ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی S6 و S6 Edge رسما معرفی شدند

سال گذشته سامسونگ در بارسلون، دست به معرفی S5 زد که می توان گفت به هیچ عنوان تلفن همراه موفقی نبود. این تلفن، به هیچ وجه نقطه عطفی در بخش طراحی شرکت سامسونگ محسوب نمی شد و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۶

سال گذشته سامسونگ در بارسلون، دست به معرفی S5 زد که می توان گفت به هیچ عنوان تلفن همراه موفقی نبود. این تلفن، به هیچ وجه نقطه عطفی در بخش طراحی شرکت سامسونگ محسوب نمی شد و بازخورد منفی کاربران، باعث شد تا کره ای ها به حال بخش طراحی خود فکری کنند؛ در نتیجه تغییراتی اعمال شد و چشم بادامی ها در سال گذشته محصولی به نام Note Edge را رو به روی کاربران قرار دادند.

اما سامسونگ! یک سال از معرفی S5 گذشته، حال چه برای نمایش داری؟

کره ای ها جواب ما را با گلسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج می دهند.

می خواهیم هر دو تلفن را یکجا برایتان نقد کنیم، دلیل مان هم این است که هر دو محصول، بسیار به هم شبیه هستند و از ظاهری نسبتا یکسان بهره می گیرند. بالاخره کره ای ها تصمیم گرفتند تا با پلاستیک بی ارزش خداحافظی کرده و به آلمینیوم درود فرستند؛ نمایشگر هر دو تلفن نیز با روکشی از گوریلا گلس ۴ پوشیده شده است.

رزولوشن نمایشگر ۵.۱ اینچی این محصولات به Quad HD ارتقا یافته و طبق معمول نیز از فناوری Super AMOLED در آنها استفاده شده. هر دو موبایل از جدیدترین دستاورد های شرکت کره ای در زمینه ی پردازنده استفاده کرده اند و چیپست اگزینوس جدید به عنوان قلب تپنده ی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج به کار گرفته شده است.

این پردازنده از ۸ هسته تشکیل شده که ۴ هسته ی آن با فرکانس ۲.۱ و ۴ هسته ی دیگر با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز به کار گرفته شده اند؛ محصولات مورد بحث از ۳ گیگابایت رم استفاده می کنند که به نظر می رسد برای پرچمداران اندرویدی، به یک استاندارد تبدیل شده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طراحان عزیز، چه می کنید؟

در طراحی گلکسی S6، هیچ نوآوری خاصی را شاهد نیستیم و سامسونگ صرفا به تعویض متریال مورد استفاده اش در ساخت این محصول اکتفا کرده است؛ بیراه نیست اگر بگوییم Galaxy S6 Edge بیشتر توجهات را به خود جلب خواهد کرد، زیرا دست کم لبه های خمیده نوعی از نو آوری محسوب شده و برای بسیاری از کاربران جذاب خواهند بود.

گلکسی اس ۶ اج اما بسیار زیباست. شاید بتوان گفت اج جدید، بهترین طراحی سامسونگ تا به حال است. نمایشگر ۵.۱ اینچ این موبایل، به زیبایی هر چه تمام تر در هر دو لبه، انحنا پیدا می کند. نمی توان گفت S6 هم به شکل بدی طراحی شده، اما شباهت لبه هایش به آیفون از یک طرف و همچنین ظاهر تکراری روی دستگاه اجازه نمی دهد تا این محصول زیبایی هایش را به رخ بکشد.

از سوی دیگر پس از این همه تبلیغات، انتظار می رفت تا سامسونگ واقعا یک تحول در پرچمدار جدید و البته اصلی اش ایجاد نماید. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که  اگر Edge در کنار S6 معرفی نمی شد، شاید منتقدان ارزش بالاتری برای S6 قائل می شدند.

دو موبایل؛ یک ذهن

عملکرد دو پرچمدار جدید سامسونگ بی شک شگفت زده تان خواهد کرد. این محصولات به شکل بی رقیبی سریع کار می کنند و هیچگونه ضعفی در این بخش ندارند. می توانید در میان صفحات مرورگرتان به گردش پرداخته و به راحتی به بازی یا اپلیکیشن خود برگردید؛ سامسونگ مکث را از محصولاتش حذف کرده است.

از سوی دیگر، M9 نیز از طراوت ویژه ای در این بخش برخوردار بود و باید منتظر نسخه های نهایی مانده و ببینیم در بنچمارک ها، کدام تلفن پیروز نبرد در زمینه ی قدرت خوهد بود. رابط کاربری تاچ ویز نیز دست خوش تغییرات بسیاری گشته و حال می توان گفت بسیار ساده تر از پیش شده است. این رابط کاربری تازه شده و سبک، در کنار چیپست اگزینوس، عملکردی خیره کننده از خود بر جای می گذارند.

