ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت هوشمند متفاوت Neptune Duo رونمایی شد

ساعت های هوشمند از آن دست گجت هایی هستند که هنوز راهشان را به دل کاربران پیدا نکرده اند. در واقع موارد مصرف این ابزارها به قدری محدود است که از نظر بسیاری، ارزش پرداخت قیمتشان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

ساعت های هوشمند از آن دست گجت هایی هستند که هنوز راهشان را به دل کاربران پیدا نکرده اند. در واقع موارد مصرف این ابزارها به قدری محدود است که از نظر بسیاری، ارزش پرداخت قیمتشان (معمولا 300 دلار یا بالاتر) را ندارند.

اصلی ترین مسأله در رابطه با اغلب این ابزارها، نمایشگرهای بیش از اندازه کوچک شان است که به غیر از چک کردن اعلان ها، کاربرد دیگری ندارند (و این در حالی است که برای این منظور می توان تلفن هوشمند خود را از جیب بیرون آورده و همین کار را انجام دهیم).

مشکل دیگر این است که برای بهره مندی از کارکردهای «هوشمند» اسمارت واچ ها باید آنها را در کنار یک تلفن هوشمند مورد استفاده قرار داد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ و شرکت کمتر شناخته شده دیگری به نام Neptune هم تلاش کردند که به ترتیب به عرضه Gear S و Pine ترکیبی از تلفن های هوشمند و اسمارت واچ ها را به کاربران ارائه نمایند.

این دو محصول در واقع ابزارهای پوشیدنی هستند که از سیستم عامل هایی با محوریت تلفن های هوشمند (در محصول سامسونگ، از سیستم عامل تایزن و در ساعت هوشمند Neptune از اندروید 4.1 استفاده شده) بهره می برند.

علاوه بر این، نمایشگرهای آنها نیز در قیاس با مدل های مشابه بزرگ تر است و سخت افزار در نظر گرفته شده برایشان نیز در حد قطعات مورد استفاده در موبایل های اقتصادی است.

این ساعت های هوشمند از سیم کارت نیز پشتیبانی می کنند و قابلیت اتصال خودکار به اینترنت و برقراری تماس تلفنی هم دارند و باید اضافه کنیم که Pine حتی دارای یک دوربین اصلی در قسمت عقب و یک دوربین جلویی است!

اسمارت واچ سامسونگ دارای یک نمایشگر 2 اینچی و Pine دارای صفحه نمایش 2.4 اینچی است و با وجود آنکه از این لحاظ بزرگ تر از ساعت های هوشمند موجود در بازار به نظر می رسند، باز هم کاربران خواهان ارائه محصولاتی با نمایشگرهای بزرگ تر هستند.

با این همه، هر دوی این محصولات همچنان باتری های بیش از اندازه کوچکی دارند: اسمارت واچ سامسونگ یک باتری 300 میلی آمپر ساعتی دارد و باتری Pine هم از نوع 810 میلی آمپر ساعتی است.

حالا نپتون با محصولات جدیدی بازگشته تا این ایرادات را رفع نماید و احتمال می رود که مسیری تازه را در صنعت پوشیدنی ها تعریف کند.

Neptune Duo عنوانی است که برای اسمارت واچ و کیت ترکیبی ریموت کمپانی یاد شده انتخاب گردیده. ساعت این مجموعه ترکیبی همچون Gear S و Pine کاملا مستقل عمل می کند و در واقع نوع «هوشمندتری» از هر دوی آنهاست.

ریموت دستگاه نیز نمایشگری است که برای عملکرد باید به دستگاه پوشیدنی متصل شود و علاوه بر ساده تر نمودن فرایند کار با اینترفیس ساعت، امکانات و دوربین ها را ساده تر می کند.

ساعت دستگاه، هاب نپتون نیز خوانده می شود و دارای یک نمایشگر 2.4 اینچی است و ظاهر آن برای اینکه بیش از اندازه زمخت به نظر نیاید شبیه به یک مچبند طراحی شده.

هاب نپتون از یک چیپست چهار هسته ای بهره می برد و از استانداردهای ارتباطی LTE، وای فای، GPS، بلوتوث و NFC پشتیبانی می کند.

سیستم عامل این ساعت آبنبات چوبی اندروید است که مطابق با مصارف نمایشگر کوچک هاب، بهینه سازی شده و امکانات بسیار خوبی را در خود دارد (همانطور که در ویدیوی تبلیغاتی محصول مشاهده می کنید، امکان دست نویسی روی نمایشگر به منظور تایپ پیام ها فراهم است).

ریموت دستگاه که نمایشگر جیبی هم خوانده می شود، یک صفحه نمایش 5 اینچی 720p دارد و دوبین اصلی 8 مگاپیکسلی همراه با فلاش، دوربین جلویی 2 مگاپیکسلی، اسپیکر، میکروفون و سیستم های لرزشگر، دیگر امکاناتش را تشکیل می دهند.

در واقع این ریموت به خودی خود یک تلفن نیست و در عوض ابزاری جانبی برای هاب محسوب می گردد.

یک باتری 2800 میلی آمپر ساعتی هم برای این دستگاه در نظر گرفته شده و اگر می خواهید بدانید که چرا یک ابزار جانبی به چنین باتری بزرگی نیاز دارد باید به اطلاع تان برسانیم که می توانید از آن به عنوان نوعی باتری پرتابل برای هاب استفاده نمایید.

ظرفیت باتری های هر دو دستگاه مجموعا برابر با 3800 میلی آمپر ساعت می شود که به گفته خود این شرکت با هر مرتبه شارژ تا چندین روز را برای استفاده معمولی دوام می آورد.

پیش بینی می شود که Duo تا اواخر همین سال رونمایی گردد با این همه، کمپانی سازنده این فرصت را برای کاربران فراهم کرده تا از همین حالا سفارش گذاری برای آن را آغاز نمایند. قیمت خرده فروشی این دستگاه ترکیبی در حدود 798 دلار است که با پیش پرداخت می توان مبلغی را از شرکت سازنده تخفیف گرفت.

Hub---Internal-View Hub---Pocket-screen---Industrial-Design Hub---Side-View Pocket-screen reserve-duo

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • pasha
    pasha | ۶ اسفند ۱۳۹۳

    سلام طبق تحقیقاتی که کردم فهمیدم نسبت به ساعت های دیگه خیلی قدرت منده و ارزش قیمت بالا رو داره من خودم بشخصه خیلی دوست دارم این ساعت و بخرم و تا بیاد می خرم!!!!

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Amir Reza
    Amir Reza | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    باحاله

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    قربون قد و بالای طراحی

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

    فضاییه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی