ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عیدی نوروزی پیامک ها به دولت: 28 میلیارد تومان در راه خزانه

همانطور که امروز در مجلس به تصویب رسید از ابتدای سال 94، اپراتورهای تلفن همراه موظف به دریافت 10 ریال بابت هر پیامک هستند. این مبلغ باید به حساب خزانه داری کشور واریز گردد. همزمانی ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

همانطور که امروز در مجلس به تصویب رسید از ابتدای سال 94، اپراتورهای تلفن همراه موظف به دریافت 10 ریال بابت هر پیامک هستند. این مبلغ باید به حساب خزانه داری کشور واریز گردد.

همزمانی تصویب این بند با توجه به در پیش بودن ایام نوروز 94، جالب بوده و جای تامل دارد. در این ایام، بیشترین میزان پیامک در کشور ارسال می گردد و درآمد اپراتورهای موبایل از این بخش به اوج خود می رسد.

البته آمارها نیز افزایش ارسال پیامک در نوروز را تایید می کنند؛ به گفته حسن رضوانی معاون سابق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در 13 روز نوروز 93 حدود 28 میلیارد و 500 میلیون پیامک توسط مشترکان تلفن همراه ارسال گردیده است.

هرچند استفاده از اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی و پیام رسان در بین هم وطنانمان با افزایش چشم گیری مواجه بوده اما با این حال، ارسال پیامک، یکی از راه های محبوب اعلام تبریک عید و سال نو به حساب می آید.

گرچه نمی توان رفتار مشترکان را به خاطر رونق اپلیکیشن های پیام رسان کاملا تحلیل کرد اما اگر میزان ارسال پیامک در نوروز سال آینده با افزایش مواجه نشود، بنا به مصوبه امروز مجلس، مبلغ 285 میلیارد ریال (معادل 28 میلیارد و 500 میلیون تومان) بابت پیام کوتاه های نوروز 94، عاید خزانه داری دولت خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • بهروز ■
    بهروز ■ | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    پیامک ندین ، بجاش تماس بگیرین D:

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    با سلام خاطر نشان میکنم فقط پیامک نیست مجلس محترم هر کجا کسری میاره از جیب ملت میکشن بیرون اگه قبض های گاز واب وبرق وموبایل را نگاه کنی علاوه بر مالیات ارزش افزوده و عوارض وابونمان وهزاران چیز دیگر همه ماهه جهت توسعه روستایی وغیره ماهیانه مبلغی از مردم کسر میشود حالبه میگفتند با ازاد سازی قیمت حاملهای انرژی ملت دیگر ابونمان نمیدهند حالا هر روز بعناوین مختلف پول از مردم میگیرند جالبه بعضی اوقات این پولهای جانبی مبلغش از مصرف بیشتره.!

  • knight_bivatan
    knight_bivatan | ۳ اسفند ۱۳۹۳

    به منم صابکارمون 200هزارتومن عیدی میخاد بده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی