ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرواز پهپادها در آسمان لس آنجلس برای رهگیری اطلاعات کاربران موبایل

پیش از آنکه اداره مرکزی هوانوردی آمریکا از وضع قوانین برای پرواز پهپادهای تجاری در این کشور بگوید، شرکتی با استفاده از این پرنده های کوچک دست به کار جمع آوری اطلاعات از شهروندان معمولی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

پیش از آنکه اداره مرکزی هوانوردی آمریکا از وضع قوانین برای پرواز پهپادهای تجاری در این کشور بگوید، شرکتی با استفاده از این پرنده های کوچک دست به کار جمع آوری اطلاعات از شهروندان معمولی لس آنجلس شده بود.

این شرکت فعال در حوزه بازاریابی که مقر اصلی اش در سنگاپور قرار دارد ناوگانی از پهپادهای مصرفی را به خدمت گرفته و موفق شد که از این طریق موقعیت یک تلفن هوشمند، مسیر حرکت مالک آن و همچنین سایر داده های بیسیمش را از طریق تراکم سیگنال هایش تشخیص دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت مذکور با استفاده از این اطلاعات موفق شد که در زمان عبور مشتریان بالقوه از مقابل فروشگاه ها، تبلیغات هدفمندی را برای آنها ارسال نماید و از این طریق این افراد را برای وارد شدن به داخل وسوسه نماید.

در این عملیات که از اوایل همین ماه در سن فرناندو ولی لس آنجلس و با تعداد نامعینی اپراتور آغاز شد، آنطور که شرکت مورد بحث می گوید تنها داده های کلی جمع آوری شدند و خبری از اطلاعات شخصی و هویتی نبود. به علاوه گفته می شود که عملیات یاد شده احتمالا تا اواخر این فصل و در کشورهای آسیایی ادامه یابد.

اما پیش از انتشار این خبر، AdNear از روش های زمینی نظیر دوچرخه، اتومبیل و قطار برای جمع آوری اطلاعات رفتاری بیش از 530 میلیون کاربر در آسیا استفاده کرده بود.

از این رو، به نظر می آید که استفاده از درون (Drone) ها برای این منظور امری کاملا منطقی باشد چراکه بیشترین محدوده دلخواه را برای گردآوری اطلاعات تحت پوشش قرار خواهد داد.

با این روش همچنین «مداخله انسانی» نیز به کمترین میزان خود خواهد رسید و «فرایند جمع آوری اطلاعات در مناطق غیر قابل دسترس» ساده تر خواهد شد.

به بیان دیگر، جمع آوری اطلاعات با استفاده از پهپادها دیدی دقیق تر از خواست مشتریان را در اختیار بازاریابان و برندهای مختلف قرار خواهد داد. اما برای مشتریان، این خبر بدان معنا خواهد بود که در آینده، زمانی که در یک مرکز خرید ایستاده اند، ناگاه زنگ هشداری را از طریق تلفن همراهشان دریافت خواهند کرد که آنها را به بازدید از فروشگاه های مختلف ترغیب می کند.

جمع آوری اطلاعات از طریق پهپادها، ایده ای کامل جدید برای بازاریابان است، با این همه، جذابیتش به قدری بوده که هکرها را به آن علاقمند نماید و آنها نیز نشان داده اند که می توانند با استفاده از این پرنده ها به تلفن های هوشمند و شبکه های وای فای کاربران نفوذ کرده و از این طریق امنیت برج های مخابراتی و فرستنده ها را زیر سوال ببرند.

به گفته شرکت مورد بحث، علیرغم سوال برانگیز بودن این کار، هیچگونه هدف خرابکارانه ای پشت آن قرار نداشته، اما با در نظر داشتن وضعیت کنونی پهپادهای تجاری در ایالات متحده آمریکا، به نظر می رسد که چنین اقدامی باعث مطرح شدن مسائل حقوقی پیرامون صنعتی گردد که ارزش اقتصادی آن ظرف 10 سال آینده برابر با 2 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

کمپین شرکتی مانند AdNear با وجود قوانینی صورت پذیرفته که هفته گذشته از سوی سازمان هوانوردی دولت فدرال آمریکا در مورد پهپادهای تجاری مطرح گشت، که این مسأله ضرورت تدوین قوانینی سخت گیرانه تر برای حفظ حریم خصوصی شهروندان را بیش از هر زمان دیگری تقویت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۶ اسفند ۱۳۹۳

    اصا پهپاد میبینم یاد آقای در واقع میافتم :D
    در واقع ما یه در واقع پهپاد در واقع ساختیم . در واقع ما در واقع پهپادمون در واقع چهار تا در واقع پره در واقع داره.. در واقع ..... در واقع.... در واقع...
    حالا اانگار کسی بش گفته بود اینا واقعی نیست!! این همه تاکید بر واقعی بودنش فک کنم واقعی نبودن!! در واقع فیک در واقع بود در واقع

  • ihope
    ihope | ۶ اسفند ۱۳۹۳

    سلام
    راستش تمام سايتاي ايراني و خارجي رو گشتم اما مشكلم حل نشد
    ديگه فكرم فقط به بچه هاي نابغه ديجياتو ميرسه اگه ميتونيد كمك كنيد
    دوستان يه ايفون٤ هست كه تو حالت ريكاوري گير كرده با shsh &fixrecovery
    بالا نيومد
    ارور ١&٤٠١٣ ميده
    هنگام ري استور ٦٠درصد پيش ميره و بعد متوقف ميشه لطفا كمكم كنيد
    hope767292@yahoo.com

  • SamanSJ
    SamanSJ | ۶ اسفند ۱۳۹۳

    یک عدد آقای ARIA مفقود شده بی زحمت پیدا کردین بفرستین بره عکس های پست تی وی های سامسونگ رو ببینه که من فرستادم
    باشد که طرفداران سرشناس و نامی سونی اعتبار خودشون رو مثل اون برند مرحوم به حراج نذارن
    خیلی خودجوش و یهویی این آقا مفقود شدن :/

  • سیب کوچولو
    سیب کوچولو | ۵ اسفند ۱۳۹۳

    سلام ساعت 11:57 اینجا گرگان
    -----------------------------------------
    trool کجایی میخوای ببینمت ؟؟؟

    • TROOL
      TROOL | ۶ اسفند ۱۳۹۳

      سلام بهت ایمیل زدم چک کن

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۵ اسفند ۱۳۹۳

    استاد ام روی همچین چیزی کار می کنه اما به صورت زمینی یه چندتا ارگان و سازمان هم فروختش ! دقیقا همینه و بعضی جاها جاسوسانه تر !
    پیشنهاد استفاده از پهپاد رو بهش بدم!

مطالب پیشنهادی