ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت های هوشمند Watch Urbane از ال جی به صورت کامل معرفی شدند

با شروع کنگره جهانی موبایل در بارسلون، ال جی نیز دو مدل مختلف از ساعت هوشمند جدید خود به نام Wathe Urbane را برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار داد. این دو گجت در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۱

با شروع کنگره جهانی موبایل در بارسلون، ال جی نیز دو مدل مختلف از ساعت هوشمند جدید خود به نام Wathe Urbane را برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار داد.

این دو گجت در ساعات ابتدائی برگزاری MWC رونمایی شدند، که در ادامه توجه شما را به مشخصات هر یک جلب خواهیم کرد.

در ادامه با ما دیجیاتو همراه باشید.

مدل معمولی این ساعت بر Android Wear مبتنی است و Watch Urbane LTE نیز از لحاظ امکانات کاملا با آن فرق دارد؛ در واقع این گجت نخستین ساعت هوشمند جهان است که از استاندارد LTE پشتیبانی می کند و بر پلتفرم پوشیدنی مبتنی بر WebOS استوار است

تاکنون جالب ترین مدل این دو گجت همان نوع پشتیبانی کننده از LTE بوده است. برخلاف اظهار نظری که هفته گذشته از سوی مدیران این کمپانی کره ای منتشر گشت، این ساعت بر پایه پلتفرمی ساخته شده که مبتنی بر WebOS است و اینترفیس دایره ای شکلی دارد که پیشتر آئودی ذر نمایشگاه CES امسال رونمایی کرده بود.

شرکت ال جی هم برخلاف رویکردی که در قبال تلویوزیون های هوشمند خود در پیش گرفته بود مانور زیادی روی WebOS نداده و در عوض عنوان کرده که این اسمارت واچ از پلتفرم اختصاصی آن بهره می برد.

این کمپانی به جای آنکه از پلتفرم Android Wear برای ساخت ساعت هوشمند پشتیبانی کننده از LTE اش بهره بگیرد، به سیستم عامل اختصاصی خود تکیه کرده و با این کار انعطاف پذیری لازم را برای گنجاندن طیف گسترده ای از امکانات مورد نظرش در این محصول ایجاد نموده.

ال جی اعلام کرده که با وجود تأکیدش بر Android Wear، نمی تواند تک تک مشتریان پلتفرم گوگل را قانع نماید.

واچ فیس های این ساعت از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردارند و این امکان را برای شما فراهم می آورند تا پس زمینه و موارد بسیار دیگری را برحسب سلیقه خود تغییر دهید.

اما مهم ترین ویژگی مدل پشتیبانی کننده از LTE این ساعت، قابلیت برقراری تماس های تلفنی است که امکان بررسی ایمیل های دریافتی و یا چت چند نفره را بدون آنکه نیازی به استفاده از تلفن هوشمند داشته باشند فراهم خواهد آورد.

lg-watch-urbane--6279.0.0

امکانات دیگری نیز برای این ساعت در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به دنبال نمودن فعالیت هایی چون دوچرخه سواری، گلف و تمرینات بدنی اشاره نمود که همگی به لطف حسگرهای مختلف کار گذاشته شده در داخل آن امکان پذیر خواهند بود.

علاوه بر این ها، نوعی اپلیکیشن مترجم هم برای ساعت هوشمند ال جی در نظر گرفته شده و به لطف پشتیبانی از استاندارد ارتباطی NFC هم کاربران می توانند از گجت مورد بحث برای پرداخت های موبایل خود استفاده نمایید.

بدنه فلزی Watch Urbane LTE کاملا زمخت به نظر می آید و بند پلاستیکی آن نیز چنگی به دل نمی زند. اینترفیس این ساعت هوشمند سه دکمه دارد و آنطور که در وهله نخست به نظر می رسید، جذابیت ندارد.

اما زمانی که با نرم افزار ساعت هوشمند مورد بحث کار کنید در خواهید یافت که می توان امور بسیاری را از طریق آنها به انجام رساند و باید اذعان نماییم که مدل پشتیبانی کننده از LTE، قوی ترین ساعت هوشمندی است که تاکنون ساخته شده.

همانطور که گفته شد، نوع پشتیبانی کننده از استاندارد LTE قابلیت برقراری تماس های تلفنی را دارد و به همین دلیل برای خود یک شماره تلفن اختصاصی خواهد داشت. عرضه این محصول تاکنون در کره جنوبی تأیید شده و حداکثر ظرف دو ماه آینده شهروندان این کشور می توانند آن را بخرند.

همانطور که در ابتدا گفته شد، نوع دیگری از این ساعت نیز ارائه گردیده که فاقد استاندارد LTE است و از نظر عملکردی، کاملا با مدل قبلی تفاوت دارد.

این اسمارت واچ بر پلتفرم Android Wear مبتنی است و به همین دلیل کارایی آن مانند قبل شبیه به دیگر ساعت هایی است که بر پایه سیستم عامل گوگل تهیه شده اند.

تمرکز ال جی در ساخت این محصول روی لوکس بودن آن قرار دارد و کمپانی سازنده ابراز امیدواری کرده که به واسطه عرضه آن، محصولی کاملا متفاوت را از لحاظ جنس مواد و همچنین طراحی در اختیار کاربران خود قرار دهد.

همچون ساعت قبلی ال جی که بر اساس پلتفرم یاد شده ارائه گردیده بود، این مدل دارای یک نمایشگر OLED گرد است اما حاشیه آن به میزان قابل ملاحظه ای کم شده است.

بدنه طلایی رنگ یا نقره ای این ساعت از جنس استیل ضد لک ساخته شده و هیچگونه پیچ یا لولایی روی بدنه آن به چشم نمی خورد.

البته جای هیچ تردیدی نیست که کیفیت ساخت این ساعت با هیچکدام از محصولات لوکس برابری نمی کند، اما اگر تصورتان این است که یک ساعت باید همان شکل و شمایل قدیمی را داشته باشد باید بگوییم که این محصول قطعا مورد توجه تان قرار خواهد گرفت.

Watch Urbane تا پایان فروردین ماه در بازار ایالات متحده آمریکا و اروپا عرضه می گردد و هیچگونه اطلاعاتی در مورد قیمت آن منتشر نشده است.

کلیه اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

lg-watch-urbane--6284.0 lg-watch-urbane-lte-6230.0 lg-watch-urbane-lte-6241.0 lg-watch-urbane-lte-6299.0 lg-watch-urbane-lte-6308.0 lg-watch-urbane-lte-6309.0 lg-watch-urbane-lte-6319.0 lg-watch-urbane-lte-6324.0 lg-watch-urbane-lte-6327.0 lg-watch-urbane-lte-6330.0 lg-watch-urbane-lte-6338.0 lg-watch-urbane-lte-6343.0 lg-watch-urbane-lte-6352.0 lg-watch-urbane-lte-6360.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    خوشگله

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    چه خوشگله خداییش باید ببینیم سیستم عامل خود الجی چیکارست ایولا داره کار الجی

  • داود
    داود | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    طراحي زيبا با إمكانات عالي ........،

  • ✯saeed✯ saye
    ✯saeed✯ saye | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    مدل تمام استیلش قشنگه ولی ظاهرش اسپرت تر از ساعت هوآویه!
    منتظر ساعت سامی هم هستم امشب امیدوارم خوب باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی