ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [26 بهمن-3 اسفند]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بیش از 3 میلیون نسخه Monster Hunter 4 Ultimate در سراسر جهان عرضه شده است

MH4U Preview 610

کپکام که در غرب بیشتر با عناوینی چون استریت فایتر، رزیدنت اویل و مگامن شناخته می شود، حالا Monster Hunter 4 Ultimate را به بازار فرستاده. این عنوان در مجموع توانسته 3 میلیون نسخه در بازار بفروشد و فروش کلی مجموعه را به 4.1 میلیون واحد برساند.

سری Monster Hunter همانطور که از نام اش پیداست، بیشتر در ارتباط با شکار هیولاهای غول پیکر با استفاده از جادو و جمبل های خاص است. مانستر هانتر از آن دسته عناوین ژاپنی اصیل است که گیمرهای شرقی برای اش جان می دهند.

Darksiders II به نسل جدید کنسول های بازی می آید

cover-610

متاسفانه چندی پیش، ناشری بزرگ با نام THQ برای همیشه با دنیای بازی های ویدیویی خداحافظی کرد و تنها میراث اش باقی ماندند. DarkSiders یکی از سری های پر طرفداری بود که حالا تقریبا امیدی به آینده اش نیست اما Nordic Games، صاحب امتیاز بازی پس از فروپاشی THQ، اخیرا به شایعات پاسخی جالب داده.

پس از لیست شدن Darksiders II در آمازون برای کنسول پلی استیشن 4، سخنگوی Nordic Games نه چیزی را تائید و نه چیزی را رد کرد. تنها در زمان حاضر حرفی برای گفتن ندارند. این صحبت ها قطعا به معنای عرضه شدن نسخه های قدیمی برای کنسول جدید و احتمالا بازگشت این سری باشد.

بگذارید تا حدی که می توانیم خیال پردازی کنیم، پول اش را که نمی دهیم.

بسته الحاقی جدید برای The Crew عرضه می شود

TheCrewSpeedUpdate-0134-610

شاید The Crew عنوان جالبی نبود و نتوانست در سطح توقعات کاربران خوب ظاهر شود اما یوبیسافت قصد دارد با استفاده از بسته های الحاقی مجانی، رضایت مشتری را جلب کند. خدا می داند که تا چه حد در این راه موفق باشند.

آپدیت Speed Live مد جدیدی تحت عنوان Eliminator PvP به بخش رقابتی بازی خواد افزود تا چالش کاربران آنلاین بیش از پیش شود. این مد که از 2 تا 8 نفر می توانند در آن حضور داشته باشند مشابه ناک آوت در باقی بازی های ریسینگ است که اتومبیل سواران به جان یکدیگر می افتند و دمار از روزگار یکدیگر در می آورند.

علاوه بر مورد فوق، 3 ماشین زیر هم به بازی اضافه می شوند:

  • Saleen S7 Twin Turbo
  • Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series
  • Alfa Romeo 4C

دیگر جزئیات مربوط به این آپدیت را می توانید در صفحه مرتبط به بازی مشاهده کنید.

Upload Studios به کینکت دارها اجازه ساخت پرده سبز را می دهد

UploadStudioFebUpd-610

مایکروسافت می خواهد با آپدیت بعدی اکس باکس وان، Upload Studios را هم دستخوش تغییرات گسترده کند که میجر نلسون در ویدئویی 30 دقیقه ای مفصلا به آن پرداخته است.

از موارد فرعی که بگذریم، مهم ترین و بزرگ ترین تغییر آپلود استودیوز، اضافه شدن پرده سبز است. کینکت (ورژن 2) می تواند به طور کلی، بدن انسان را از پس زمینه جدا کرده و روی پرده سبز قرار دهد، پرده سبزی که هر چیزی ممکن است روی آن نمایش دهید. این مسئله می تواند برای کسانی که بازی های خود را از طریق توییچ استریم می کنند ویژگی جذابی باشد.

نینتندو تعداد Amiibo های فروخته شده را اعلام کرد

Nintendo-amiibo-Lineup610

Amiibo به این مجسمه های کوچکی گفته می شود که در پایه ی خود دارای چیپ NFC هستند. با قرار دادن این مجسمه ها روی کنسول Wii U یا 3DS، کاراکترها وارد بازی شده و دوباره پس از انجام بازی، کاراکتر با تمام تغییراتی که طی مراحل کرده، درون چیپ ذخیره می شود. بنابراین Amiibo ها را می توان مجسمه های فعال و تغییر پذیر نامید.

از چند ماه پیش که نینتندو این محصول جدید را وارد بازار کرده، با فروش گسترده ای مواجه شده است. محبوب ترین و پرفروش ترین کاراکترها به شرح زیر هستند:

  1. Link
  2. Mario
  3. Pikachu
  4. Kirby
  5. Samus
  6. Yoshi
  7. Zelda
  8. Donkey Kong
  9. Peach
  10. Luigi

اما نینتندو پس از اتمام کنفرانس ژاپنی خود، دو جدول زیر را هم منتشر کرد که با جزئیات بیشتری نشان می دهد چه اتفاقی در بازار رخ داده.

AmiiboSellIn
تعداد آمیبوهای عرضه شده به بازار.
AmiiboSellThrough
تعداد آمیبوهای فروخته شده به مردم.

بستدا از بسته الحاقی The Assignment برای The Evil Within پرده برداشت

evilwithin-810-610

The Evil Within یکی از ترسناک ترین و کلاسیک ترین بازی های سال 2014 بود که توسط شینجی میکامی، ملقب به پدر سبک وحشت، تولید و به بازار عرضه شد. اما کار میکامی با این عنوان هنوز به اتمام نرسیده. وی وعده چند DLC را داده که اولین آن ها به زودی فرا می رسد.

The Assignment نام این بسته الحاقی است و برای ماه مارس که از هفته آینده آغاز خواهد شد در نظر گرفته شده.

کریستال داینامیک پذیرای دو عضو باسابقه است

NateWellsCD-610

هفته گذشته، کریستال داینامیک در وبلاگ رسمی خود دو عضو جدید استودیو را معرفی کرد: Nate Wells و Tore Blystad.

Nate Wells اواخر سال 2014 به این کمپانی پیوست. وی پیش از این در ناتی داگ نقش بسزایی در تولید و ساخت The Last of Us داشت و پیش از آن هم به علت کار روی Bioshock Infinite و Bioshock شهرت یافت.

اما Tore Blystad نقل مکانی کوچک از IO Interactive به کریستال داینامیک را تجربه کرده، دو استودیو داخلی Eidos قدیم که حالا بخشی از Square Enix هستند. وی برای 10 سال کارگردانی عناوین سری هیتمن را به عهده داشته.

Darkside Games بسته شد اما Phantom Dust همچنان در حال توسعه است

phantomdust610

در E3 2014، مایکروسافت از Phantom Dust جدید، ریبوت نسخه قدیمی که سال 2004 برای اکس باکس اول ساخته شد، پرده برداشت و حالا می شنویم که Darkside Games، توسعه دهنده بازی، در حال جمع کردن بند و بساط اش است.

خبری به غایت ناراحت کننده برای طرفداران مایکروسافت است اما باید بدانید که توسعه Phantom Dust همچنان ادامه می یابد و قرار نیست مایکروسافت آن را فراموش کند.

ماجرای سونی و پلی استیشن

share610

یک خبر غم انگیز: سونی دیگر شرکتی فعال در حوزه الکترونیک نیست و به جز پلی استیشن دیگر محصولی ندارد تا از سوددهی آن مطمئن باشد. باقی بخش ها در حال ضرردهی شدیدی هستند و تک به تک، سونی در حال جداکردن آن ها از خودش است.

پلی استیشنی که سال ها پیش به زور جای خود را میان ده ها محصول حائز اهمیت سونی باز کرد، حالا تبدیل به محصول شماره یک کمپانی شده و هیچ بخشی یارای مقابله با تیم پلی استیشن را ندارد. سونی هر ماه بیش از یک میلیون پلی استیشن 4 در سراسر جهان می فروشد و دنیا نام Sony و PlayStation را در حضور یکدیگر می شناسند.

در مطلبی که چند شب پیش مطالعه کردید، دلایل متقنی ارائه شد که سونی پیش از اینکه به ضرر بیشتر برسد، باید تمام تمرکز خود را روی پلی استیشن 4 بگذارد و این کنسول و آینده این خانواده را تضمین کند.

سونی دیگر آن شرکت 20 سال پیش نیست.

گزارش اسپم و تصویربرداری در آپدیت ماه بعد اکس باکس وان گنجانده خواهد شد

xboxonemarch15update_610

آپدیت بعدی اکس باکس وان که تا ماه آینده عرضه خواهد شد حاوی 2 مورد کاربردی و هیجان انگیز خواهد بود. اولی و مهم ترین آن ها، انکان تصویربرداری از محیط بازی است. کاربران بالاخره می توانند با تنظیمات پیش فرضی که روی کنسول قرار گرفته از محیط بازی های شان تصاویری تهیه کنند و آن ها را به اشتراک بگذارند.

البته ویژگی هایی همچون Photo Mode که در عناوینی چون Shadow of Mordor شاهد آن بودیم هنوز هم کاربردی و قابل استفاده است، چرا که با توجه به در اختیار قرار دادن زاویه دوربین مناسب و اعمال افکت های جذاب، می توان تصاویری به یادماندنی ثبت کرد.

نکته بعدی، گزارش اسپم است که دیگر در هر شبکه ای با میلیون ها کاربر وجود آن الزامی است.

TwitchCon توسط Twitch رونمایی شد

Twitch-logob610

بالاخره زمان آن رسیده که Twitch یک قدم فراتر بگذارد و در مجمعی سالانه طرفداران، استریم کننده ها، تماشاگرها و مجریان را دور هم گرد آورد. در TwitchCon امسال که سپتامبر برگزار خواهد شد، جامعه توییچ دور هم جمع می شوند تا بیشتر با یکدیگر آشنا شده و برای فعالیت های بعدی خود انگیزه پیدا کنند.

سیستم های پیشنهادی هفته

  • سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Total War: ATTILA

ss_751ca7bb7f36176bfb89eeff11d8c375dc287b23.600x338

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: Windows Vista*
  • پردازنده: Intel Core 2 Duo 3 GHz
  • مموری: 3 GB RAM
  • گرافیک: 512 MB NVIDIA GeForce 8800 GT, AMD Radeon HD 2900 XT or Intel HD 4000
  • دایرکت اکس: Version 10
  • هارد درایو: 35 GB available space
  • توضیحات اضافه: PC integrated graphics chipsets require 64 bit Windows, e.g. Intel HD series.

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: Windows 7*
  • پردازنده: 2nd Generation Intel Core i5
  • مموری: 4 GB RAM
  • گرافیک: 2 GB NVIDIA GeForce GTX 560 Ti or AMD Radeon HD 5870
  • دایرکت اکس: Version 11
  • هارد درایو: 35 GB available space
  • توضیحات اضافه: PC integrated graphics chipsets require 64 bit Windows, e.g. Intel HD series.

 

  • سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Resident Evil: Revelation 2

ss_4977dc5b787f0818b06d1f3589858dce1ad358eb.600x338

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: Windows® 7
  • پردازنده: Intel® Core™ 2 Duo E6700, AMD Athlon X2 2.8 GHz
  • مموری: 2 GB RAM
  • گرافیک: NVIDIA® GeForce® 8800 GTS, AMD Radeon HD 3850
  • دایرکت اکس: Version 9.0c
  • شبکه: Broadband Internet connection
  • هارد درایو: 23 GB available space
  • کارت صدا: DirectSound Support (DirectX® 9.0c)
  • توضیحات اضافه: Input: Mouse / Keyboard (Recommended: Xbox 360® Controller for Windows®)

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: Windows® 7 / Windows® 8
  • پردازنده: Intel® Core™ 2 Quad 2.7 GHz, AMD Phenom™ II X4 3.0 GHz
  • مموری: 4 GB RAM
  • گرافیک: NVIDIA® GeForce® GTX 560, AMD Radeon HD 6950
  • دایرکت اکس: Version 9.0c
  • شبکه: Broadband Internet connection
  • هارد درایو: 23 GB available space
  • کارت صدا: DirectSound Support (DirectX® 9.0c)
  • توضیحات اضافه: Input: Mouse / Keyboard (Recommended: Xbox 360® Controller for Windows®)

 

بازی های مهمی که این هفته عرضه می شوند

republique-remastered

  • Oddworld: New 'n' Tasty - پی سی، مکینتاش - 26 فوریه - 7 بهمن
  • Republique Remastered - پی سی، مکینتاش - 26 فوریه - 7 بهمن
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • راوی
    راوی | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    و البته روند ادامه دار بازی های ضعیف سونی که با the order 1866 بیشتر و بیشتر حس شد!

    بعد از Knack
    Kilzzone Shadowfall
    Driveclub
    The Order 1866

  • HosseinZa
    HosseinZa | ۳ اسفند ۱۳۹۳

    واقعا برای سونی متاسفم خاطرات خوبی باهاش داشتم تو همه ی محصولاتش...
    سیستمم به Total War: ATTILAمی خوره باید امتحانش کنم ببینم چجوریه....

  • administrator
    administrator | ۳ اسفند ۱۳۹۳

    به اینا که نمیگن بازی ...

    اینا بیشتر بچه بازیه

    هر وقت تونستن شاهکارهایی چون Devil May Cry نسخه ی بعدیشو بیافرینن ارزش داره

    رزیدنت اویلم تا 4 خیلی خوب بود

    تنها بازی که با پیشرفت فناوری هیجانی تر شده گاد آو وار هست و مورتال کامبت

    به شخصه حاضر نیستم جز به این بازیا چیزای دیگرو حتی بازی بنامم ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی