ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چهار کاری که پیش از ترک شغل باید انجام دهید

آیلیان پازین، چهره برجسته لینکدین، پستی را روی این وبسایت منتشر کرد که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم. در این مطلب آمده که ترک یک شغل هیچگاه کار آسانی نبوده و پیش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

آیلیان پازین، چهره برجسته لینکدین، پستی را روی این وبسایت منتشر کرد که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

در این مطلب آمده که ترک یک شغل هیچگاه کار آسانی نبوده و پیش از ارائه استعفا نامه خود، باید کارهای زیادی را انجام دهید.

آیا استعفا از کار، واکنش احساسی شما به یک امر ناخوشایند است یا اینکه واقعا قصد انجام چنین کاری را دارید؟

آیا مشکلاتی که در محل کار با آنها دست و پنجه نرم می کنید قابل حل کردن هستند یا خیر؟ آیا هرآنچه که لازم بوده برای حل آن مشکلات انجام داده اید؟ این تصمیم به نفع شما خواهد بود یا ضررتان؟

چه مدت است که در پست فعلی تان هستید؟ آیا کارفرمای بالقوه بعدی تان با توجه به رزومه کاری شما، فکر می کند که کارتان را بی دلیل ترک کرده اید؟ آیا شغل بعدی تان بهتر خواهد بود؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چرا می خواهید کارتان را ترک کنید؟

آیا توانایی هایتان بیشتر از کاری است که انجام می دهید؟ آیا شغل تان تأثیری منفی روی سلامتی یا زندگی حرفه ای شما دارد؟ آیا انجام این کار، مانع از آن می شود که اهداف دراز مدت و آرزوهای خود را دنبال نمایید؟ آیا حرفه شما دیگر با سبک زندگی مورد علاقه تان همخوانی ندارد؟

تشخیص علل ترک کار پیش از آنکه اقدام به آن نمایید، اهمیت بالایی دارد و علاوه بر آنکه یادتان می ماند چرا شغل تان را ترک کرده اید، می تواند در توجیه این تصمیم برای شرکت متبوع شما نیز موثر باشد.

به علاوه، یادتان نرود که در مصاحبه شغل جدید باید دلایل خوبی را به کارفرمای آتی خود در مورد علت ترک کارتان ارائه دهید.

برداشتن گام های لازم

اگر همچنان مطمئن هستید که می خواهید کارتان را ترک نمایید، در زمانی که خود را برای انجام این کار آماده می کنید نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

1- جستجو برای کار و مصاحبه را در اولویت قرار دهید.

job

اگر واقعا تصمیم دارید که از شغل خود آزاد شوید، باید بدانید که نمی توان هفته ای یک بار به دنبال کار گشت و نتیجه گرفت.

لازم است که دست کم شبی یک ساعت را صرف برقراری ارتباط با افراد هم رشته خود نموده و دستی به سر و روی رزومه کاری تان بکشید.

در زمان های استراحت خود (مثلا زمان صرف چای) نگاهی به وبسایت های کاریابی بیاندازید و از هر موقعیتی که در آن مشغول انجام کار نیستید برای پیدا کردن شغل استفاده نمایید.

در جوامعی که سایت لینکدین از اعتبار بالاتری برخوردار است، کاربران این سایت از طریق آن، پیام هایی را برای کارفرمایان ارسال نموده و علاقمندی خود برای همکاری با آنها را اعلام می کنند.

2- پس از قبول کردن یک پیشنهاد کاری، حتما مدیرتان را در جریان بگذارید.

asian-businessman-talking-concerned-to-other-man

پس از آنکه یک پیشنهاد کاری را قبول کردید، تلاش کنید تا فرایند انتقال خود را تا آنجا که امکان دارد به آرامی انجام دهید.

معمولا گفته می شود که دو هفته قبل از ترک کار بهتر است که شرکت را از تصمیم تان مطلع نمایید اما بهتر آن است که از سه هفته قبل این کار را انجام دهید.

پس توصیه می شود که در اسرع وقت، مدیر خود را از این مسأله که قرار است کارتان را ترک نمایید مطلع کنید چراکه در غیر اینصورت احساس می کند به او خیانت شده و قوانین سختگیرانه ای را در موردتان اعمال خواهد کرد.

3- خودتان  فردی را به عنوان جایگزین پیشنهاد دهید یا اینکه آموزش های لازم را در اختیار جانشین تان قرار دهید.

introducing_people

بهتر است که در استعفا نامه خود فردی را به عنوان جایگزین به مدیریت پیشنهاد دهید چراکه پیدا کردن شخص شایسته می تواند هفته ها یا شاید ماه ها از یک شرکت زمان بگیرد.

اما اگر شرکت شما سریعا در جریان تصمیم تان قرار گیرد آنگاه می توانند مطمئن شوند که شما آموزش های لازم را در اختیار جایگزین تان قرار می دهید.

4- فضایی سازمان یافته و مرتب را در اختیار فرد بعدی قرار دهید.

organizing-files-image3

اطلاعات موجود در کامپیوتر خود شامل فایل ها، تماس ها و همه اسناد را سازماندهی نمایید و آنها را طبقه بندی کنید تا پیدا کردنشان برای فرد بعدی راحت تر باشد.

شما حتی می توانید این کار را هم زمان با جستجویتان برای کار انجام دهید تا فرصت کافی برای این کار را در اختیار داشته باشید و مسأله ای را انجام نشده باقی نگذارید.

حتی توصیه می شود که نوعی راهنما برای جایگزین خود آماده نمایید و نکات مهم را در آن یادآور شوید تا فرد بعدی راحت تر بتواند امور را در دست بگیرد.

ترک شغل، فرایندی است که نیازمند تفکر زیاد، برنامه ریزی و تصمیم محکم است. با این همه باز هم ممکن است که پس از تصمیم گیری، دچار تردید شوید و حتی افسوس بخورید که چرا چنین کاری را انجام دادید.

اما بهتر است به جای تشخیص درست یا غلط بودن کارتان، از خود سوال کنید که از آن تصمیم چه درس هایی را فرا گرفته اید و به حرکت تان به سمت جلو ادامه دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Between the Rays
    Between the Rays | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    عالی

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۳ اسفند ۱۳۹۳

    چشم

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    یکی از موردها هم من اضافه کنم اگر کار جوریه که مثلا حسابدار هستید انقد حساب هارو پاک و بی غل و غش وارد سیستم کنید تا نفر بعدی بدونه میخواد جای چه کسی رو بگیره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی