ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیحات وزیر ارتباطات درباره خبر هک سیم کارت های ایرانسل و جاسوسی غرب از ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در میان خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در مورد اخبار هک سیم کارت های ایرانسل توسط نهادهای جاسوسی آمریکایی و بریتانیایی پرداخت که در این بین اشاراتی نیز به افشاگری ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در میان خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در مورد اخبار هک سیم کارت های ایرانسل توسط نهادهای جاسوسی آمریکایی و بریتانیایی پرداخت که در این بین اشاراتی نیز به افشاگری های جدید اسنودن در مورد حملات سایبری کشورهای غربی برای کشف اطلاعات از ایران داشت.

محمود واعظی در حاشیه دیدار با وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان، درباره خبرهای یاد شده اظهار کرد: ما در ایران مرکز عملیات امنیت (SOC) و مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای) داریم که از نظر امنیتی بر روی شبکه های رایانه ای کار می کنند و همواره اعلام کرده ایم که کاربران در استفاده از تمامی شبکه های موجود، اصول امنیتی را رعایت کنند.

در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

مسئولان نباید برای امور حیاتی از موبایل استفاده نمایند

او ادامه داد: بارها از مردم و مسئولان خواسته ایم سعی کنند فقط برای ارتباطات ضروری از موبایل استفاده کنند و هم اکنون هیچ مسئولی نباید جهت کارهای طبقه بندی شده و حیاتی کشور از تلفن همراه خود بهره بگیرد؛ زیرا تلفن ثابت، امنیت به مراتب بالاتری نسبت به موبایل دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: موضوعات مرتبط با شنود مکالمات تلفنی همیشه مورد بحث بوده است و چندی پیش نیز اعلام گردید که مکالمات صدر اعظم آلمان توسط شرکت های آمریکایی شنود می شود.

وی افزود: در گزارش جدید نیز اعلام شده که شبکه های مختلفی در دنیا هک گردیده اند که یکی از آنها ایرانسل است. ما موضوع هک سیم کارت های این اپراتور را بررسی می نماییم.

محمود واعظی گفت: موضوعی که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مرتبط می شود، تامین امنیت شبکه ارتباطی کشور است که بر این اساس در 6 ماه گذشته، 200 میلیارد تومان در زمینه امنیت فضای اطلاعات سرمایه گذاری کرده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مردم خواست از شبکه های اجتماعی موبایلی داخلی و تلفن ثابت استفاده نمایند که امنیت آنها را بیشتر تضمین می نماید و مکالمه با موبایل را به ارتباطات بسیار ضروری خود موکول کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره تصویب عوارض پیامک در مجلس  اظهار کرد: این موضوع پیشنهاد دولت نبود و ما با آن مخالفیم. مسئله یاد شده علی رغم عدم موافقت ما در کمیسیون تلفیق رای آورد و بر اساس آن قرار نیست افزایشی در درآمدهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت بگیرد.

محمود واعظی اظهار کرد: ما در گذشته نیز سیاست هایمان را در مورد تعرفه های ارتباطی و مخابراتی اعلام نموده ایم و تاکید داریم که موافق افزایش نرخ ها نبوده و نخواهیم بود؛ اما آنچه در صحن علنی مجلس به تصویب برسد برای ما لازم الاجراست.

عوارض پیامک یکی از 12 پیشنهاد افزایش نرخ ها بود که ما با همه آنها مخالف بودیم

وزیر ارتباطات از خواست نمایندگان برای افزایش 12 گانه تعرفه های مخابراتی و ارتباطی پرده برداشت و توضیح داد: عوارض پیامک یکی از 12 پیشنهاد افزایش نرخ های ICT بود که در مجلس به رای گذاشته شد و ما با همه آنها مخالف بودیم ولی در نهایت بالابردن یک تومانی قیمت ارسال پیام کوتاه از میان 12 پیشنهاد مطرح شده رای آورد و ما جلوی بقیه افزایش نرخ ها را گرفتیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • علی
    علی | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    خیلی سرعتمون خوب بود نصفه پهنای باندم جاسوسا برا هک گرفتن آه

  • ramtin sam
    ramtin sam | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    ای بابا اینترنت که وضعش خرابه برا اس ام اس ام عوارض میگیرین همین بود واسه هر تماس پول بریزیم حسابتون

  • v
    v | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    خخخخخخخخخخخ

  • حامد لند
    حامد لند | ۶ اسفند ۱۳۹۳

    بهترین وزیر ارتباطاتی که ایران به خودش دیده!

    دمش گرمه....اگه نمیشناسینش برید بشناسید که چقدر واسه علایق ماها داره تللاش میکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی