ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نظرات کارمندان مایکروسافت در مورد مدیر عاملشان؛ آیا اهالی رسانه با این شرکت آشتی کرده اند؟

در روزهای گذشته بود که سومین مدیرعامل شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا، اولین سالگرد مدیریت خود را جشن گرفت. در نوع نگاه کاربران، مایکروسافت تغییرات مثبت بسیاری کرده است. این کمپانی فناوری های به روز و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

در روزهای گذشته بود که سومین مدیرعامل شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا، اولین سالگرد مدیریت خود را جشن گرفت.

در نوع نگاه کاربران، مایکروسافت تغییرات مثبت بسیاری کرده است. این کمپانی فناوری های به روز و تازه ای (نظیر هولولنز) را معرفی کرده که باعث می گردد صرفا ویندوز ۱۰ در راس توجهات نباشد. از سوی دیگر نادلا شخصیت کاریزماتیکی نسبت به استیو بالمر دارد و اهداف آینده این شرکت را به شکلی بسیار واضح و روشن تر بیان می کند.

اما در داخل این کمپانی غول آسا چه می گذرد؟ وب سایت Business Insider در هفته گذشته در این خصوص به مصاحبه با برخی از کارمندان این شرکت پرداخته و دیدگاه هایشان را در مورد نادلا و آینده ی کمپانی از آنها پرسیده است؛ به نظر می رسد آنها نیز مانند کاربران، از مدیریت نادلا هیجان زده و خوشنود هستند. این کارمندان البته اجازه نداشته اند در این زمینه ها با هیچ رسانه ای به مصاحبه بپردازند، به همین دلیل نامی از هیچ کدام ذکر نشده و نظرات به شکل کلی در این مقاله آورده شده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کارمندان از اتمام دوره ی تقدم ویندوز خوشنودند

A2_600x350_555

با هر کس که صحبت می کردیم، از به پایان رسیدن دوره ای که «ویندوز» در مایکروسافت حرف اول را می زد خوشحال بود. یکی از کارمندانی که در تیم توسعه ی اپلیکیشن آفیس برای آیپد فعالیت می کند گفت:‌ «اپلیکیشن یک سال پیش از عرضه اش آماده شده بود؛ اما نظر بالمر این بود که این اپلیکیشن فعلا رونمایی نشود. وی می گفت ابتدا باید نسخه ی تاچ ویندوز به شکل کامل آماده شده و آفیس در آن به بهره برداری رسد و سپس نسخه ی iOS را منتشر کنیم. این تصمیمات باعث تضعیف روحیه پرسنل شده بود اما پس از ورود نادلا و تصمیمش مبنی بر ارائه ی آفیس برای آیپد - که تحسین های بسیاری برای مایکروسافت به همراه داشت- باعث گشت تا کارمندان این بخش نیز روحیه خود را باز یابند.»

یکی دیگر از کارمندان مایکروسافت اذعان می کند که نادلا به پرسنل خود «اجازه» داده است تا هر کار که قبلا احساس می کردند به آینده مایکروسافت و کم شدن اتکای این شرکت به ویندوز کمک خواهد کرد را انجام دهند، حتی اگر توسعه ی نرم افزار و اپلیکیشنی برای سایر پلتفرم های رقیب باشد.

cut_ballmer_2560756b

کارمند دیگری می گوید حال پرسنل این شرکت را به شکل آزادانه تری با آیفون ها و تلفن های اندرویدی خود در حال قدم زدن در محوطه ی اصلی مایکروسافت خواهید دید. وی می گوید اینطور نبود که در زمان بالمر کسی حق استفاده از آیفون را نداشته باشد و از این موضوع بترسد؛ اما در هر حال بالمر سابقه ی مسخره کردن کارمندانی که از تلفن همراه اپل استفاده می کردند را در جلسات داشته است. از همین رو هم بسیاری از افراد، به دلیل استفاده از تکنولوژی های غیر مایکروسافتی احساس خجالت می کردند. حال، این مشکلات به طور کامل حل شده اند.

کار کردن برای مایکروسافت دوباره هیجان انگیز شده است

B99E_web

نتیجه کار و تلاش های مهندسین مایکروسافت در تمامی رسانه ها به سخره گرفته می شد.

موردی که تقریبا همه به آن اشاره نمودند این بود که پس از انتخاب نادلا به عنوان مدیر عامل، کار کردن در مایکروسافت را بیشتر دوست دارند. یکی از مهندسین مایکروسافت گفت: «افراد بسیار باهوش و خردمندی در مایکروسافت مشغول به کار هستند اما نتیجه کار و تلاش های آنها در تمامی رسانه ها به سخره گرفته می شد، مشکل اینجا بود که همه ی رسانه ها به این شرکت به چشم یک کمپانی مسن نگاه می کردند که قادر به توسعه ی تکنولوژی جدیدی نیست؛ حال با ارائه ی فناوری های تازه ای نظیر هولولنز و اقداماتی مانند عرضه ی آفیس برای آیپد، رسانه ها دوباره در حال نشان دادن روی خوش به این شرکت هستند.»

این شخص همچنین به ما گفت که نادلا، در مقایسه با بالمر ذهن بسیار بازتری داشته و پس از روی کار آمدن او، کارمندان بسیار آزادانه تر از زمان بالمر نظرات خود را ابراز می دارند و راحت تر به سراغ پروژه های جدید می روند.

کارمندان این شرکت از کلماتی نظیر «پویا» و «پر هیجان» برای توصیف فرهنگ فعلی اش استفاده نمودند. یکی از کهنه سربازان این شرکت که ۱۵ سال اخیر را صرف فعالیت در مایکروسافت نموده، می گوید: «حال امید بسیار بیشتری به آینده ی روشن این شرکت دارم.»

پروژه های مشکلی پیش رو هستند

joe_belfiore_windows_10_announcement_press_image

برخی گفتند نادلا نمی تواند مشکلات مایکروسافت را یک ساله حل کند. برای مثال، گزارش اخیر این شرکت خبر از رشد مالی اندک و آهسته ی آن در هسته ی مرکزی فعالیت هایش می داد (فروش سرویس و نرم افزار به سازمان ها). یکی از کارمندان متصور است که مایکروسافت می تواند به این حرکت رو به رشد و آهسته ی خود در دوره های مالی بعد ادامه دهد اما همین شخص باور دارد پس از فروش ویندوز ۱۰ و آفیس و هیاهوی مرتبط به نسخه های جدید این نرم افزار ها،‌ اوضاع این شرکت دوباره رو به افول خواهد رفت.

شخص دیگری از این موضوع ابراز نگرانی می کند که اخراج ها هنوز هم به پایان نرسیده اند. اگر چه اخراج های سابق نیز تاثیر زیادی بر روی کارمندان مقر اصلی مایکروسافت در ردموند نگذاشت و افرادی نیز که از کار برکنار شدند، در بخش های دیگری مورد استفاده قرار گرفتند. (بیشتر اخراج ها به کارمندان نوکیا که به مایکروسافت منتقل شدند مربوط می شد) البته همین اقدام مایکروسافت بدتر از اخراج های سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ (اوج بحران اقتصادی) نبود.

تنها نکته ی منفی که کارمندان اشاره کردند

Microsoft_Satya_Nadella_and_Klawe_at_Grace_Hopper_Event_Wide

دو تن از کارمندان مایکروسافت البته از اظهار نظر عجیب نادلا در کنفرانس Grace Hopper دلخور بودند؛ وی در آن کنفرانس گفته بود که خانم ها لزوما نباید درخواست ارتقا شغلی داشته باشند و بهتر است کار خود را به درستی انجام داده و در نهایت این مساله را به سرنوشت بسپارند.

البته دو شخصی که این نظر را درباره نادلا گفته بودند از عذرخواهی او در این خصوص اظهار خوشنودی کرده و گفتند، همین مساله یکی از تفاوت های نادلا با بالمر است. مدیر پیشین معمولا نیازی به عذرخواهی برای گفته هایش نمی دید و این اتفاق به ندرت در خصوص وی رخ می داد.

به نظر می رسد ماه عسل یک ساله ی نادلا در مایکروسافت رو به پایان است و حال باید منتظر نتایج عملکرد وی در آینده باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    "...نادلا، در مقایسه با بالمر ذهن بسیار بازتری داشته و پس از روی کار آمدن او، کارمندان بسیار آزادانه تر از زمان بالمر نظرات خود را ابراز می دارند..."

    ببينين چقدر خوبه نظرات و انتقادات ديگران رو گوش دادن؛ نه اينكه وقتي مي‌كامنتم: «آقا لطفا مقالات رو قبل از انتشار بازبيني كنين»، مي‌پاكنونينش :))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی