ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی باتری ساز A123 Systems اپل را به خاطر قاپیدن مهندسانش به دادگاه کشاند

شنیده می شود که اپل 5 نفر از مهندسین ارشد یک شرکت تولید کننده باتری برای خودرو را به منظور کار در یک واحد جدید تولید باتری اش، دعوت به همکاری نموده و به نحوی آنها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

شنیده می شود که اپل 5 نفر از مهندسین ارشد یک شرکت تولید کننده باتری برای خودرو را به منظور کار در یک واحد جدید تولید باتری اش، دعوت به همکاری نموده و به نحوی آنها را اغوا کرده است.

بنابر شکایتی که یک شرکت تولید کننده باتری های لیتیومی-یونی به دادگاه فدرال ماساچوست تسلیم نمود، حوالی ماه ژوئن سال گذشته میلادی (خردادماه) بود که کوپرتینویی ها نوعی «کمپین تهاجمی» را برای استخدام 5 نفر از کارکنان A123 Systems که در زمینه توسعه فناوری های کلیدی و تست تجهیزات فعالیت داشتند، آغاز نمودند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در این پرونده که از اپل و پنج تن از کارکنان سابق شرکت مذکور با نام مدعی علیه یاد شده، شواهد دیگری در مورد برنامه های غول فناوری آمریکا برای ساخت یک خودروی برقی به چشم می خورد.

براساس این شکایت که نخستین بار توسط سایت حقوقی Law360.com گزارش گردید، «اپل در حال حاضر، مشغول ساخت واحدی عظیم برای تولید باتری است تا در همین حوزه با شرکت A123 رقابت نماید.»

A123 Systems که در سال 2001 میلادی تأسیس شد و 2000 نفر نیرو دارد، در زمینه توسعه سیستم های ذخیره سازی انرژی برای مصارف صنعتی و تجاری فعالیت می کند که از آن جمله می توان به باتری های پیشرفته برای خودروی های برقی اشاره نمود.

این شرکت اعلام کرده که در مقایسه با هر کمپانی دیگری در دنیا، بیشترین تعداد از سیستم های هیبریدی لیتیومی- یونی را ساخته است.

لازم به ذکر است که اپل از هر گونه اظهار نظر در این رابطه خودداری نموده و امکان دسترسی به سخنگوی A123 Systems نیز برای اعلام عقیده در این رابطه وجود نداشت.

از هفته قبل شایعاتی فراوانی منتشر گشت که برپایه آنها، کوپرتینویی ها مشغول ایجاد تیمی هستند که قرار است کار طراحی یک خودروی برقی را آغاز نماید.

هرچند که آنها به تاکنون اظهار نظری در این رابطه نداشته اند اما شایعات متعدد حکایت از این امر دارد که کمپانی مذکور افرادی را از صنایع خودروسازی دنیا گرد هم آورده و مصمم است که یک اتومبیل برقی احتمالا بدون راننده بسازد و تکنولوژی های ارائه شده توسط شرکت هایی چون A123 Systems نیز نقشی کلیدی در ساخت امر خواهد داشت.

این پنج مهندس استخدام شده اند تا همان فعالیت های قبلی شان را در اپل به انجام برسانند. در شکایت این کمپانی باتری ساز آمده است که یکی از این افراد، در خردادماه سال گذشته میلادی، شرکت را برای شروع کار در اپل ترک نموده و حتی بستر مناسب برای اشتغال یک یا دو نفر دیگر از همکارانش را نیز در این شرکت فراهم نمود.

گفته می شود که این فرد افت قابل ملاحظه سوددهی A123 Systems را بهانه خروجش از آن قرار داده و عاقبت شرکت یاد شده را ترک نموده است.

شاکی این پرونده در دعوی حقوقی خود خواستار یک سال ممنوعیت از کار این افراد در شرکت هایی شده که با منافع A123 Systems در تناقض هستند.

در این پرونده به اطلاعاتی استناد شده که نشان می دهد اپل شرکت های دیگری را نیز که در همین زمینه فعالیت دارند هدف قرار داده و در نظر دارد کارکنان برندهایی چون الجی، سامسونگ، پاناسونیک، توشیبا و جانسون کنترلز را نیز به استخدام خود در آورد.

در سال گذشته میلادی گزارشاتی منتشر شد که عنوان می کرد اپل در حال مذاکره با تسلا برای خرید آن است و باوجود آنکه این خودروساز مدعی شده که بیش از هر شرکت دیگری، کارکنانش را از اپل استخدام نموده، با این همه، طبق ادعای ایلان ماسک کوپرتینویی ها موفق شدند که «عده انگشت شماری» از کارکنان تسلا را به استخدام خود درآورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

    اپل پاشو از گیلیمش درازتر کرده ..........................................

  • سیدرضا
    سیدرضا | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

    یکی از فوق متعصب ها و مسحور شده ها ی اپل بود که دیروز میگفت سامسونگ شرکتی بر پایه ی دزدی و دروغ و فلان هستش و طرفداراش رو گول میزنه و اپل پاک و منزه هستش، نه؟؟!!
    فک کنم اسم شرکت هارو بخاطر تعصبش جابجا کرده بوده، این اولین باری هم نیستش که اپل از این کارا میکنه، شروع کارشو هم با هم همین کارا بوده، دزدی ایده های زیراکس و به خدمت گرفتن غیر قانونی کارمندانش، از این دست کارها و دزدی ها زیاد انجام داده ماشاالله، اونوقت یه سری متعصب اونو پاک و منزه میدونن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی