ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت آینده را در نمایشگرهای عظیم و تبلت های فوق باریک می بیند

مایکروسافت با یک ویدیوی آینده نگرانه دیگر بازگشته. اگر با ویدیوهای Vision of the Future آشنا باشید، حتما می دانید که مایکروسافت معمولا آینده را به چه صورتی می بیند. مایکروسافت هنوز هم تحت تاثیر ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

مایکروسافت با یک ویدیوی آینده نگرانه دیگر بازگشته. اگر با ویدیوهای Vision of the Future آشنا باشید، حتما می دانید که مایکروسافت معمولا آینده را به چه صورتی می بیند. مایکروسافت هنوز هم تحت تاثیر نمایشگرهای بزرگی است که تقریبا جای شیشه های عادی و بدون کاربرد را گرفته اند.

نگرش مایکروسافت در ده سال آینده، ساخت و توسعه هولوگرام ها، پرینترهای سه بعدی، تبلت های فوق باریک و بدون حاشیه و نمایشگرهای خمیده است. به اندازه کافی پروژه در مایکروسافت جریان دارد که بخواهیم باقی مسئولیت ها را بر دوش کمپانی های دیگر بنهیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حالی که اطلاعات از این نمایشگر به نمایشگری دیگر می لغزد و دخالت نوک انگشتان کمتر می شود، جالب است که می بینیم هنوز هم کیبوردهایی در آینده وجود دارند. طرح های مفهومی یک تبلت که همانند یک کتاب باز و بسته می شود را هم می بینیم، تبلتی که با قلمی خاص کامل می شود.

فرض کنید بتوانید تبلت های تان را همانند مجله یا روزنامه، حلقه کرده و درون جیب خود بگذارید و در موقعیت مناسب، از آن استفاده کنید! فوق العاده کاربردی و البته دوست داشتنی خواهد بود اگر روزی بتوانیم این تبلت را در دستان خود بگیریم.

msfuturegif.0

یک دستبند دو تکه هم در ویدیو نمایش داده می شود که هر گاه آن را از حالت خمیدگی در آورید، همچون تلفن همراهی در دستان شما خواهد بود. همچنین، این دستبند می تواند کنترلر دیگر دستگاه های مایکروسافتی (ویندوزی؟) شما باشد و با آن به دیگر وسایل خانه هوشمند خود دسترسی داشته باشید. یعنی تلفن های هوشمند جایگاه خود را به دستبندها خواهند داد؟

یا کاربری تلفن همراه در تمام وسایل خانه پخش خواهد شد؟ در این صورت، دیگر نیاز به یک دستگاه همه کاره ندارید، فقط یک وسیله دم دستی لازم است تا کنترلری کامل روی همه دستگاه های داشته باشیم.

اما عجیب اینجاست که هیچ یک از پروژه های جاه طلبانه مایکروسافت در این ویدیو نمایش داده نمی شوند. البته این بدان معنا نیست که هولولنز در آینده دنیای مایکروسافت نقشی ندارد، بلکه فعلا قرار نیست توضیحات بیشتری راجع به آن ارائه شود.

اما با این حال، چندین بار می بینیم که هولوگرام ها در این ویدیو حضور دارند و لزوما نیازی به داشتن عینک برای دیدن آن نیست. هولوگرام ها از صفحه تلبت ها و دیگر نمایشگرها بیرون می زند و کاربر به راحتی با آن ها ارتباط برقرار می کنید.

ویندوز هولوگرافیک چیست؟ مایکروسافت چقدر آینده را شفاف می بیند و آیا برنامه ای برای رسیدن به ایده هایی که در ویدیوهایش خلق می کند دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    من همیشه این حرف رو میزنم من گجتهام رو اگر بخوام متفاوت انتخاب کنم:: اول از همه ی تلویزیون چهل اینچ به بالا که به ی کیس وصل باشه و در کل ی کامپیوتر قوی، ی لب‌تاب پانزده شانزده اینچی که مک باشه بهتره، یا این یا بعدی {ی تبلت هشت نه اینچی و ی گوشی حداکثر چهارونیم اینچی} یا {ی تبلت ده دوازده اینچی که این ترجیحا بوت‌لودرش باز باشه و هم اندروید هم ویندوز داشته باشه و فبلت و ی ساعت هوشمند}! که آخری بیشتر پول میخواد. ولی کلا جدا از این قضیه هرکدومشون تو ی اکوسیستم جا میگیرن! الان سامسونگ و سونی توی تلویزیون خوبن اپل تو گوشی الجی و پبل تو ساعت مایکروسافت تو کامپیوتر و تو تبلت اندروید سامسونگ! و جالبه جز کامپیوتر یکی از موفقترین هاشون سامسونگه که واقعیتش از طراحیش خوشم نمیاد!

  • the next day
    the next day | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    واسه مایکروسافت اینجور تکنولوژی های هیجان انگیز بیشتر هدف هستن تا خیال پردازی؛
    مایکروسافت بزرگ هستش و رسیدن به اهدافش واسش کار سختی نیست.
    لذت بردم. درود.

  • MeysaM
    MeysaM | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    جالبه تو این ویدئو همه چیز پیشرفت کرده جز اتومبیل و موتورسیکلت و دوچرخه!
    یعنی هیچ آینده ای برای پیشرفت این وسایل نیست؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی