ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی: نمایشگرهای خمیده هیچ مزیتی برای کاربران تلفن های هوشمند ندارند

هوآوی یکی از کمپانی هایی است که به جد اصرار دارد ورود نمایشگرها با رزلوشن 4K به تلفن های هوشمند حداقل بر مبنای تکنولوژی امروزی غیر ضروری است و تنها سبب کاهش طول عمر باتری ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۲:۱۲

هوآوی یکی از کمپانی هایی است که به جد اصرار دارد ورود نمایشگرها با رزلوشن 4K به تلفن های هوشمند حداقل بر مبنای تکنولوژی امروزی غیر ضروری است و تنها سبب کاهش طول عمر باتری این محصولات و در نهایت عدم کارایی آنها می شود.

این برند چینی در رابطه با مسئله یاد شده اظهار می کند که هر چه رزلوشن صفحه نمایش بالاتر رود، پردازنده و سخت افزارهای گرافیکی باید بیشتر فعالیت نمایند تا همه چیز روان و خوب به نظر برسد و این پردازش های اضافی نیازمند مصرف انرژی مضاعفی هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مدیر بخش موبایل های هوآوی با صراحت در این رابطه می گوید: "بر حسب توانایی باتری های امروزی در تامین انرژی تلفن های هوشمند، نمایشگرهای 4K سبب تنها می شوند این محصولات تقریباً هر شش ساعت یکبار به شارژ کردن نیاز پیدا نمایند."

این در حالیست که نمایشگرهای 2K و یا تمام HD بازه زمانی شارژ مجدد محصول را تا یک روز و یا حتی بیشتر از آن به تاخیر می اندازند و البته نباید از یاد ببریم که چشم انسان نمی تواند پیکسل های اضافی صفحه نمایش های 4K را چندان که باید و شاید تشخیص دهد.

او اشاره می کند که هوآوی در مورد نمایشگرهای خمیده هم سیاست مشابهی دارد. در حال حاضر تلفن هوشمند نوت اج یکی از محصولاتی اصلی به حساب می آید که از چنین صفحه نمایش هایی بهره می برد و گفته می شود گلکسی S6 یا همان پرچمدار بعدی سامسونگ هم راه و روشی مشابه همین محصول را در پیش خواهد گرفت.

اما در این میان هوآوی ترجیح داده است بدون هیاهو شیوه ای متفاوت از رقبایش را اتخاد نماید. مدیر بخش موبایل های این کمپانی توضیح می دهد که تکنولوژی های مرتبط به نمایشگرهای خمیده پیشرفت قابل قبولی داشته اند اما راه حل مناسبی برای اینکه استفاده از آنها در محصولات منجر به مزیتی برای کاربران گردد پیدا نشده است.

او می گوید اجازه بدهید برایتان مثالی بزنم، ساخت G Flex 2 به صورت خمیده کار بسیار دشواری است ولی جدای از این عملیات تولید بسیار سخت و پیچیده موبایل یاد شده چه مزیتی را با خود برای کاربران به همراه می آورد؟ شرکت های سازنده تلفن های هوشمند صرفاً به این علت محصولات خمیده می سازند که توانایی هایشان در طراحی و تولید را نمایش دهند و به دنبال ارائه یک قابلیت تازه به کاربرانشان نیستند.

بر مبنای آنچه این مدیر کمپانی هوآوی بیان می کند به نظر نمی رسد شرکت چینی مورد بحث قصد داشته باشد دنباله روی راه و تکنولوژی های سایر رقبایش باشد و برنامه ای نیز برای وارد کردن نمایشگرهای خمیده به تلفن های هوشمند تولیدی خودش ندارد، مگر اینکه بتواند از طریق آنها قابلیتی که برای مشتریانش کاربردی باشد را به موبایل هایش بیافزاید.

نظر شما چیست؟ آیا اضافه شدن نمایشگرهای خمیده به اسمارت فون ها مزیتی را برای کاربران به همراه دارد و یا خیر؟

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • ali
    ali | ۵ اسفند ۱۳۹۳

    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف !
    خب هواوی چین باید یه کلمه میگفت (نمی تونم)
    یه صفحه خمیده باید مدارت خمیده و باتری خمیده امکاناتی مثل اینا داشته باشه و قابل ترمیم باشه .

  • حبیب اله
    حبیب اله | ۵ اسفند ۱۳۹۳

    سلام به مدیریت محترم و همه اعضا

    به صورت اتفاقی از این مطلب آگاه شدم.

    باید عرض کنم که (( گربه دستش به گوشت نمی رسه ! - می گه : پیف پیف بو می ده !!! )) این شرح حال این شرکت چینی است و من موافقم که باعث مصرف بیشتر انرژی میشه ولی اصلا دلیل خوبی برای نبودن این فناوری نیستش، چرا به این فکر نکنیم که اگر گوشی انعطاف پذیر باشد، شکستگی اش کمتر می شود و خیلی فواید دیگر...

    ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی