ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابعاد تازه بحران سامسونگ؛ دستمزد کارمندان این شرکت در کره جنوبی افزایش نمی یابد

کارمندان سامسونگ الکترونیکس قرار است با سخت کوشی بخشی از زیان های قابل توجه کمپانی کره ای در صنعت موبایل را طی سال جاری جبران نمایند، اما این مسئله برای آنها به معنای دریافت حقوق ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۲

کارمندان سامسونگ الکترونیکس قرار است با سخت کوشی بخشی از زیان های قابل توجه کمپانی کره ای در صنعت موبایل را طی سال جاری جبران نمایند، اما این مسئله برای آنها به معنای دریافت حقوق و مزایای بیشتر نخواهد بود.

کمپانی مورد بحث تصمیم گرفته فعلاً از افزایش دستمزد برای کارگران و کارمندانش در کشور کره جنوبی خود داری کند، اتفاقی که به گفته خبرگزاری رویترز (یکی از منابع خبری تائید کننده این موضوع) در طی ۶ سال اخیر بی سابقه محسوب می شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پیش از این سامسونگ الکترونیکس رسماً اعلام کرده بود در سال جاری میلادی از افزایش حقوق مدیرانش خودداری خواهد کرد، اما حالا گزارش های رسیده حکایت از این دارند که موضوع یاد شده در مورد کلیه پرسنل این شرکت در کره جنوبی اعمال خواهد گشت. کمپانی مورد بحث ۹۶.۹۴۵ کارمند در کشور کره جنوبی و ۳۲۶.۰۰ کارمند نیز در سراسر جهان دارد.

به نظر می رسد سامسونگ با چالشی جدی پیرامون بخش موبایلش مواجه شده و تلاش دارد به هر شکل ممکن از سقوط این بخش جلوگیری نماید، شرکت مذکور ماه گذشته و طی گزارش مالی خود مرتبط به سه ماهه پایانی ۲۰۱۴ از کاهش ۳۶ درصدی سود عملیاتیش و رسیدن رقم آن به ۴.۹ میلیارد دلار خبر داد.

آنها در طول ۵ سه ماهه ی اخیر به صورت مداوم شاهد کاهش سود دهی بوده اند و از همین رو قبلاً اعلام کردند که در برخی از ساز و کارهای خود تجدید نظر و در برخی هزینه ها نیز اقدام به سخت گیری بیشتر و صرفه جویی خواهند نمود.

سامسونگ به خوبی آگاه شده یکی از دلایل کاهش فروشش در بازارهای جهانی رشد فزاینده کمپانی های چینی همانند شیائومی و هوآوی بوده که توانسته اند بخش قابل توجهی از سهم این شرکت در بازارهای مهم حال حاضر دنیا را به دست آورند.

این شرکت سال گذشته اعلام کرد برای رقابت با کمپانی های چینی پیشتر یاد شده مجبور گشته بودجه بازاریابی و تبلیغات بسیار بیشتری نسبت به وضعیت معمول در نظر گیرید تا بتواند کماکان فروشش را در حدی که انتظار می رود نگه دارد. یکی دیگر از تصمیمات اهالی سامسونگ نیز کاهش تنوع تلفن های هوشمند تولیدی و تمرکز بر روی تولید مدل هایی بود که یقین می رفت می توانند در بازار فروشی موفق داشته باشند.

در حالیکه کاربران کشورهایی همانند هند و چین که بسیاری از آنها اولین خرید تلفن هوشمندشان را تجربه می نماید، برندهای دیگری را نسبت به سامسونگ ترجیح می دهند و تحلیل گران نیز معتقدند این مسئله ممکن است برای کره ای ها حاد تر بشود، مدیران سامسونگ باور دارند با انتخاب استراتژی های صحیح می توانند بحران را مدیریت نمایند.

Jan Dawson یکی از تحلیل گران موسسه تحقیقاتی و آماری Jackdaw در همین رابطه به وب سایت CNet‌ گفته است، "سامسونگ در طول سال های گذشته رشد بسیار عظیمی داشت و کسب و کاری گسترده را برای خود رقم زده، ولی به نظر می رسد آینده ی آنها هیچ شباهتی به گذشته شان نخواهد داشت."

به نظر می رسد سامسونگ با ایجاد فشار بر روی کارمندانش تلاش دارد حداقل مواردی که می تواند مدیریت نماید یعنی هزینه ها را تحت کنترل خود گیرد، تا از بدتر شدن شرایط ناخوشایند فعلی تا حد ممکن جلوگیری کرده باشد.

بهبود شرایط سامسونگ به شدت بسته به میزان استقبال آتی مشتریان از محصولات آینده آنها دارد و شاید از همین رو باشد که بسیاری از کارشناسان مراسم دهم اسفند ماه این شرکت در کنگره جهانی موبایل را بسیار حساس و مهم می دانند، مراسمی که گمان می رود در آن پرچمدار بعدی کمپانی مذکور یعنی تلفن هوشمند گلکسی S6 رونمایی گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • depeche mode
    depeche mode | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    اینجارو دیگه نمیتونی اسکی بری

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی