ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک، ساخت اپلیکیشن های مبتنی بر واقعیت مجازی را آغاز نموده

فیسبوک جزئیات بیشتری از برنامه هایش در مورد واقعیت مجازی را منتشر کرده. کمتر از یک سال از زمانی که این شرکت، Oculus VR (سازنده هدست مبتکرانه آکیلس ریفت) را خریداری کرد می گذرد و حال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰

فیسبوک جزئیات بیشتری از برنامه هایش در مورد واقعیت مجازی را منتشر کرده. کمتر از یک سال از زمانی که این شرکت، Oculus VR (سازنده هدست مبتکرانه آکیلس ریفت) را خریداری کرد می گذرد و حال این کمپانی اعلام نموده که در حال توسعه اپلیکیشن های مختلف برای استفاده در محیط واقعیت مجازی است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کریس کاکس مدیر ارشد بخش محصولات فیسبوک در جریان سخرانی خود در کنفرانس Code/Media که در منطقه Laguna Nigel کالیفرنیا برگزار گردید، از وعده هایش در مورد این فناوری و تمرکز آن روی حوزه مذکور سخن گفت.

وی در مصاحبه با پیتر کافکا از سایت Recode اظهار داشت: «واقعیت مجازی فناوری فوق العاده ای است و ما نیز مشغول کار کردن روی اپلیکیشن های مختلف برای آن هستیم.»

کاکس در ادامه گفت: «زمانی که در محیط واقعیت مجازی قرار دارید، گویی به آینده نگاه می کنید و این فناوری در سال های آتی شگفتی ساز خواهد بود. در واقع زمانی که در فیسبوک هستید، بخش هایی از یک تجربه را در قالب یک عکس، فیلم و یا دیدگاه برای دیگران ارسال می کنید، در حالی که با استفاده از فناوری مذکور می توانید تصویری کامل از آن را برای اطرافیانتان بفرستید.»

با این همه، کاکس جزئیات اندکی را در مورد این اپلیکیشن ها مطرح نمود و تنها به ذکر اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد آنها و زمان احتمالی عرضه شان بسنده کرد. او در ادامه گفت: هنوز تا آن زمان که همه افراد به این هدست ها دسترسی داشته باشند مدت زیادی باقی است.

برای فیسبوک که آکیلس را با پرداخت رقم 2 میلیارد دلار در ماه جولای (تیر ماه گذشته) خریداری کرد، توسعه اپلیکیشن، گامی کاملا منطقی محسوب می گردد تا به نوعی ثمره این سرمایه گذاری هنگفت را ببیند.

در آن زمان، مارک زاکربرگ مدیر عامل این غول شبکه های اجتماعی اظهار داشت که کاربرد واقعیت مجازی تنها به بازی های ویدئویی محدود نمی شود و می توان از آن در حوزه های دیگری چون ارتباطات، پزشکی و آموزش نیز بهره جست.

وی در مطلبی که در وبلاگش منتشر کرد اینگونه نوشت: «واقعیت مجازی زمانی رویای داستان های علمی و تخیلی بود اما اینترنت، کامپیوتر و تلفن های همراه نیز هم در دوره ای رویا بودند و بعدها رنگ واقعیت به خود گرفتند.»

اما این بدان معنا نخواهد بود که فیسبوک از پتانسل های محیط واقعیت مجازی غافل است. ماه گذشته، استارتاپی که متعلق به همین شرکت است، شعبه جدیدی به نام Oculus Story Studio را راه اندازی کرد که قرار است فیلم هایی را با بهره گیری از این تکنولوژی تولید کند.

آکیلس همچنین برنامه اختصاصی تماشای ویدیوی خود را با عنوان Oculus Cinema برای ریفت رونمایی کرد که کاربر را در یک سینمای مجازی قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • امیرپارسا
    امیرپارسا | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    حتما اولین برنامه ش رو هم واسه هدست اپل که قراره بیاد میزاره

  • عیسی
    عیسی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    این تکنولوژی جقدر تو شرکت های غول دنیا فرا گیر شده!!!

    من موندم آیا در آینده همه به جا عینک آفتابی این دستگاه هارو می زنن!!

    البته به نظر من هر شرکتی که تونست تو ابعاد کوچکتر و سبک تری درستش کنه بازارو تو دست می گیره که امیدوارم هلولنز مایکروسافت باشه....( هرچند فقط امیدوارم )

مطالب پیشنهادی