ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل پیشین جنرال موتورز به اپل در مورد ورود به فضای اتومبیل اخطار می دهد

دان آکرسون، شخصی که کمتر از ۳.۵ سال جنرال موتورز را مدیریت می کرد، هشدار خود را نسبت به حضور اپل در فضای خودروسازی اعلام کرد. در مصاحبه ای با بلومبرگ، وی اشاره کرد که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

دان آکرسون، شخصی که کمتر از ۳.۵ سال جنرال موتورز را مدیریت می کرد، هشدار خود را نسبت به حضور اپل در فضای خودروسازی اعلام کرد.

در مصاحبه ای با بلومبرگ، وی اشاره کرد که ساخت و تولید ماشین چقدر سخت بوده: "افراد بسیاری که در این حوزه فعالیت نمی کنند، هیچ درکی ندارند و آن را دست کم می گیرند. بهتر است پیش از اینکه وارد بخش تولید حرفه ای محصول شوند، با احتیاط بیشتری فکر کنند."

آکرسون به جز ۳.۵ سال مدیرعاملی جنرال موتورز، هیچ مسئولیت اجرایی دیگری در حوزه تولید ماشین بر عهده نداشته اما با اعتماد بالایی سخن می گوید: "ما فولاد را میگیریم، فولاد خام را، و به ماشین تبدیل اش می کنیم. آن ها هیچ ایده ای ندارند چه اتفاقی برای شان می افتد وقتی وارد این بازار شوند."

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در عوض، آکرسون می گوید اپل باید به تولیدکنندگان اتوموبیل کمک کند تا لوازم الکترونیکی درون ماشین شان را بسازند. این اتفاق در حال حاضر با CarPlay رخ می دهد اما در مقایسه با عدد سیستم های کنترلی درون ماشین ها که عمدتا توسط خود تولید کنندگان یا تامین کنندگانش شان ساخته می شود عدد اندکی است.

آکرسون در مورد حاشیه سود این صنعت هم گفت که اغلب اندک است اما در سمت مقابل، آیفون برای اپل حکم دستگاه پول چاپ کن را دارد.

مشخص نیست که اپل می خواهد ماشین بسازد یا خیر؛ هیچ کس خارج از کوپرتینو نمی داند. می دانیم که آکرسون از صمیم قلب اش می گوید ساخت ماشین فوق العاده سخت است اما این هم به وضوح می توان دید که اگر مدیر عامل یا مدیر اجرایی شرکتی غیر از اپل باشید، نمی توانید از توانایی ها و ناتوانی های آن ها حرفی به میان آورید.

در زیر به چند نمونه ساده اشاره می کنیم:

مایکل دل: "درش را تخته می کنم و پول را به سهام داران اش برمیگردانم."

مایکل دل در نطقی که سال ۱۹۹۷، درست پس از بازگشت جابز به اپل، داشت با کنایه ای مستقیم نظر اش را در مورد این شرکت گفت. اما حالا، اپل با ارزش کلی ۷۴۴ میلیارد دلار ارزشمندترین شرکت دنیاست.

اد کالیگان: "خوره های پی سی قرار نیست بفهمند قضیه از چه ترتیب است. قرار نیست به همین سادگی وارد ماجرا شوند."

مدیرعامل پالم، اد کالیگان هم آیفون را زمانی که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد خطری جدی نمی دید. او هم لحنی همانند آکرسون داشت و معتقد بود ساختن یک تلفن همراه قابل قبول کار سختی است. اما امروز، تنها یاد و خاطره پالم برای ما زنده مانده.

استیو بالمر: "ما میلیون ها و میلیون ها و میلیون ها تلفن در طول یک سال می فروشیم. اپل صفر تلفن در سال می فروشد."

منصفانه اگر برخورد کنیم، نظر بالمر در ارتباط با آیفون در سال ۲۰۰۷ صحیح بود. مایکروسافت "میلیون ها و میلیون ها و میلیون ها" تلفن می فروخت در حالی که اپل هیچ فروشی نداشت. اما وی در مورد علت شکست آیفون (عدم حضور کیبورد) اشتباه می کرد. و حالا امروز، ویندوزفون در برخی بازارهای بزرگ اصلا حضور ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • BenitA
    BenitA | ۱ اسفند ۱۳۹۳

    اپل ابتدا باید یه شرکت خودرو سازی رو بخره . درسته که اپل شرکت پولداریه اما خرید یه شرکت خودرو سازی بچه بازی نیس!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی