ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خرید LoopPay، گامی دیگر از سامسونگ برای رقابت با Apple Pay

در ماه دسامبر گذشته (یعنی حدودا سه ماه قبل) اعلام شد که سامسونگ احتمالا در سال 2015 میلادی، سرویس پرداخت موبایل خود را راه اندازی خواهد کرد. همچنین گفته شد که این شرکت در حال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

در ماه دسامبر گذشته (یعنی حدودا سه ماه قبل) اعلام شد که سامسونگ احتمالا در سال 2015 میلادی، سرویس پرداخت موبایل خود را راه اندازی خواهد کرد.

همچنین گفته شد که این شرکت در حال رایزنی با LoopPay است؛ استارتاپی که فناوری ارائه شده از سوی آن در سال گذشته میلادی روی محصولات سامسونگ تست شده بود.

حال باید به اطلاع تان برسانیم که روز گذشته، این کمپانی کره ای اعلام کرده که شرکت یاد شده را در ازای پرداخت مبلغی (که اعلام نشد) خریداری کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

LoopPay بر خلاف دیگر سرویس های پرداخت موبایل نظیر Apple Pay به جای بهره گیری از تکنولوژی NFC به کارت خوان هایی وابسته است که با نوارهای مغناطیسی روی کارت های اعتباری ارتباط برقرار می کنند.

در واقع کاری که فناوری LoopPay انجام می دهد این است که این حسگرها را به گیرنده بدل می کند. نحوه استفاده از آن نیز به این صورت است که کاربر، کارت پرداخت دیجیتالی خود را در داخل کیف تلفن همراهش قرار داده و با زدن آن روی پایانه، عملیات پرداخت را انجام می دهد.

به لطف فناوری مذکور، سامسونگ به برتری قابل ملاحظه ای نسبت به اپل دست پیدا خواهد کرد چراکه در حال حاضر 90 درصد از فروشگاه ها به کارت خوان های مغناطیسی مجهز هستند و امکانات لازم جهت پشتیبانی از این فناوری را دارند.

این در حالی است که شمار مراکز خریدی که از فناوری مورد نیاز برای سرویس Apple Pay پشتیبانی می کنند از مرز 220 هزار فراتر نمی رود.

گفتنی است که فروشندگان برای استفاده از سرویس Apple Pay مجبورند تکنولوژی NFC را در فروشگاه های خود داشته باشند که در حال حاضر شمار اندکی از آنها فناوری مذکور را در اختیار دارند.

اینجونگ ری، مدیر پروژه پرداخت های موبایل سامسونگ اعلام نکرده که آیا در MWC امسال شاهد انتشار خبرهای بیشتری در مورد این سرویس خواهیم بود یا خیر، با این همه، اظهار داشته که گلکسی S6 از این سرویس پشتیبانی خواهد کرد.

وی همچنین اظهارداشته که کمپانی متبوعش قصد دارد پای را از این فراتر نهاده و صرفا به ارائه خدمات پرداخت از طریق تلفن همراه اکتفا نکند.

هدف از ارائه این سرویس آن است که اطلاعاتی در مورد نحوه خرج کردن کاربران در اختیارشان قرار داده شود و از نظر عملکردی نیز شباهت زیادی به اپلیکیشن S Health دارد که اطلاعات مربوط به سلامت و تناسب اندام فرد را در  اختیارش قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • behrooz_sayyar
    behrooz_sayyar | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

    من دقیق متوجه نشدم یعنی باید کارت رو بزاری تو کیف خود گوشی؟؟؟؟!!!!!

  • امید
    امید | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

    امان از منطق اپل فنها که موجودات عجیبی هستند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی