ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقض پتنت های اریکسون، بار دیگر اپل را به دادگاه کشاند

اریکسون مجددا به خاطر وجود پاره ای مسائل در رابطه با «امکانات کلیدی» محصولات اپل، این شرکت را به دادگاه کشاند. کمپانی یاد شده دو شکایت را تسلیم کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده آمریکا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

اریکسون مجددا به خاطر وجود پاره ای مسائل در رابطه با «امکانات کلیدی» محصولات اپل، این شرکت را به دادگاه کشاند.

کمپانی یاد شده دو شکایت را تسلیم کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده آمریکا نموده و هفت پرونده دیگر را هم در دادگاه شرق تگزاس علیه کوپرتینویی ها گشوده و آنها را متهم کرده که مجموعا 41 پتنتش را نقض کرده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اریکسون همچنین از کمیسیون تجارت ایالات متحده آمریکا خواسته تا محصولات این کمپانی را در خاک آن کشور بلوکه کند.

پتنت های مورد بحث موارد متعددی را در بر می گیرند که از آن جمله می توان به فناوری مرتبط با استانداردهای 2G و 4G/LTE، قطعات نیمه رسانا، نرم افزار رابط کاربری، سرویس ها و اپلیکیشن های موقعیتی و همچنین سیستم عامل iOS اشاره نمود.

اریکسون مدعی شده که توافقش با اپل برای ارائه مجوز جهانی پتنت های آن، ماه گذشته منقضی شده و کوپرتینویی ها نیز درخواست جدیدی را برای تمدید آن ارائه نکرده اند.

مدیران این شرکت اظهار داشته اند که تاکنون تلاش های زیادی را برای رسیدن به یک راهکار عملی با اپل انجام داده و حتی پیشنهاد داده اند که «دادگاهی در ایالات متحده آمریکا تصمیمی منصفانه در این رابطه بگیرد و هر دوی شرکت ها ملزم به رعایت مفاد آن باشند.» اما اپل از این مسأله امتناع ورزیده.

این کمپانی اعلام کرده که «اپل با خودداری کردن از پذیرش پیشنهاد منصفانه و قابل قبولش برای استفاده از فناوری دارای حق امتیاز در اسمارت فون ها و تبلت های خود، به کل بازار ضرر زده و انگیزه شرکت ها برای اشتراک گذاری نوآوری ها و اختراعاتشان را کم کرده است.»

ناگفته نماند که اریکسون هم اکنون حق امتیاز بیش از 35000 پتنت را در اختیار دارد و تاکنون در حدود 100 قرارداد را با بازیگران صنعت برای استفاده از پتنت های یاد شده به امضا رسانده است.

کاظم الفلاحی، مدیر ارشد مالکیت معنوی اریکسون در اظهار نظری پیرامون این مسأله گفت: «محصولات اپل از نوعی فناوری بهره می برند که توسط مهندسان اریکسون اختراع شده و پتنت آن به ثبت رسیده است؛ امکاناتی که حالا به عنصر جدایی ناپذیر محصولات اپل بدل شده اند (مثلا قابلیت پخش زنده برنامه های تلویزیونی یا دسترسی به اپلیکیشن های دلخواه از طریق تلفن همراه) و وابسته به تکنولوژی ارائه شده ما هستند.»

وی افزود: ما متعهد هستیم تا فناوری های ساخته شده خود را در اختیار دیگر شرکت ها نیز قرار دهیم و برای یافتن راه حلی منصفانه تمام تلاش خود را به خرج داده ایم.

در حال حاضر کوپرتینویی ها بدون داشتن مجوز از فناوری ما استفاده می کنند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که از دادگاه و ICT برای حل مشکل کمک بگیریم.

اگر به خاطر داشته باشید، اپل به خاطر نقض عامدانه پتنت های Smartfish به پرداخت نیم میلیارد دلار جریمه نقدی متهم گردید. این غول فناوری در نظر دارد که از دادگاه تقاضای تجدید نظر کند، اما شاکی نیز کوتاه نمی آید و حتی یک پرونده جدید را علیه آن گشوده است.

شکایت جدید Smartfish به همان پتنت های قبلی مربوط می شوند (مرتبط با دسترسی و ذخیره سازی داده، مدیریت حقوق دیجیتالی و سیستم های پرداخت) منتها این بار، حرف از کاربردشان در دستگاه های دیگری چون آیفون 6، آیفون 6 پلاس و آیپد ایر  2 در میان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    موضوع خیلی جنجالی شده

  • sajad
    sajad | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    قابل توجه عزیزانی که از اپل یه قدیس ساختن!!!

  • BuBo
    BuBo | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    دست بالا دست زیاده.
    بچه ها وقتی چنین پست هایی میاد دقت کنید، ارواحی سرگردان تو پست ها هستند که جوابی ندارن و فقط منفی میدن و میرن ولی هیچ وقت حضور به هم نمیرسونند چون حرفی برای گفتن ندارن، تا چند وقت پیش شرکت های دیگه رو متهم میکردن ولی الان Dream ـشون هی داره به دادگاه کشیده میشه.

    الان نگاه کنید مثل چی منفی میخورم تا باورتون شه چنین موجوداتی هستند. اصولا هم جوابی ندارن :D

  • Iman
    Iman | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    اینم از دزدی های اسطوره ی قدیس بعضی ها

  • Mohammad ch
    Mohammad ch | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    چه ربطی داره
    اپل پتنت رو ناخواسته(شایدم میدونسته) نقص کرده نیومده مستقیما کپی کنه بعد با پررویی تمام به عنوان یه محصول فوق العاده بفرسته تو بازار(مثل کمپانی3ستاره)
    لطفا کورکورانه و از روی حرص نظر ندید
    کمی فکر کنید...

    • احمدM2
      احمدM2 | ۹ اسفند ۱۳۹۳

      اپل ندانسته کپی کرده بعد سامسونگ دانسته کپی میکنه؟؟؟
      چشمها رو لطفا باز کن ببین قبلا پولشو میداده حالا یه کم فروشش رفته بالا گردن کلفت شده گفته نمیدم
      جالبه خوب بلده بره تو محصولات بقیه سرک بکشه بلکه یه گوشه گرد گیر بیاره شکایت کنه بد بلد نیست بره چک کنه کدوم پتنت ثبت شده؟؟؟اونم چه پتنتی پتنت 4G
      شما بهتر بیشتر فکر کنی
      مرگ خوبه ولی فقط برای همسایه؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی