ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تا کنون بیش از ۵ میلیون کامپیوتر Raspberry Pi به فروش رفته است

سازمان خیره ای که کار توسعه ی کامپیوترهای کوچک و ارزان Raspberry Pi را بر عهده دارد، امروز صبح اعلام کرد که موفق به فروش ۵ میلیون عدد از این محصولات شده و نام خود را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

سازمان خیره ای که کار توسعه ی کامپیوترهای کوچک و ارزان Raspberry Pi را بر عهده دارد، امروز صبح اعلام کرد که موفق به فروش ۵ میلیون عدد از این محصولات شده و نام خود را نیز به عنوان بزرگترین سازنده کامپیوتر در انگلستان به ثبت رسانده است.

معرفی و فروش کامپیوتر Pi اولیه، تقریبا سه سال پیش شروع شد و فروش کلی این محصولات در این مدت زمان، به رقم ۵ میلیون عدد رسیده که عدد بسیار بالاییست. کامپیوترهای رزبری Pi با قیمتی معادل با ۲۰ الی ۳۵ دلار به فروش می رسند و قاعدتا نمی توان از آنها در سال های متوالی برای انجام کارهای جدی بهره گرفت؛ البته با توجه به قیمت ۳۵ دلاری، نباید انتظارات بالایی از محصول مذکور داشت و در اصل، وظایف زیادی را می توان با آنها به سرانجام نیز رساند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سرعت مدل جدید این کامپیوتر بسیار کوچک، بیشتر از پیش شده و همانگونه که مطلع هستید، به زودی به شکل رایگان، نسخه ای مخصوص از ویندوز ۱۰ نیز برایش معرفی خواهد شد. Pi، ابزاری بسیار عالی برای تجربه و کاربرد های محدود و کوچک است. برنامه نویسی و استفاده دانش آموزان از این محصولات را می توان از اهداف اصلی سازمان خیره که توسعه ی آنها را بر عهده دارد، دانست.

کامپیوتر ها معمولا برای موارد زیادی نظیر استفاده های تحصیلی، سرگرمی و صنعتی مورد بهره برداری قرار می گیرند و در میان این نوع کاربرد ها، شکاف هایی وجود دارد که Raspberry Pi قصد پر نمودن همین شکاف را دارد و تلاش می کند کودکان را به کامپیوتر ها و برنامه نویسی علاقه مند سازد.

Screen Shot 1393-11-29 at 11.17.40 AM

Raspberry Pi اولیه، با نام مدل B شناخته می شود که طبق گفته های سازمان یاد شده، حدودا ۳ میلیون از آن فروش رفته اند و در اصل بیشتر فروش این ۵ میلیون را در بر می گیرند. گمانه زنی می شود که حدودا ۱.۵ میلیون عدد نیز از سری B+ به فروش رفته و مدل های A و A+ که در اصل نمونه های ارزان و ضعیف تر این کامپیوتر ها هستند فروشی برابر با ۱۰۰.۰۰۰ الی ۱۵۰.۰۰۰ عدد داشته اند. مدل جدید که به تازگی معرفی گشته، Pi 2 نام دارد و حدودا ۵۰۰.۰۰۰ عدد از آن نیز به فروش رسیده است؛ برای کامپیوتری که صرفا ۲ هفته پیش معرفی شد، دستیابی به این رقم، بسیار موفقیت آمیز محسوب می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی