ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10 شیوه های تشخیص هویت زیستی را جایگزین پسوردهای سنتی خواهد کرد

بر اساس جدیدترین اخبار، در آینده نه چندان دور، کاربران Outlook احتمالا می توانند از طریق اثر انگشت یا اسکن چشم در اکانت های خود لاگین نمایند. کمپانی مایکروسافت در اجلاسی تحت عنوان امنیت سایبری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۰

بر اساس جدیدترین اخبار، در آینده نه چندان دور، کاربران Outlook احتمالا می توانند از طریق اثر انگشت یا اسکن چشم در اکانت های خود لاگین نمایند.

کمپانی مایکروسافت در اجلاسی تحت عنوان امنیت سایبری (Cybersecurity) که در روز جمعه گذشته برگزار گردید اعلام کرد که ویندوز 10 از جدیدترین نسخه استاندارد FIDO (یا تشخیص سریع آنلاین) پشتیبانی می کند.

این استاندارد امکان کار کردن دستگاه های مختلف با طیف گسترده ای از حسگرهای زیستی ارائه شده از سوی شرکت های شخص ثالث را فراهم می آورد و چهارچوبی ساده برای تولید کنندگان سخت افزاری ایجاد می کند تا مکانیزم های امنیتی گسترده تری را برای لپ تاپ یا تلفن های هوشمند تولیدی شان در نظر بگیرند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر خلاف حسگرهای اثر انگشت کنونی، FIDO به گونه ای طراحی شده که می تواند کاملا جایگزین کلمات عبور (پسوردها) شود و پشتیبانی ویندوز 10 از این استاندارد نیز ارائه روش های تشخیص هویت رایج تر و سریع تر را امکان پذیر خواهد کرد.

داستین اینگالز از کمپانی مایکروسافت ضمن اعلام این خبر، مطلبی را در وبلاگش منتشر ساخت که در آن آمده بود: حرکت به آن سوی کلمات عبور «یکی از اولویت های اصلی مایکروسافت است.»

فیدو (FIDO) که به عنوان نوعی استاندارد عمومی طراحی شده است از سوی بسیاری از شرکت های بزرگ عرصه بانکداری و فناوری پشتیبانی می شود که از آن جمله می توان به مایکروسافت، گوگل، PayPal و بانک آمریکا اشاره نمود.

طراحی این سیستم به گونه ایست که از طریق نوعی پروتکل دانایی صفر (در این روش یک طرف صحت و درستی طرف دوم را تأیید می کند) از اطلاعات زیستی حفاظت می شود و بدون انتشار گسترده اطلاعات در فضای وب، عمل اسکن چشم یا اثر انگشت را انجام می دهد.

نسخه 1.0 این استاندارد در ماه ژانویه منتشر گردید و شرکت هایی نظیر Yubico نیز در حال حاضر پروسه ساخت سخت افزارهای مبتنی بر آن را برای لاگین کردن در اکانت های گوگل آغاز نموده اند.

اما آنطور که در این خبر آمده، ویندوز 10 از نسخه 2.0 استاندارد مذکور که مایکروسافت نیز در طراحی آن مشارکت دارد، پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی