشته نیز طیف گسترده ای از دستگاه های پوشیدنی همراه با سیستم های نه چندان کامل پایش سلامت به بازار عرضه شده بودند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مهندسان این شرکت دریافتند که موی دست، خشکی پوست و حتی محکم بسته شدن ساعت می تواند عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار دهد و موفق نشدند که در مدت زمان موجود این مشکل را رفع نمایند.

منبعی که با وال استریت ژورنال در این رابطه صحبت کرده اظهار داشت که اپل واچ به مانند حفره ای سیاه در داخل این شرکت عمل می کند چراکه هنوز هم که هنوز است، بعد از گذشت چهار سال و علیرغم شکست های مختلف، منابع عظیمی صرف پروژه ساخت آن می شود.

اما پس از آنکه کوپرتینویی ها تشخیص دادند ساخت ساعتی هوشمند با تکیه بر موضوع سلامت، آن هم به نحوی که با استانداردهایشان همخوانی داشته باشد، کاری بس دشوار است، پروژه ساخت این محصول را کندتر کردند.

از این رو، سری جدید ساعت هایی که قرار است تا ماه آوریل (اواسط فروردین ماه) رونمایی گردند تفاوت زیادی با نسخه اولیه ای دارند که اپل در ابتدا تلاش داشت بسازد و انتظار می رود که بیشتر ابزاری جانبی برای آیفون باشند که مجهز به نوعی پایشگر ساده ضربان قلب و سیستم اندازه گیری تعداد گام هاست.

علیرغم این ها، شرکت مورد بحث پیش بینی می کند که اسمارت واچ آتی اش فروش بسیار بالایی داشته باشد و بر اساس گزارشات، تأمین کنندگان آسیایی تنها 6 میلیون عدد از آن را در سه ماهه نخست سال سفارش خواهند داد.

نیمی از این محصولات، مدل های اسپورت میان رده خواهند بود که در حدود یک سومشان بدنه ای از جنس استیل خواهند داشت.

در مورد ایده ابتدایی اپل یعنی ساخت ساعتی هوشمند با تأکید بر حوزه سلامت هم باید بگوییم که هنوز هم نمی توان با قطعیت در مورد منتفی شدن برنامه این شرکت سخن گفت و احتمال آنکه در سال های آتی شاهد ارائه چنین گجتی از سوی شرکت یاد شده باشیم چندان پایین نخواهد بود.

با نگاهی بر سابقه اپل می توان دریافت که این شرکت پس از ارائه یک نمونه اولیه از محصولاتش، به تدریج تغییرات قابل ملاحظه را در آنها اعمال نموده و مدل های به مراتب بهتری از گجت هایش را عرضه می کند و اگر خاطرتان باشد نخستین آیفون از 3G پشتیبانی نمی کرد.

با این تفاسیر، احتمال آنکه پس از عرضه یک مدل اولیه از این ساعت ها شاهد عرضه نسخه های بهتر بعدی شان باشیم نیز چندان پایین نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • امید
    امید | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    اپل و طرفدارهاش فیلمی به کارگردانی استیوجابز فقید با موضوع شستن مغزها

  • محمد
    محمد | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    خخخخخخ!

  • محمد
    محمد | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    به نظر من طرایش اصلا جالب نیست.خدا شاهده اگه اسم اپل روش نبود همین طرفداراش میگفتن این چیه بابا شبیه اسباب بازیه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی