ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با صرف بودجه ای 2 میلیارد دلاری، دو دیتاسنتر جدید در اروپا تأسیس می کند

کمپانی اپل از طرح 1.7 میلیارد یورویی (1.93 میلیارد دلاری) خود برای ساخت دو دیتاسنتر در اروپا خبر داد. انرژی مورد نیاز هر یک از این پایگاه های داده ای به طور 100 درصدی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

کمپانی اپل از طرح 1.7 میلیارد یورویی (1.93 میلیارد دلاری) خود برای ساخت دو دیتاسنتر در اروپا خبر داد.

انرژی مورد نیاز هر یک از این پایگاه های داده ای به طور 100 درصدی از منابع تجدید پذیر تأمین خواهد شد و قرار است که خدمات آنلاینی نظیر آیتونز، iMessages و سیری را در اختیار کاربران اروپایی اپل قرار دهند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از مراکز یاد شده در Athenry واقع در غرب ایرلند و دیگری در Viborg در قلب دانمارک بنا خواهد شد و انتظار می رود که تا سال 2017 میلادی، هر دوی آنها به مرحله بهره برداری برسند.

تیم کوک مدیر عامل اپل در این رابطه گفت: «ما از ادامه یافتن موفقیت های اپل در اروپا بسیار خرسندیم و مفتخریم اعلام نماییم که سرمایه گذاری هایمان در سراسر این قاره صورت می گیرند.»

وی در ادامه گفت: «این سرمایه گذاری عظیم، بزرگ ترین پروژه ای است که اپل تا به امروز در اروپا به دست گرفته. به علاوه در نظر داریم تا عملیات های خود را توسعه داده و صدها شغل جدید را در مناطق مختلف اروپا ایجاد نماییم و برخی از پیشرفته ترین طراحی های ساختمانی سبز خود را در این قاره به مرحله اجرا درآوریم.»

اپل با احداث این دیتاسنترها می تواند بخشی از ارزهای خارجی خود را صرف نموده و در کنار آن، بهتر از گذشته، از حریم خصوصی کاربرانش حفاظت نماید.

گفتنی است که در سال های اخیر، این موضوع در محافل اروپایی مطرح گشته که اطلاعات ذخیره شده در خاک آمریکا ممکن است از سوی سازمان امنیت ملی آن کشور مورد استفاده قرار گیرند و به همین دلیل در این مدت شاهد احداث دیتاسنترهای متعدد در خاک این قاره، توسط شرکت های آمریکایی بوده ایم.

پل نمیتز، یکی از مدیران کمیسیون اروپا، احداث مراکز جدید در قاره مذکور را «شاهدی» بر این امر دانست که این منطقه «در حال تبدیل شدن به یک مرکز قابل اعتماد برای نگهداری داده هاست.»

unnamed.0

لازم است اضافه کنیم که هر یک از پایگاه های داده ای یاد شده در زمینی به مساحت 166000 متر مربع احداث خواهند شد و اپل نیز وعده داده که بومیان آن مناطق از مزایای این پروژه ها بهره مند خواهند گردید.

تأسیساتی که قرار است در ایرلند برپا شود شامل یک فضای روباز برای آموزش و مسیرهای پیاده روی خواهد بود و بناست که نهال درختان بومی آن منطقه نیز در محوطه پیرامونی اش کاشته شود.

در عین حال، حرارتی که از سرورهای مستقر در مرکز Viborg تولید خواهد شد، برای گرم کردن منازل بومیان آن منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از انرژی های تجدید پذیر در هر دوی این مراکز نشان دهنده پایبندی اپل به تعهداتش در مورد کاربرد انرژی های سبز است. در اوایل همین ماه نیز، کوپرتینویی ها اعلام کردند که در نظر دارند 850 میلیون دلار را در ساخت یک مرزعه عظیم خورشیدی برای تأمین برق دفاتر جدیدشان در سراسر جهان صرف نمایند.

کوک در این رابطه اظهار داشت: «ما در اپل می دانیم که تغییرات آب و هوایی حقیقت دارد. زمان صحبت در این رابطه به سر آمده و حالا وقت عمل است.»

کمپانی مورد بحث در اطلاعیه ای که برای تأسیس این دو پایگاه منتشر ساخت، تصریح کرده که این پروژه ها در راستای کمک به اقتصاد اروپا کلید خواهند خورد.

این شرکت یادآور شده که هم اکنون به صورت مستقیم 18300 نفر را در 19 کشور اروپایی در استخدام خود دارد و تنها در 12 ماه گذشته 2000 فرصت شغلی جدید را ایجاد نموده است.

اهالی کوپرتینو همچنین اعلام کرده اند که در سال 2014 میلادی به همراه شرکت های اروپایی بیش از 7.8 میلیارد یورو را در این قاره صرف نموده و امید دارند که با اقداماتی از این ذست، ارادت خاصشان را به اروپا نشان دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مرسی دیجیاتو

  • saeid
    saeid | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    میگم ی وخت اپل هم جستجوگر خودشو نزنه (:

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • behrooz_sayyar
    behrooz_sayyar | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    الان موقعشه که مایکروسافت فن ها از جمله عاقا دیوان گریدی حمله کنه به دیجیاتو که اه چقدر پست اپل و اینکه شما ها از وقایع گستر ایپد مجانی گرفتید(اینو رفتن تو سایت بغلی گفتن )
    :)

    • Sajed
      Sajed | ۴ اسفند ۱۳۹۳

      بسیار شنگول شدیم! چقد تو جوکی

  • سهیل
    سهیل | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    قدرت سرویس های ابری اپل و کیفیت سرویس آیتیونز و اپ استور. اپل نه آهسته ولی پیوسته داره رو به جلو حرکت می کنه. دامنه خدماتش زیاد نیستند ولی کیفیتشون خیلی بالاست. فقط روی اکوسیستمش تمرکز می کنه و از این شاخه به اون شاخه نمی پره. استراتژی و مسیر حرکتش کاملا مستقیم و مشخصه.
    برای موفقیت یک کمپانی چه دلیل دیگری می تونه وجود داشته باشه؟
    دانشگاه ها باید دوره اپل شناسی برگزار کنند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی