ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

9 کاری که افراد موفق قبل از خواب انجام می دهند

آخرین کاری که قبل از خوابیدن انجام می دهید تأثیری قابل ملاحظه بر حس و حال و انرژی شما در روز بعد خواهد داشت، چراکه میزان انرژی تان در طول روز نشان می دهد که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۵

آخرین کاری که قبل از خوابیدن انجام می دهید تأثیری قابل ملاحظه بر حس و حال و انرژی شما در روز بعد خواهد داشت، چراکه میزان انرژی تان در طول روز نشان می دهد که شب قبل، چند ساعت خوابیده اید و تا چه اندازه خواب تان خوب بوده است.

افراد موفق می دانند که موفقیت آنها کاملا به سلامت روحی و جسمی شان متکی است و برای این منظور هم باید خواب کافی داشته باشند.

شاید به همین دلیل است که خواب های شبانگاهی نقشی کلیدی در نظر بسیاری از آنها دارد و اموری که این افراد قبل از خواب انجام می دهند نیز به این خاطر حایز اهمیت است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا با 9 کاری که افراد موفق قبل از خواب انجام می دهند آشنا شوید.

1- مطالعه

nightCare

کارشناسان امر بر این مسأله توافق نظر دارند که مطالعه آخرین کاری است که اغلب افراد موفق قبل از خواب شان انجام می دهند.

مایکل کر، سخنران بین المللی کسب و کار و مولف کتاب «جدی نباشید، شوخ طبعی در محیط کار را فراموش نکنید!» در این رابطه می گوید، مدیران بسیاری را می شناسم که قبل از خواب همه کارهایشان را کنار گذاشته و مطالعه می کنند و حتی در لیست امور روزانه خود با نام «آیتم غیر قابل حذف» از آن یاد می کنند.

کر در صحبت هایش می گوید: «این زمان لزوما به مطالعه در مورد کسب و کار یا تورق کتاب های الهام بخش اختصاص نمی یابد. مرور اطلاعات در منابع مختلف ارزش زیادی در نظر افراد موفق دارد، چراکه آنها باور دارند با این کار، ابتکار عمل شان بیشتر شده و اشتیاق زیادتری به زندگی پیدا می کنند.»

برای نمونه، در حالی که برخی از افراد موفق ترجیح می دهند در این مدت زمان کوتاه، نگاهی به سر خطر خبرهای روز و وبلاگ های حوزه فناوری داشته و گشتی در سایت های ردیت یا توئیتر بزنند، دیگران از مطالعه رمان و کتب فلسفه باستانی لذت می برند.

2- تهیه لیست وظایف

writing-to-do-list

کر در کتاب خود می نویسد: «خالی کردن ذهن برای یک خواب شبانگاهی خوب در نظر بسیاری از افراد موفق نقشی کلیدی دارد. آنها اغلب از این زمان برای نوشتن لیستی از کارهای انجام نشده خود استفاده می کنند و به این ترتیب از ورود افکار مزاحم به ذهنشان در زمان شب خودداری می کنند.»

3- وقت گذراندن با خانواده

 

3-they-spend-time-with-family

مایکل وودوارد، روانشناس سازمانی و مؤلف کتاب «برنامه "شما"» در این رابطه می گوید، صحبت کردن با همسر و فرزندان نقشی بسیار مهم در آرامش روانی افراد دارد.

لارا وندرکام، مولف کتاب «کارهایی که افراد موفق قبل از خوابشان انجام می دهند» در این رابطه می گوید وقت گذراندن با خانواده امری رایج در میان افراد موفق محسوب می گردد و بهتر است که زوج ها قبل از خوابشان در مورد کارهایی که در طول روز انجام داده اند با یکدیگر صحبت کنند.»

4- ثبت بازخورد کارهای روزانه

notes

کر می گوید، بسیاری از افراد موفق قبل از خواب، زمانی را صرف تفکر در مورد کارهای انجام شده شان می کنند و سه مورد از وظایفی که در طول روز کاری موفق به تمام کردنشان شده اند را یادداشت می کنند.

«تهیه نوعی دفترچه ثبت دستاورد» می تواند به افراد کمک کند تا شرحی از پیشرفت هایشان در طول روز را ثبت نموده و همواره موفقیت های خود را به یاد داشته باشند.

این کار همچنین نقشی کلیدی در حفظ انگیزه این افراد به خصوص در دوران های چالش برانگیز خواهد داشت.

وندرکام اضافه می کند: «با صرف تنها چند دقیقه برای تفکر در مورد اتفاقات روز گذشته، مثبت اندیشی و حس شکرگذاری در شما ایجاد خواهد شد.»

5- مدیتیشن

meditation

بسیاری از افراد موفق، 10 دقیقه آخر پایان روز خود را برای مدیتیشن صرف می کنند. دال کورو، یکی از مربیان این رشته در نیویورک در این رابطه می گوید که آرام نمودن ذهن و ریلکسیشن بدن کاری بسیار فوق العاده است.

6- زمان بندی خواب

Blue_alarm_clock_(1)

کر می گوید: «تاکنون حرف و سخن های فراوانی در مورد خطرات پیش روی افراد پر مشغله و کم خواب ذکر شده است. بنابراین، یکی از عادات بسیاری از افراد موفق آن است که داشتن خواب کافی را در اولویت های خود قرار می دهند و همانطور که تأیید خواهید کرد، این مسأله می تواند چالشی بزرگ برای کارفرمایان و صاحبان مشاغل باشد.

یکی از روش های تنظیم خواب این است که هر شب در ساعتی معین به رختخواب بروید و باید بگوییم که اغلب متخصصین این عادت را برای اطمینان از یک خواب شبانه سالم توصیه می کنند.

وندرکام حتی پیشنهاد می کند که زمان بیدار شدن خود را نیز برنامه ریزی نمایید و برای این منظور نخست ساعاتی که به خواب نیاز دارید را شمرده و سپس ساعت خود را برای بیدار شدن پس از این مدت کوک نمایید.

به گفته او: بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تا دیر وقت بیدار مانده و صبح ها چرت بزنید. اما چرا باید انرژی تان را صرف قانع کردن خود برای خوابیدن در دقیقه 90 کنید؟

7- قطع ارتباط با محیط کار

Working-night

به گفته کر، افراد واقعا موفق قبل از خواب هر امری را انجام می دهند به غیر از کار. آنها مرتبا ایمیل هایشان را چک نمی کنند و سعی می کنند وقت شان را صرف امور مرتبط با کار نکنند.

وودوارد با پذیرفتن این نکته می گوید: «بدترین کار این است که در بستر خود دراز بکشید و در مورد ایمیلی فکر کنید که به تازگی از مدیر خود دریافت کرده اید. مدیری که در همه ساعات بیداری اش مرتبا درخواست های مختلفی را مطرح می کند و مرتبا باعث دردسرتان می شود.»

میان زمانی که برای مطالعه آخرین ایمیل های تان صرف می کنید و وقت خوابیدنتان مدتی فاصله بگذارید. علت این موضوع هم آن است که پیش از دراز کشیدن و به خواب رفتن مغز خود را از کار خالی نمایید.

8- کنار گذاشتن افکار منفی

future-of-innovation-management-five-key-steps-for-future-success

تفکر در مورد اتفاق و شرایط ناخوشایندی که در طول روز تجربه شان کرده اید می تواند نقش نوعی تله را برای شما ایفا کند و بجز ناراحتی چیز دیگری را برایتان به ارمغان نخواهد آورد.

افراد موفق، فارغ از آنکه تا چه اندازه روز بدی را پشت سر گذاشته اند، از تکرار حرف های منفی خودداری می کنند چراکه می دانند با این کار تنها استرس شان زیاد خواهد شد.

به یاد داشته باشید که زمانی را صرف یادآوری لحظات مثبت خود در طول روز نمایید و موفقیت هایتان را حتی در صورتی که کم بوده و دور از ذهن باشند جشن بگیرید.

9- تصویر سازی از موفقیت های آینده

 

9-they-picture-tomorrows-success

بسیاری از افراد موفق، قبل از خوابیدن، مدتی را صرف اندیشیدن به نتیجه مثبت پروژه هایی می کنند که مشغول کار رویشان هستند و انتظار دارند که در آینده برای آنها رخ دهد.

به گفته لین تیلور، کارشناس محیط های کاری و مولف کتاب «مهار محیط کاری ظالم خود را در دست بگیرید: چگونه رفتارهای کودکانه مدیرتان را تحت کنترل در آورده و کارتان را پیش ببرید.» در ادامه صحبت های خود می گوید: «تفکر در مورد موفقیت های آتی یک وظیفه یا تمرین نیست و چنین موهبتی به طور طبیعی در وجود این افراد نهادینه شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • ابراهیم محمودی
    ابراهیم محمودی | ۲۵ مهر ۱۳۹۴

    تصویر سازی موفقیت های اینده قبل از خواب میتونه بمب انگیزه واسه اهدافمون باشه

    بنده این روشو امتحان کردم عالی جواب داده

    وقتی نمیتونستم در دانشگاه خوب درس بخونم این روش رو امتحان کردم

    باور کنید یک انرژی در مغزم ایجاد شد که ... بعد از یک مدتی تمام نمراتم بالای 18 شدند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی