ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی مایکروسافت از سرویس چت گروهی Rooms برداشته خواهد شد

ویندوز فون 8 در سال 2012 میلادی ارائه گردید و یکی از مهم ترین امکانات جدید آن Rooms نام داشت که در واقع نوعی افزونه برای هاب People بود و امکان گفتگو و اشتراک گذاری تصاویر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۰

ویندوز فون 8 در سال 2012 میلادی ارائه گردید و یکی از مهم ترین امکانات جدید آن Rooms نام داشت که در واقع نوعی افزونه برای هاب People بود و امکان گفتگو و اشتراک گذاری تصاویر را برای کاربران فراهم می کرد.

اما این امکان، آنطور که مایکروسافت انتظار داشت با استقبال خوبی از سوی کاربرانش روبرو نشد و کار به جایی رسید که حالا شرکت مذکور اعلام کرده از ماه آینده، پشتیبانی از سرویس یاد شده را متوقف خواهد کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت طی ایمیلی اعلام کرده که «ما در حال آماده سازی بسترهای لازم برای گنجاندن امکانات جدید در ویندوز 10 هستیم تا کاربرانمان همچنان بتوانند با دوستان خود در ارتباط باشند.»

البته کاربران ویندوز 8 همچنان خواهند توانست که روم های موجود را مشاهده نمایند اما دیگر امکان ایجاد موارد جدید یا ارسال پیام از طریق آن را نخواهند داشت.

در مورد کاربرانی که سیستم عامل تلفن همراه خود را به نسخه پیش نمایش فنی ویندوز 10 به روز رسانی خواهند کرد هم باید اضافه نماییم که رومز به طور کامل از آن حذف خواهد شد.

هفته گذشته که بیلد پیش نمایش این نسخه ارائه شد، کاملا مشخص بود که خبری از امکان مورد بحث در آن نیست اما بیانیه مایکروسافت نه تنها این مسأله را تأیید می کند، بلکه نشان می دهد که تلفن های هوشمند ویندوز فونی کنونی نیز دیگر از آن پشتیبانی نخواهند کرد.

این خبر ممکن است باعث ناراحتی آنهایی شود که به استفاده از این سرویس عادت کرده اند با این همه، می توان گفت که پایان پشتیبانی از آن، بهترین تصمیمی است که مایکروسافت می توانست در دراز مدت اتخاذ نماید.

وجود امکان چت گروهی که تنها کاربران ویندوز فون از همه قابلیت هایش بهره مند هستند، با سیاست روشنفکرانه مایکروسافت که همانا قرار دادن نرم افزارهایش روی سیستم عامل های مختلف است همخوانی لازم را ندارد، به خصوص آنکه مایکروسافت سرویس پیام رسان خوبی به نام GroupMe دارد که روی پلتفرم های مختلف کار می کند.

زمان نشان خواهد داد که کمپانی مورد بحث تا چه اندازه سرویس ارسال پیام خود را در بیلد نهایی ویندوز 10 پخته تر خواهد کرد اما این مسأله که اغلب کاربران کامپیوتر، از تلفن های ویندوز فونی استفاده نمی کنند می تواند تا حدودی این امر را روشن کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • بیژن
    بیژن | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    معمولا سرویس هایی که محدود به یه سیستم عامل باشن خیلی موفق نمی شن..منم باهاش اصلا کار نکردم ..امیدوارم یه سرویس خوب همه کاره و امن برا همه سیستم عامل های موجود معرفی کنه.و البته با تبلیغات خوب و رابط کاربری آسون میتونه کلی مشتری جمع کنه .در حال حاضر مایکروسافت قابل اعتماده و دوست داشتنی حداقل برای من:)

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    سه ساله از وینفون استفاده میکنم یه بار هم از این قابلیت استفاده نکردم نه از بودنش دلشاد بودن و نه از رفتنش ناراحت ، امیدوارم به فکر یه چیزی باشه که مردم رو ترغیب کنه به استفادش

  • hash
    hash | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    جالبه،تا حالا نمی دونستم،group me ما مایکروسافته

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    کار بسیار عاقلانه ای بود .به نظرم باید یه اپلکیشن پیام رسان خیلی خوب توسعه بده . بعد برای همه سیستم عامل ها منتشر کنه ....

مطالب پیشنهادی