ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش دیجیاتو: نشست خبری دومین دوره همایش TStartup

دومین دوره همایش تجاری سازی فناوری TStartup توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران 3 تا 5 اسفند ماه برگزار می شود. به همین منظور امروز نشست خبری در این مورد بزگرار گرید. در این ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۸

دومین دوره همایش تجاری سازی فناوری TStartup توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران 3 تا 5 اسفند ماه برگزار می شود. به همین منظور امروز نشست خبری در این مورد بزگرار گرید.

در این همایش صدیق (مدیریت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران) به همراه اصلانی (دبیر همایش) و منتظری (دبیر اجرایی) به گفتگو و پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداختند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اصلانی دبیر همایش اظهار کرد: یکی از چالش هایی که کسب و کارهای نوپا دارند، این است که ایده خوبی داشته ولی در تجاری سازی و صنعت موفق نیستند. بر این اساس تصمیم گرفته شد با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، از این استارتاپ ها حمایت صورت گرفته و به تجاری سازی آنها کمک شود.

وی افزود: کنفرانس سال گذشته در یک روز برگزار شد ولی این دوره همایش در سه روز برپا می گردد. روز اول مسابقه استارتاپ ها و نشست های تخصصی، روز دوم مباحث علمی و پژوهشی با بررسی 130 مقاله و روز سوم تور بازدید از موزه مقدم و باغ نگارستان صورت می پذیرد.

منتظری، دبیر اجرایی همایش، نیز در این مراسم گفت: TStartup اولین رخداد استارتاپی کشور نیست ولی نگرشی خاصی به کسب و کارهای نوپا و ارتباط آنها با صنعت و شرکت های دانش بنیان دارد.

دبیر اجرایی همایش بیان کرد: ما به دنبال راه اندازی کلینیک استارتاپ های کشور با پشتوانه شرکت های دانش بنیان هستیم.

وی درباره T در نام همایش گفت: این حرف نماد تهران به خاطر میزبانی دانشگاه تهران، تله به معنی از راه دور و توزیع عادلانه حمایت از کسب و کارهای نوپا و توربو به عنوان سرعت دهی است.

منتظری اظهار امیدواری کرد: در آینده بتوانیم به غیر از فناوری اطلاعات در حوزه های دیگر مانند رسانه، گردشگری و تولید محصولات خانگی شاهد شکل گیری استارتاپ ها و حمایت از آنها باشیم.

او درباره تعداد استارتاپ های شرکت کننده در این همایش اعلام کرد: 3500 نفر یا تیم تا به حال در TStartup ثبت نام کرده اند که 110 نفر برگزیده شده و تعداد 20 نفر در همایش دمو خواهند داشت.

به گفته وی در این مراسم به کسب و کارهای نوپا و ایده های خلاقانه گواهی مالکیت معنوی و فکری اهدا خواهد شد.

صدیق رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در این مراسم اظهار کرد:ثروت جدی که اکنون در کشور داریم نیروی انسانی تحصیل کرده است که باید این منابع به ابزار کار تبدیل شوند. با توجه به گستردگی که در دانشگاه تهران وجود دارد می توان گفت از این نظر، ثروتمندترین بخش جامعه است.

وی از حمایت ایده های تجاری دانشجویی در سال 94 خبر داد و گفت: از ابتدای سال آینده از این ایده ها و خلاقیت ها حمایت مالی می کنیم تا دانشجویان علاوه بر ایده های علمی بتوانند در زمینه ایده های بازار محور پیشرفت کرده و توانمند شوند. آنها باید بتوانند طرح تجاری ارائه دهند و در زمینه صنعتی نیز فعالیت کنند.

رئیس پارک علوم و فناوری دانشگاه تهران اعلام کرد: ما سال آینده رویداد استارتاپی خواهیم داشت و در آن با راهکارهای جدید از ایده ها و کسب و کارهای نوپا حمایت خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Hamed_Sepas
    Hamed_Sepas | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    چطوری میتونیم ثبت نام کنیم؟ تورو خدا جواب بدین سایتش که چیزی در مورد ثبت نام این دوره نزده فقط به مشخصه های یه ایده خوب اشاره کرده ممنون میشم کمکم کنین

    • کوثر
      کوثر | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

      با سلام. ثبت نام از طریق همون سایت TStartup.ir است.روی قسمت ثبت نام کلیک کنید و فیلدها را پر کنید! تا آخر بهمن هم فرصت داره.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    اگر بتونن یه چراغ روشن باشن برای افرادی که میخوان یه استارت آپ رو راه بندازن واقعا عالی میشه ، الان یه مشکلی که هست بعضی از استارت آپ ها ایده های خدبی دارن اما اگر بخواهیم به اونا از دید تجارت نگاه کنیم واقعا میشه گفت حرفی برای گفتن نداره اگر بتونن به این نوع استارت آپ ها جهت بدن عالی میشه

  • nokisoft
    nokisoft | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    یکی به من بگه استاراپ چیه
    هر چی هست دستشون درد نکنه پیشرفت باید از همین جاها شروع بشه دیگه

    • عــــــامـــــــــر
      عــــــامـــــــــر | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

      خسته نباشید
      به شما پیشنهاد میدم این مقاله که توی دیجیاتو منتشر رو بخونید و با استارت آپ ها آشنا بشید

      http://dgto.ir/1tp1bE1

مطالب پیشنهادی