20

رابط کاربری TouchWiz که سابق بر این در بدترین شکل ممکن بود و همین امر باعث می شد انتقادات بسیاری به سوی این شرکت کره ای روانه گردد؛ حال می توان گفت سامسونگ از زیر بار این انتقادات شانه خالی خواهد کرد.

این بار رابط کاربری یاد شده همراه با آبنبات چوبی اندروید ارائه گردیده و در حالی که اغلب امکانات آن مانند قبل هستند، از نوع طراحی Material Design گوگل نیز الهام گرفته است که همین امر، نکته ای بسیار مثبت است.

مجددا باید اعلام کنیم که هنوز برای قضاوت در این مورد زود است اما با این همه، به نظر می رسد که سامسونگ استراتژی خوبی را در این رابطه اتخاذ کرده و می توان گفت که برای نخستین بار طراحی بسیاری خوبی را برای Touchwiz ارائه کرده است.

سامسونگ یک سالی صرف کار کردن روی ماژول های دوربین این تلفن هوشمند کرده و حاصل کار آن یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی همراه با لرزشگر اپتیکال و گشودگی دهانه لنز f/1.9 است. نتایج اولیه کار با دوربین این محصول در حد قابل قبولی بوده، با این همه بهتر است کمی منتظر باشیم تا بررسی جامعی از آن را برای شما منتشر نماییم.

حالا می توانیم به برخی از قابلیت های این دوربین از جمله تپ دوگانه روی دکمه هوم اشاره کنیم که باعث فعالسازی آن می شود. یکی دیگر از قابلیت های این دوربین هم امکان فوکوس خودکار آن است که در زمان فیلم برداری بسیار سودمند واقع می شود.

در پایان می توانیم اضافه نماییم که تنها تفاوت قابل ملاحظه میان نمایشگر دو پرچمدار معرفی شده از سوی سامسونگ، باتری و همچنین قیمت تعیین شده برای آنهاست. هنوز نمی دانیم که قیمت این دو تلفن هوشمند چقدر است با این همه، روشن است که مدل اج به میزان قابل توجهی گران تر از مدل معمولی خواهد بود.

طبق معمول همیشه، تلفن هوشمند سامسونگ در قالب مدل های مختلفی ارائه می گردد و کاربران می توانند در میان انواع 32، 64 یا 128 گیگابایتی آن یکی را انتخاب نمایند. اما باید در زمان انتخاب نهایت دقت را به خرج دهند چراکه هیچگونه درگاهی برای استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی روی آن به چشم نمی خورد و رد نتیجه امکان ارتقاء حافظه آن وجود ندارد.

علاوه بر این، هر دوی این محصولات در قابل چهار رنگ متنوع ارائه خواند گردید و می توان گفت سامسونگ از رنگ های زیبایی برای این محصولات استفاده کرده است.

در هر صورت سامسونگ با رونمایی از دو محصول یاد شده قصد دارد این نکته را یادآور شود که: ما را خارج از گود فرض نکنید!

کلیه اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (102 مورد)
  • آرتین
    آرتین | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    چقدر بعضی از افرادی که این اخبارو پیگیری میکنن درگیر طرفداری از برندها هستن،کسی ندونه فکرمیکنه این افراد پسر دخترهای رییس کمپانی سامسونگ و ال جی و اپل و .... هستن که نظر میدن...
    الان اینکه سامسونگ طرح هاشو از اپل کپی کرده شاید واسه کمپانی ها مهم باشه ولی واسه یه خریدار چه اهمیتی داره طرح گوشیش شبیه اپل هست یانه؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    یکم جوگیر شدن رو بذارین کنار،کمتر تو سروکله هم بزنین....

  • me
    me | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    انگار اپل شرکت باباشونه اینقدر اپل اپل میکنن. یه کم منطقی و بی تعصب رفتار کنید خوبه

    برجستگی دوربین s6 مثل s4 هست. آیفون 6 که قبل s4 نیومده

    لبه هاش کپی آیفونـه، اگه سامسونگ از usb تایپ c مثل نوکیا n1 میزد شباهتش بیشتر میشد.
    اپل از رو htc one کپی کرد سامسونگ هم زیر s6 رو از آیفون

    نبودن شیار کارت حافظه رو با یه کارت ریدر otg ده تومنی میشه برطرف کرد.

    واسه باتری غیر قابل جابجایی هم سامسونگ باید از اپل عذرخواهی کنه . شاید همین که باتری غیر قابل جابجایی گذاشته خودش یه اعتراف هست

    فقط چرا سامسونگ از usb 3 استفاده نکرده ؟ تو ریویوها نوشته بودن سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات خیلی بالاست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی