ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنفرانس MWC را با پوشش ویژه دیجیاتو همراه باشید

MWC یا کنگره جهانی موبایل، به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهایی صنعت تلفن های همراه، فردا با حضور بازیگران مهم این حوزه و همچنین خیل انبوهی از اصحاب رسانه آغاز خواهد شد. همچون سنوات گذشته، MWC امسال ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰

MWC یا کنگره جهانی موبایل، به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهایی صنعت تلفن های همراه، فردا با حضور بازیگران مهم این حوزه و همچنین خیل انبوهی از اصحاب رسانه آغاز خواهد شد.

همچون سنوات گذشته، MWC امسال نیز در بارسلون اسپانیا برگزار می گردد و شرکت های کوچک و بزرگ این حوزه به معرفی جدیدترین محصولات و دستاوردهایشان در آن خواهند پرداخت.

ما نیز در دیجیاتو آماده ایم تا اخبار این کنفرانس را به صورت ویژه برای شما پوشش دهیم و لحظه به لحظه هر اتفاقی که در بارسلون روی می دهد را منعکس نماییم. در جدول زیر می توانید نگاهی داشته باشید به مهمترین کنفرانس هایی که قرار است در MWC برگزار شود:

mwc-chart

مراسم شرکت هایی از جمله سامسونگ و HTC را می توانید در قالب وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو دنبال کنید و همچنین سایر اخبار مهم را نیز در سایت مطالعه نمایید.

این بار نیز همچون نمایشگاه CES، تاکسی‌یاب به عنوان حامی در کنار دیجیاتو خواهد بود تا بدین شکل امکان پوشش هرچه بهتر نمایشگاه برای ما میسر باشد.

در ادامه مطلب می توانید چکیده ای از تمام محصولاتی که انتظار می رود در MWC معرفی شوند را مطالعه نمایید.

سامسونگ

سامسونگ بزرگ ترین تولید کننده اسمارت فون در دنیاست که قصد دارد با معرفی دو پرچمدار جدیدش به نام های Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge حسابی در این رویداد جهانی خبرساز شود.

کنفرانس خبری این شرکت قرار است که در تاریخ 10 اسفند ماه برگزار گردد و تا جایی که اطلاع داریم تمرکز آن روی اسمارت فون ها قرار خواهد داشت.

gsmarena_001

Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge

براساس جدیدترین اخبار منتشره، Galaxy S6 دارای یک نمایشگر 5 اینچی QHD Super AMOLED خواهد بود و از چیپست هشت هسته ای سامسونگ موسوم به اگزینوس 7420 و همچنین 3 گیگابایت رم بهره می برد.

یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با فلاش دوگانه LED نیز از دیگر امکاناتی است که احتمال می رود در این محصول دیده شود. حسگر اثر انگشت لمسی نیز تغییر بزرگ دیگری است که نسبت به مدل قبلی در این محصول ایجاد شده و براساس خبرها شاهدش خواهیم بود.

gsmarena_001 (1)

در سوی دیگر، Galaxy S6 Edge قرار دارد که دارای یک نمایشگر خمیده خواهد بود. جدیدترین تصاویر لو رفته از این محصول نیز حکایت از آن دارد که نمایشگر آن از هر دو طرف (چپ و راست) خمیده است. از نظر امکانات هم می توانیم بگوییم که طبق شایعات، این محصول شباهت زیادی به برادر خود دارد اما باز هم تأکید می کنیم که هنوز هیچیک از این اطلاعات تأیید نشده اند.

Samsung Z1 و Z2

سامسونگ معمولا یکی از بزرگ ترین غرفه ها را در MWC دارد و انتظار می رود که در رویداد امسال فضای کافی از غرفه خود را به Z1 اختصاص داده باشد. این تلفن هوشمند از سیستم عامل تایزن بهره می برد و تاکنون بیش از 100 هزار عدد از آن در کشورهای هند و بنگلادش به فروش رفته است.

به خاطر همین فروش موفق پیش بینی می شود که مدل Z2 نیز هم اکنون در دست ساخت باشد، با این همه بعید به نظر می رسد که در MWC امسال چشممان به جمال آن روشن گردد.

GALAXY TAB S2

شایعات اخیر در رابطه با تبلت های این شرکت در MWC 2015 به گلکسی تب S2 اشاره دارند که در واقع نمونه جدیدی از سری محصولات بهره مند از نمایشگرهای Super AMOLED سامسونگ است که سال گذشته میلادی رونمایی گردید.

براساس گزارشات، این گجت باریک تر از آیپد ایر 2 از اپل خواهد بود که ضخامت آن تنها برابر با 6.1 میلیمتر است.

امیدها برای دیدن این تبلت در کنگره جهانی موبایل امسال بسیار اندک است، با این همه، تردیدی نخواهد بود که در آینده شاهد رونمایی محصولی فوق العاده از سوی این برند کره ای خواهیم بود.

اگر شایعات صحت داشته باشند، انتظار می رود که تبلت های جدید سری Tab S در دو مدل 8 و 9.7 اینچی ارائه گردند.

HTC

gsmarena_002

سامسونگ تنها شرکتی نخواهد بود که قرار است پرچمداران جدیدش را در کنگره جهانی موبایل امسال رونمایی کند، چراکه پیش بینی می شود اچ تی سی هم با ارائه یک تلفن هوشمند فوق العاده یعنی One M9، عرصه رقابت را برای حریف خود تنگ تر نماید.

طبق وعده کمپانی سازنده، مدل جایگزین یکی از زیباترین اسمارت فون های رونمایی شده در سال 2014، فاقد کلیه مسائل و ایراداتی خواهد بود که در مدل One M8 شاهدش بودیم و در عین حال برخی خواص نسخه قبلی اش را نیز حفظ می کند که از آن جمله می توان به بدنه آلومینیومی و اسپیکرهای استریو در قسمت جلویی بدنه اشاره نمود.

HTC ONE M9

شواهد و قرائن نشان از آن دارد که HTC One M9 احتمالا از چیپست اسنپدارگون 810 و یک CPU هشت هسته ای بهره خواهد برد و مجهز به 3 گیگابایت رم و دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی است که جایگزین دوربین 4 مگاپیکسلی UltraPixel آن خواهد شد. علاوه بر این پیش بینی می شود که از همین دوربین در قسمت جلویی بدنه آن نیز استفاده شده باشد.

gsmarena_001 (2)

نمایشگر One M9 در حد همان 5 اینچ با رزلوشن 1080p باقی خواهد ماند. به علاوه، انتظار می رود که یک باتری 2900 میلی آمپر ساعتی و همچنین درگاه کارت حافظه میکرو اس دی نیز روی بدنه این محصول گنجانده شده باشد.

HTC ONE M9 PLUS

مدل بزرگ تری از One M9 که شباهت زیادی هم به فبلت دارد احتمالا با نام One M9 Plus رونمایی می گردد. اطلاعات اندکی تا به امروز در مورد این اسمارت فون منتشر گشته، با این همه، آنطور که در برخی خبرها آمده بود، یک نمایشگر 5.5 اینچی Super LCD3 با رزلوشن QHD برای نخستین بار روی یکی از تلفن های هوشمند اچ تی سی مشاهده خواهد شد.

از دیگر امکانات این گجت می توان به چیپست اسنپدراگون 810، 3 گیگابایت رم، دوربین اصلی 20.7 مگاپیکسلی و آبنبات چوبی اندروید اشاره نمود. همچنین، در تصویری که ماه گذشته از این محصول به بیرون درز کرد، می توان وجود اسکنر اثر انگشت را هم روی بدنه آن تأیید نمود.

علیرغم آنکه، وجود فناوری مذکور هنوز هم از سوی کمپانی سازنده تأیید نشده، چنین مسأله ای چندان هم دور از ذهن نخواهد بود.

پیش بینی نمی شود که این شرکت، محصول میان رده ای را در بارسلون رونمایی کند اما تلفن هوشمند Desire 626 که اخیرا معرفی گردید، احتمالا از حاضران MWC 2015 خواهد بود.

HTC PETRA

پترا، اسم رمزی است که شرکت مورد بحث برای دستگاه پوشیدنی خود برگزیده که انتظار می رود یک ابزار ورزشی و تناسب اندام با گواهینامه IP57 باشد.

این پوشیدنی با استفاده از بلوتوث با تلفن های هوشمند ارتباط برقرار می کند، هرچند که انتظار می رود، گیرنده GPS مختص به خود را داشته باشد.

نمایشگر این مچبند از نوع منعطف 1.8 اینچی PMOLED با رزلوشن 160 در 32 خواهد بود و کل وزن آن از 23 گرم تجاوز نمی کند. به علاوه، گفته شده که باتری این محصول تا سه روز دوام می آورد.

مایکروسافت

این کمپانی در نظر دارد که موازنه خوبی میان خبرهای سخت افزاری و نرم افزاری خود برقرار نماید و مدتی است که تمرکزش را روی ایجاد دسترسی به سرویس هایش از طریق اندروید و iOS قرار داده.

LUMIA 635

ردموندی ها در نظر دارند که نسخه به روز شده ای از Lumia 635 را با ظرفیت بالای رم رونمایی کنند. در عین حال، انتظار می رود که باقی امکانات این محصول طبق سابق باشد و شاهد تغییر قابل توجهی در آنها نباشیم.

LUMIA 1330

آنطور که از نامش پیداست، این تلفن هوشمند احتمالا مدل بعدی Lumia 1320 است. اسمارت فون جدید مایکروسافت با شماره مدل RM-1062 احتمالا مجهز به یک چیپست اسنپدراگون 400، یک گیگابایت رم، نمایشگر 5.7 اینچی 720p و 32 گیگابایت حافظه داخلی است.

گفته می شود که دوربین اصلی این محصول از نوع 14 مگاپیکسلی PureView است و یک دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی نیز برای آن در نظر گرفته شده.

gsmarena_001 (3)

سونی

سونی دورانی سختی را در قسمت موبایل خود پشت سر می گذارد، با این وجود، این شرکت در نظر دارد که حضوری پر رنگ در MWC 2015 داشته باشد. انتظار می رود که در کنگره موبایل امسال شاهد رونمایی یک اسمارت فون و تبلت جدید از سوی این شرکت باشیم که به ترتیب با اسامی Xperia M4 Aqua و Xperia Z4 Tablet معرفی می گردند.

SONY XPERIA M4 AQUA

متأسفانه اطلاعات زیادی در مورد این محصول وجود ندارد، با این همه می توان پیش بینی کرد که این تلفن هوشمند همچون M2 Aqua دارای استاندارد IP68 باشد و همراه با آبنبات چوبی اندروید ارائه گردد.

gsmarena_001 (4)

SONY XPERIA Z4 TABLET

سونی در حوزه تبلت نیز دستی بر آتش دارد و پیش بینی می شود که محصول فوق باریک خود با نام Xperia Z4 را که اطلاعات و عکس های مربوط به آن چند روز پیش لو رفت، در مراسم امسال رونمایی کند

این تبلت احتمالا مجهز به یک نمایشگر 10 اینچی 2K (با رزلوشن 2048 در 1080) خواهد بود. چندی پیش اطلاعاتی در مورد محصول یاد شده از طریق اپلیکیشن Lounge به بیرون درز کرد که حکایت از وجود جدیدترین چیپست فوق پر سرعت در بدنه این محصول دارد که می تواند همان تراشه هشت هسته ای اسنپدراگون 810 باشد.

gsmarena_001 (5)

صحت و سقم این اطلاعات در روز 11 اسفند ماه مشخص خواهد شد.

Huawei

هوآوی قصد دارد تا در کنگره جهانی موبایل، دو محصول را معرفی نماید؛ یک تلفن هوشمند و یک پوشیدنی.

HUAWEI ASCEND P8

به احتمال بسیار زیاد، این شرکت پرچمدار بعدی خود یعنی P8 را به بارسلون خواهد برد. این محصول از جدیدترین پردازنده ی Kirin با کد ۹۳۰ بهره می گیرد که در اصل اولین پردازنده ی ۱۶ نانومتری است. موبایل مذکور نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزلوشن Full HD خواهد داشت و انرژی آن نیز توسط یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر تامین می گردد. همچنین شایعات خبر از این موضوع می دهند که به احتمال زیاد شاهد دوربینی دوگانه در این اسمارت فون خواهیم بود.

gsmarena_001 (4)

اما ساعت هوشمند هوآوی که هنوز نامش فاش نشده، از فناوری 4G LTE پشتیبانی خواهد کرد و به نظر می رسد می آید که با گلکسی Gear S، جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ،‌ به مبارزه بپردازد.

LG
LG WATCH URBANE LTE

قبلا هم برایتان نوشته بودیم که شرکت کره ای ال جی، امسال تمایل ندارد تا اسمارت فونی را در بارسلون به نمایش بگذارد. در عوض، کمپانی مذکور به رونمایی از جدیدترین ساعت هوشمندش به نام Urbane LTE خواهد پرداخت.

gsmarena_001 (3)

Acer

گویا ایسر با دست پر به کنگره جهانی موبایل در بارسلون سفر خواهد کرد؛ این شرکت در تصاویر مختلف به شکل غیر مستقیم، خبر از معرفی تلفن هوشمند و پوشیدنی جدیدی را می دهد. اگرچه هنوز هیچ اطلاعاتی در دست نیست اما با توجه به تصویری که خود ایسر منتشر نموده، می توان گفت که با محصولات جالبی رو به رو خواهیم شد.

 

gsmarena_001 (2)

Meizu

MEIZU MX4 UBUNTU

کمپانی چینی Meizu در کنگره جهانی موبایل، قصد معرفی MX4 را با سه سیستم عامل متفاوت دارد؛ پلتفرم سنتی Flyme 4.0، پلتفرم جدید YunOS و در نهایت Ubuntu Touch. این دومین تلفن همراه با پلتفرم Ubuntu، پس از BQ Aquaris خواهد بود و از سخت افزار بسیار قدرتمندتری نیز استفاده می کند.

gsmarena_001 (1)

BlackBerry
BLACKBERRY Z20

بلک بری هم در کنگره جهانی موبایل حضور خواهد داشت و حتی برای خود یک رویداد اختصاصی هم دست و پا کرده است. نکته ی جالب تر اینجاست که هنوز هیچ اطلاعاتی از این شرکت به بیرون درز نکرده، اما سابق بر این شایعه شده بود که کمپانی مورد بحث، تمایل دارد تا در سال جاری از Z20 رونمایی کند. موبایل یاد شده از لحاظ قابلیت ها، در جایگاهی میان Z3 و Z30 خواهد ایستاد.

gsmarena_001

بلک بری Z20 از یک چیپست اسنپدراگون S4 MSM8960 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و دو هسته ای Krait، دو گیگابایت رم، نمایشگر ۵ اینچ با رزولوشن HD، دوربین اصلی ۸ و دوربین جلوی ۲ مگاپیکسل و یک باتری قابل تعویض ۲۸۰۰ میلی آمپر بهره می برد. همچنین شایع شده است که موبایل مورد بحث، ضخامتی ۹.۵ میلیمتری خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    هستیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی