ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس جمهوری: برای پیشرفت علم در دنیا از کسی اجازه نمی گیریم

امروز در سالن اجلاس سران مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی برگزار شد. در این رویداد رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات در سخنانی از برنامه های علمی و فضایی خبر دادند. در حاشیه ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰

امروز در سالن اجلاس سران مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی برگزار شد. در این رویداد رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات در سخنانی از برنامه های علمی و فضایی خبر دادند.

در حاشیه مراسم مذکور نمایشگاه دستاوردهای فضایی کشور برپا شده بود که در آن ماکت کاوشگرها و ماهواره های مختلف کشور به همراه ماک آپ نخستین فضاپیمای سرنشین دار ایرانی در معرض دید مسئولان و حاضران در بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی قرار گرفت.

رئیس جمهوری اظهار کرد: ملت ایران به همراه دانشمندان و پژوهشگران بخش صنعت و ماهواره بر این عقیده استوارند که تصمیماتی قاطع برای پیشرفت و سلطه در این فناوری بگیرند.

روحانی اضافه کرد: قرآن مجید به ما می گوید شما می توانید از همه قطرهایی که در فضا وجود دارد عبور کنید، که البته این گذر، آسان نخواهد بود و باید در آن نفوذ کرد. این بدان معناست که در این مسیر با موانع و مشکلات مختلفی روبرو هستیم و باید از آنها بگذریم.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

وی بیان کرد: برای این کار نیاز به تسلط بر علوم داریم که این امر وابسته به برنامه ریزی، هدف یابی و دست یابی به همه اهداف است. امروز در مجموعه دانش فضایی وقتی تمام تحقیقات را در کنار هم قرار می دهیم برای ما روشن می شود که چه می خواهیم.

رئیس جمهوری گفت: دانش هوافضا یک علم راهبردی است و کشوری که در این عرصه وارد می شود در واقع بعدی از اقتدار ملی خود را توسعه داده است.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: برنامه دولت اقدام برای تولید واکسن در داخل کشور بوده که در این مسیر قدم به قدم پیش می رویم. در زمینه ژنتیک نیز حرکت سریعی داریم و خوشبختانه علما و فقها هم در این حوزه علمی درب را به روی تکنولوژی باز گذاشتند.

او ادامه داد: در دولت یازدهم در زمینه هسته ای پیشرفت بسیار مهمی کرده ایم ولی مذاکرات پر سر و صدا، سبب شده است این فعالیت ها  تحت الشعاع  قرار گیرد وگرنه با شتاب بیشتر در این زمینه فعالیت می کنیم.

حسن روحانی رئیس جمهوری

حسن روحانی رئیس جمهوری

نه تنها در دولت یازدهم بلکه در جمهوری اسلامی برای پیشرفت در علم و دانش از کسی اجازه نمی گیریم و نخواهیم گرفت. به دلیل اینکه با دنیا تعامل کنیم، علم را کنار نخواهیم گذاشت . البته گاهی دشمنان ما می خواهند در توسعه علمی برای فشار به مردم بهانه جویی کنند که دولت بهانه ها را از دست دشمن می گیرد.

رئیس جمهوری درباره سرنوشت سازمان فضایی توضیح داد: دولت یازدهم متوجه شد که علوم فضایی کشور از نظر ساختاری به هم ریختگی دارد و از هرجا تکه‌ ای را جمع کردند تا پیشرفت بیشتر شود، ولی ما دیدیم بسیاری از مراکز علمی باید زیر نظر مسئول مستقیم باشد تا بهتر پیشرفت کند و به همین دلیل سازمان فضایی و پژوهشگاه مربوطه را در اختیار وزارت ارتباطات قرار دادیم.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: البته دانشگاه ها هم باید به فعالیت خود ادامه دهند و از این رو سازمان ملی فضایی را در اختیار معاونت علمی قرار دادیم تا هماهنگی ها لازم را انجام دهد.

واعظی:علوم فضایی در دنیا، سالانه 300 میلیارد دلار درآمد دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته گام های خوبی در زمینه فناوری فضایی در کشور بر داشته شده است که این کار همگام با افزایش رقابت و سرمایه گذاری روی ماهواره ها در دنیا بوده است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

سرمایه گذاری های این زمینه تا جایی با رشد مواجه شده است، که هم اکنون در دنیا سالانه 300 میلیارد دلار از طریق فضا درآمدزایی می کنند، که 60 درصد آن معادل 190 میلیارد دلار از محل ماهواره ها است. در حال حاضر 1200 ماهواره از 50 کشور در فضا فعال هستند که 9 عدد از آنها مربوط به کشورهای همسایه ایران است.

وی بیان کرد: تاکنون 20 هزار کانال تلویزیونی در دنیا با 250 ماهواره فعال برقرار هستند. به دلیل اهمیت موضوع فناوری فضایی اکثر کشورها تلاش دارند تا در این حوزه جایگاهی داشته باشند و از این رو رقابت در این عرصه جدی است.

وزیر ارتباطات به برنامه های ملی برای دانش فضا اشاره کرد و گفت: برنامه 10 ساله نخست در حال پایان است و در برنامه 10 ساله دوم از همه توان متخصصان برای رسیدن به اهداف، به طور جدی استفاده خواهیم کرد. دیگر وقت آن شده که فاز نخست برنامه های فضایی کشور،که بیشتر جنبه آزمایشی داشت، را پشت سر نهاده و ار فناوری فضایی، استفاده کاربردی و ملموس تری کنیم.

واعظی تاکید کرد: با توجه به نیازهای ملی باید در حوزه پرتاب ماهواره اقدامات جدی تری صورت پذیرد. در وزارت ارتباطات نیز احساس می کنیم بدون ماهواره همه امور قابل پیگیری نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • گلوبایت
    گلوبایت | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    روحانی مچکریم:-)

  • Binary
    Binary | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    فقط یه چیزی وقتی چرخ هست نیازی نیست یدونه بدترشو دوباره اختراع کنید بعد خیلی هم خوشحال باشید که ۲۰۰ میلیارد تومن هم خرجش کردید #گرگر

    • سوتابایت
      سوتابایت | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

      یوز خوب بود درمقایسه با گرگر و پارسی جو ! خیلی بهتر بود!
      اما در مقابل گوگل شبیه ...!!(نیم نمره)

    • کارگردان
      کارگردان | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

      اگه یوقت صاحبان و مخترعان چرخ عشقشان نکشید و نخواستند که به ما چرخ بدهند بنا به هر دلیلی،اونوقت ما باید چی کار کنیم؟؟؟
      مثلا دارو و قطعات هواپیما و حتی من به شخصه می دونم که اون تیکه سیمی هست که دو طرف رول کالباس می بندن رو هم تحریم کردند... و شرکت شام شام با بدبختی و چند تا واسطه اون رو از طریق دبی از آلمان وارد می کرد و تازه تولیدش از نصف هم کمتر شد... این مورد رو من به چشم دیدم و موارد دیگه رو هم دیدیم...
      پس این استدلال شما در این مورد از نظر من نادرست هست...

    • kasra
      kasra | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

      حداقل اين نتايجش دقيقا مثل كوكله

      www.googooli.ir

      فك كنم نتايج رو از خود google ميكيره

      نميدونم اينم مليه يا نه :-؟

      اون كركر كه اصلا فازش يه جيز ديكس هيجي نمياره

مطالب پیشنهادی